Auto łączy w sobie sportowe osiągi, stylowy wygląd SUV-a, najnowocześniejszą technologię EV, elegancko wykończoną, przestronną kabinę, inteligentny interfejs oraz bezpieczeństwo na długich dystansach dzięki prędkości ładowania do 230 kW.

SEALION 7 jest siódmym w pełni elektrycznym samochodem wprowadzonym przez BYD na rynek europejski. Przy długości 4 830 mm i rozstawie osi 2 930 mm, oferuje zasięg do 502 km oraz imponujące osiągi – maksymalną prędkość 215 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.
„Dostrzegliśmy zapotrzebowanie na tego typu pojazdy w Europie. Jesteśmy przekonani, że połączenie stylistyki i designu SUV-a, baterii Blade, zasięgu, wysokich osiągów i bogatej specyfikacji przypadnie do gustu klientom Europie” – powiedziała Stella Li, Wiceprezes BYD.
Przód nowego modelu zdobi motyw oceanu
Przód SEALION 7 zdobi motyw „X face”, znany z innych modeli serii Ocean,. Motyw oceanu został jednak zachowany dzięki „pływającym” reflektorom LED Dual U i wyprofilowanych krzywizn, które nawiązują do falujących ruchów wody, Nadwozie SEALION 7 jest o 30 mm dłuższe niż w modelu BYD SEAL, jednak różnice są najlepiej widoczne w jego wysokości – linia dachu SEALION 7 znajduje się o 160 mm wyżej w porównaniu z BYD SEAL.
SEALION 7 jest oparty na najnowocześniejszej architekturze e-Platformy 3.0. Zaprojektowana wyłącznie dla pojazdów elektrycznych, e-Platforma 3.0 zawiera rewolucyjną baterię BYD Blade. Opracowana przez BYD bateria Blade zapewnia najwyższe w swojej klasie bezpieczeństwo, trwałość, wydajność i kompaktowość. Technologia ta zajmuje mało miejsca, bo ogniwa są instalowane bezpośrednio w pakiecie, a nie w wielu modułach. Pozwala to na ściśnięcie większej liczby ogniw na tym samym obszarze.
Ponadto bateria Blade wykorzystuje fosforan litowo-żelazowy (LFP) jako materiał katody. LFP oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa i trwałości w porównaniu z konwencjonalnymi bateriami litowo-jonowymi. Akumulatory LFP są również bardziej odporne na ekstremalne temperatury, mniej wrażliwe na jej wahania i są w stanie wytrzymać więcej cykli ładowania i rozładowania.
Oferowany z dwoma pojemnościami akumulatorów
Nowy SEALION 7 będzie oferowany z dwoma pojemnościami akumulatorów, co w połączeniu z opcjami układu napędowego pozwoli klientom wybierać między dostępnością, osiągami i zasięgiem. Modele Comfort z napędem na tylną oś i Design AWD z napędem na wszystkie koła są wyposażone w akumulator Blade o pojemności 82,5 kWh.
W wersji jednosilnikowej wystarcza to do uzyskania łącznego zasięgu WLTP na poziomie 482 km, podczas gdy dwusilnikowy Design AWD osiąga wynik 456 km komponentów sterujących i zarządzających w jednym urządzeniu, poprawiając wydajność i organizację przestrzeni.
SEALION 7 to najnowszy model BYD w Europie wyposażony w selektywne tłumienie nierówności.
Możliwe są cztery tryby pracy
Samochód posiada cztery tryby pracy, dostosowane do różnych preferencji i sytuacji na drodze:
· Tryb ECO, skupiający się na wydajności i maksymalnym wydłużeniu zasięgu,
· Tryb Normalny, z wyważonym podejściem do codziennej eksploatacji,
· Tryb Sportowy, który zapewnia mocniejszą reakcję na przyspieszenie,
· Tryb Snow, który poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach.
Dynamika SEALION 7 została również poprawiona dzięki nowemu systemowi inteligentnej kontroli dopasowania momentu obrotowego (iTAC), który jest oferowany w wersjach z napędem na wszystkie koła. Jego działanie polega na inteligentnej alokacji momentu obrotowego, wykorzystaniu przesunięcia momentu obrotowego, zmniejszeniu momentu obrotowego, a nawet zastosowaniu ujemnego momentu obrotowego w celu zwiększenia stabilności. Zwiększa to bezpieczeństwo i poprawia wrażenia z jazdy SEALION 7.