Nowoczesne części do aut będą produkowane pod Wrocławiem

sz
Otwarcie nowej linii produkcyjnej w fabryce Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem. Firma inwestuje 80 mln zł w produkcję systemów hamulcowych dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Firma Bosch rozpoczyna w Polsce produkcję iBoostera 2. Jest to druga generacja innowacyjnego komponentu układów hamulcowych, który stosowany jest głównie w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Wysokość inwestycji związanej z uruchomieniem nowej linii produkcyjnej w fabryce w Mirkowie pod Wrocławiem to 80 mln zł.

iBooster firmy Bosch to system wspierający układ hamulcowy pojazdu, który umożliwia skrócenie drogi hamowania, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy. iBooster jest rozwiązaniem niewymagającym użycia wspomagania próżni, która w pojazdach konwencjonalnych wytwarzana jest bezpośrednio przez silnik spalinowy lub pompę próżniową, w przypadku silnika diesla. Z tego względu system ten stosowany jest przede wszystkim w samochodach hybrydowych oraz elektrycznych.

- Jesteśmy dumni z tego, że fabryka w Mirkowie została wybrana jako miejsce produkcji iBoostera drugiej generacji. Ta decyzja pokazuje, że koncern Bosch docenia doświadczenie i wyniki polskiego zespołu oraz wysoką jakość naszej pracy – mówi Piotr Pyzio, dyrektor fabryki w Mirkowie i członek zarządu firmy w Polsce.

Nie przegap!

Nowa linia produkcyjna w fabryce Bosch w Mirkowie to ponad 100 metrów procesu produkcyjnego, na który składają się 44 zautomatyzowane stacje montażowe. Stacje wyposażono w zaawansowane systemy montażu, kontroli, detekcji wizyjnej i dozowania. Linia wyposażona jest w siedem nowoczesnych robotów. Nad prawidłowym przebiegiem procesu produkcyjnego czuwają też tysiące czujników, które pomagają usprawniać i optymalizować proces.

- Dostarczamy do samochodów ważną część systemu hamowania, od której zależy bezpieczeństwo użytkowników pojazdów i pozostałych uczestników ruchu. Najwyższa jakość jest w tym przypadku priorytetem. Dlatego naszą nową linię produkcyjną wyposażyliśmy w nowoczesne rozwiązania wykorzystujące technologie Przemysłu 4.0, które pomagają efektywnie nadzorować proces produkcji – wyjaśnia Mateusz Borgul, kierownik projektu uruchomienia linii iBoostera 2 w fabryce Bosch w Mirkowie.

Projekt uruchomienia produkcji iBoostera 2 trwał ponad dwa lat. Sama budowa linii montażowej zajęła 11 miesięcy - zaangażowane było w nią ponad 50 osób. Inwestycja objęła także rozwój kompetencji pracowników fabryki. Grupa inżynierów z podwrocławskiego zakładu przeszła trwający osiem miesięcy cykl szkoleń w Polsce i w Niemczech, obejmujący zagadnienia związane zarówno z produktem jak i procesem montażowym iBoostera drugiej generacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowoczesne części do aut będą produkowane pod Wrocławiem - Gazeta Wrocławska

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
25 stycznia, 17:50, Kogiel mogiel 4:

Niemiecka fabryka w Polsce a w niej ukraińscy pracownicy

25 stycznia, 17:54, Gość:

Tu akurat nie ma pracowników innych jak Polacy

26 stycznia, 11:44, Gość:

Pytanie jak długo

Ha ha na razie niema

T
To moglo byc w Twardogorze

To moglo byc w Twardogorze

G
Gość

Teraz będą frajerów do pracy w Polsce szukać, bo w azji wirus się rozpędz... Jednak się czegoś boją, śmierci...

G
Gość

Jak będa robić takie części jak robią teraz auta, że silnik po 200000 tys. Km umierają, zjada rdza, to my już im podziękujemy! Jak można kupić nowe auto z salonu i ledwo co człowiek wyjedzie to już musi na rondzie zawracać do serwisu!

G
Gość

w koncu cala polska ziemie zamienia na magazyny i sklady zagranicznych kombinatorow. Podatkow nie placa, scieki wala prosto do rzek,powietrze zasmradzaja i daja nedzna zaplate ukraincom. Oto durna polska 21 w. rzadzona przez bande kretynow i zaprzancow

G
Gość

Faktor nr. 1: tanio

G
Gość
25 stycznia, 17:50, Kogiel mogiel 4:

Niemiecka fabryka w Polsce a w niej ukraińscy pracownicy

25 stycznia, 17:54, Gość:

Tu akurat nie ma pracowników innych jak Polacy

Pytanie jak długo

H
Had
25 stycznia, 16:42, Gośćlsa:

Polskich firm nie będzie bo Polacy to w większości zdrajcy i nie mają ambicji.

25 stycznia, 18:55, Gość:

A co się stało z polskimi firmami?Niektóre z nich produkowały na zachodnie rynki komu to przeszkadzało?

Jak masz iq większe od małpy to wiesz...dzisiejszym kod-owcom z bolasem na czele...no chociaż on jest na tyle tępy, że do dzisiaj mógł tego nie zrozumieć...

g
gość
25 stycznia, 19:31, Gość:

Będą produkować nowoczesne części do maluchów i syren? A może jednak części do nowoczesnych samochodów?

26 stycznia, 4:26, Gość:

To obóz pracy bardzo nie polecam tam pracy

Zgadzam się. Podobny istnieje w Piotrkowie Trybunalskim. Filie firm zagranicznych zarządzane przez Polaków po krótkim czasie zamieniają się w manufaktury gdzie kadra kierownicza i nadzór są obsadzane przez krewnych i znajomych dyrektora polaczka. Taki polacki system "zarządzania" rodem z komuny.

G
Gość

Ludzie! Teraz jest fajnie. Dobrze sie zyje to prawda. Ale rząd pis wydaje pieniądze ktorych realnie nie mamy i dopiero za pare dobrych lat bedzie to spłacać a wtedy zobaczycie jaki kryzys będzie. Wziac kredyt jest latwo ale splacic go gorzej. Tyle. Dziekuje powodzenia

E
Edi
25 stycznia, 16:42, Gośćlsa:

Polskich firm nie będzie bo Polacy to w większości zdrajcy i nie mają ambicji.

25 stycznia, 17:49, Niestety:

Widać to PO jebuskach lub kodomitach

25 stycznia, 21:38, Gość:

Ty głupie ście,rwo to Twój jeba.ny pis niszczy ten kraj i wszystko w nim I to na bogato...dla siebie.ciemniaku

Burak

M
Miro
25 stycznia, 22:25, Kapral:

Dziwne ,że LOT za Tuska był tak wg.niego nierentowny i zadłużony,że chciano go sprzedać za grosze niemieckiej Lufthansie a po dojściu PIS do władzy w 2015 zaczął przynosić coraz większe zyski aż nawet ostanio wykupił niemieckiego Condora..

26 stycznia, 0:33, Gość:

A za czyich rządów w 2014r. lot dostał 400mln dofinansowania,by nie zbankrutować?W 2015 nagle zaczął przynosić zyski,przypadek? SRIS czy.PIS nagle machnął różdżką i lot zaczął zarabiać, ty niedoinformowana niedojdo?!

Zero pojęcia o biznesie jedynie słomą z butów.

G
Gość
25 stycznia, 16:42, Gośćlsa:

Polskich firm nie będzie bo Polacy to w większości zdrajcy i nie mają ambicji.

25 stycznia, 17:49, Niestety:

Widać to PO jebuskach lub kodomitach

25 stycznia, 21:38, Gość:

Ty głupie ście,rwo to Twój jeba.ny pis niszczy ten kraj i wszystko w nim I to na bogato...dla siebie.ciemniaku

Lepszy donald bo kradnie swoje i cudze a ciebie kodomito walą w du...pe a się cieszysz jak byś co najmniej świat zawojował ....

G
Gość
25 stycznia, 22:25, Kapral:

Dziwne ,że LOT za Tuska był tak wg.niego nierentowny i zadłużony,że chciano go sprzedać za grosze niemieckiej Lufthansie a po dojściu PIS do władzy w 2015 zaczął przynosić coraz większe zyski aż nawet ostanio wykupił niemieckiego Condora..

26 stycznia, 0:33, Gość:

A za czyich rządów w 2014r. lot dostał 400mln dofinansowania,by nie zbankrutować?W 2015 nagle zaczął przynosić zyski,przypadek? SRIS czy.PIS nagle machnął różdżką i lot zaczął zarabiać, ty niedoinformowana niedojdo?!

Brawo

G
Gość
25 stycznia, 19:31, Gość:

Będą produkować nowoczesne części do maluchów i syren? A może jednak części do nowoczesnych samochodów?

To obóz pracy bardzo nie polecam tam pracy

Wróć na i.pl Portal i.pl