Obwodnica Wrocławia będzie przedłużona. Aż do Kłodzka

Redakcja
Kiedy powstanie obwodnica od Magnic do Kłodzka?
Kiedy powstanie obwodnica od Magnic do Kłodzka? Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press
Jest umowa na opracowanie koncepcji przebudowy drogi krajowej nr 8 od Magnic (gdzie kończy się autostradowa obwodnica Wrocławia) do Kłodzka. Cały ten odcinek ma się w przyszłości stać drogą ekspresową. Wykonawca będzie musiał ustalić, czy i jak przebudować poszczególne fragmenty trasy, gdzie wytyczyć jej nowy przebieg. Będzie też wtedy wiadomo, ile dokładnie taka przebudowa może kosztować. Prace nie ruszą jednak szybko, bo tworzenie samego planu rozbudowy potrwa aż do początku 2020 roku. Dopiero później zapadną decyzje w sprawie samej budowy.

Na razie wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie podaje szczegółów dotyczących samej przebudowy, bo więcej jest w tej sprawie niewiadomych, niż konkretów. Samo projektowanie zmian zajmie aż trzy lata.

We wrocławskim oddziale GDDKiA podpisana została umowa z firmą Halcrow Group Limited Elms House na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla przebudowy trasy DK8, co da możliwość nadania jej nazwy S8 i statusu drogi ekspresowej. Trasa S8 będzie mogła też biec równolegle do istniejącej "ósemki".

Zadanie nazwano "Rozbudową drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości". Do zadań firmy Halcrow należy m.in. zaproponowanie nowego przebiegu trasy dla różnych wariantów. Analiza jest potrzebna, by opracować kilka scenariuszy. Można inwestować w przebudowę obecnej drogi, da się też zbudować nową trasę równolegle do obecnej. Ma zostać wybrany ten najkorzystniejszy wariant, optymalny finansowo i ze względu na użyteczność. Potem GDDKiA zadecyduje, na jaki zakres budowy postawi.

Dodatkowo wybrana w postępowaniu firma, ma zdobyć potrzebne zgody do rozpoczęcia budowy. Ściślej rzecz biorąc, ma umożliwić GDDKiA bezproblemowe uzyskanie decyzji środowiskowej dla takiej przebudowy. Wtedy po otrzymaniu dokumentów będzie mogła rozpocząć się budowa. Ale na to jeszcze poczekamy, bo wybrana firma ma wykonać warte 11,5 miliona złotych brutto zadanie w terminie 37 miesięcy. Oznacza to, że szczegółową koncepcję poznamy nawet zimą 2020 roku. Prace budowlane pochłoną już nie miliony, a aż 1,6 miliarda złotych i zajmą co najmniej dwa lata.

GDDKiA zakładają, że na odcinku z Wrocławia do Łagiewnik (miejscowość około 40 km od Wrocławia, ok. 30 km od Magnic) droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Z Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich lub aż do Kłodzka będzie w tzw. układzie 2+1, czyli dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden pas w kierunku przeciwnym.

– Między Wrocławiem a Łagiewnikami przejeżdża 30 tys. samochodów dziennie, z Łagiewnik do Kłodzka 9 tys. Nie ma uzasadnienia, by cały południowy odcinek drogi krajowej nr 8 był w standardzie drogi ekspresowej. Przebudowana droga krajowa nr 8 zapewni zupełnie nowy standard podróżowania na trasie z Wrocławia do Kłodzka – mówił dwa lata temu Robert Radoń, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Obwodnica Wrocławia będzie przedłużona. Aż do Kłodzka - Gazeta Wrocławska

Komentarze 118

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PawelG
Rzygac się chce jak słucha się wypocin tych zapierdzialych urzedasow i ich magicznych zdań „nie ma potrzeby”. U nas na nich nie ma potrzeby i urzedas jest najmądrzejszy ze swoimi pomiarami i zdaniem zza biurka. Nie ma potrzeby pada awaryjnego na A4 z Wrocławia do Krzywej - mówił pewien urzedas 15 lat temu. Efekty widać. Czy w tym chorym kraju te decyzyjne jelopy umieją myśleć perspektywicznie czy tylko od kadencji do kadencji? Czego takie pajace maja jeszcze możliwość decydowania?????
K
K.
Wlasnie chodzi o to, ze te plany zostaly zmienione...
m
m
a huj z tym jebanym kłodzkiem !!! są o wiele wieksze miasta które potrzebują połączenia ekspresowego, a nie k**** jakaś 20 tyś. dziura
w
w korku
I batdzo dobrze, że dyrektor GDDKiA Wrocław już się zmienił bo z wypowiedzi tego poprzedniego wynika, że miał stare komunistyczne myślenie, tak jak jego komuszy poprzednicy, ktorzy z tą trasą przez tyle lat nic nie zrobili.
W
Wacus
A drogą do domu Brochy w Brzeszczach przejeżdża dziennie jeden samochód i zbudowali autostradę.
m
mew
patrzysz na mapę i trochę myślisz, i wymyślasz że część samochodów jedzie na Dzierżoniów i okolice, część na Strzelin. Część to ruch do Łagiewnik i okolicznych miejscowości. Generatorem ruchu jest dojazd do najbliższego miasta - czyli ruch z miejscowości po drodze do Wrocławia. Na każdym rozjeździe samochodów ubywa. A na głównych kierunkach - ruch się zwyczajnie dzieli na kilka dróg.
v
vert
Obwodnicę Wrocławia AOW można przedłużyć drogi czepialski. Przedłużenie AOW nie musi być obwodnicą Wrocławia a i ta będzie przedłużeniem.
Wiadomo że droga do Kłodzka nie będzie już obwodnicą Wrocławia ale będzie przedłużeniem tej obwodnicy.
e
erty
Generatorem ruchu jest ruch podmiejski ludzi jeżdżących do pracy na zakupy czy w innych celach do Wrocławia. Ruch do przejścia w Boboszowie jest dziś znikomy. Kiedyś był większy jak w Kudowie stało się w kolejce. Ruch do Kudowy jest dość duży ale część samochodów z Kłodzka jedzie na Nysę.
K
Kierowca
Ta... bo nie biorą pod uwagę, że też wiele kierowców omija 8 aby nie stać w korkach...
Często jadąc na Wrocław jadę przez Strzelin... a tylko z tego powodu aby się nie k....!
M
Mieszkaniec kotliny
To wielka ściema że do Kłodzka czy Kudowy od Łagiewnik jedzie 9 tyś aut oznaczało by to że tylko co trzecie auto jedzie na Kłodzko a pozostałe skręcają na Dzierzoniów albo Strzelin a to bzdura widzę codziennie co dzieje się na naszej 8-ce chyba że robili pomiary ruchu jak Czesi mieli zamknięty Nachod był fatalny objazd i dużo tirów jeździło na Jakuszyce. Tu musi być droga klasy s dwa pasy w każdą stronę.
s
sto
Artykuł pojawił się ponad rok temu. Dyrektor GDDKiA Wrocław już się zmienił. Teraz (od kwietnia 2017) tą funkcję pełni pani Lidia Markowska.
p
piotr
Średnia 70 km/h czyli normalna jazda w okolicach 100 km/h . A więc wszystko w porządku. jazda zgodna z przepisami. To czego płaczesz ?
M
Majkel
9 tys do Kłodzka to kłamstwo, bo jadą tiry na Kudowę- Pragę i Boboszow- Wiedeń Bratysławę i Budapeszt
G
GOD save it
NARESZCIE !!! Trzymam mocno kciuki aby jak najszybciej to się stało. Koszmar!!Dzisiaj wracałam z Bystrzycy do Wrocka ok 108 km ponad 1 g 40 min. To paranoja
Średnia prędkość ok70 km/h
P
Przemek
To nie droga na koniec swiata tylko kierunek na wieden i budapeszt i warto pamietac ze handel potrzebuje drog zeby funkcjonowal sprawnie
Wróć na i.pl Portal i.pl