OT Port Gdynia zwiększy szybkość załadunku zbóż o nawet 50 proc. Pomoże w tym nowa inwestycja

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Kołowy shiploader zagościł w OT Port Gdynia
Kołowy shiploader zagościł w OT Port Gdynia materiały prasowe OT Port Gdynia
OT Port Gdynia, terminal portowy należący do Grupy OT Logistics, zwiększy potencjał przeładunkowy zbóż nawet o 50 proc., wszystko to dzięki zakupowi shiploadera, maszyny umożliwiającej znacznie szybszy załadunek statków. Jak podkreślają przedstawiciele OT Port Gdynia, dzięki tej inwestycji, roczny potencjał przeładunków masowych, drobnicowych i agro wzrośnie do 4,7 mln ton, w porównaniu do 3,7 mln ton w 2022 roku.

Shiploader zagościł w OT Port Gdynia

OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem portowym, który oferuje przeładunek i składowanie ładunków drobnicowych i masowych. Łączny wolumen przeładunków w OT Port Gdynia wyniósł w 2022 r. 3,7 mln ton, a jak zapowiadają przedstawiciele OT Port Gdynia - dzięki nowej inwestycji roczny potencjał przeładunku wzrośnie do 4,7 mln ton.

Część nowych mocy, pozyskanych dzięki inwestycji, zostanie przeznaczona na przeładunki zboża dostarczanego z Ukrainy - z uwagi na wciąż utrzymującą się blokadę transportu przez Morze Czarne.

CZYTAJ TAKŻE:
Trwają prace przy pogłębianiu akwenu Portu Gdynia. To odpowiedź na dynamiczny rozwój portu

- Shiploader to maszyna o bardzo dużej wydajności do szybszego załadunku zboża na statki - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia. - Jej zakup to strategiczna inwestycja dla OT Port Gdynia, ale również istotna w skali Grupy OTL oraz dla całego wybrzeża, czyli polskich portów. Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną. Będzie to jedyny mobilny shiploader na polskim wybrzeżu. Większość terminali morskich przeładowujących produkty agro posługuje się technologią opartą na wykorzystaniu dźwigów z chwytakami, a tylko nieliczne posiadają urządzenia do załadunku ciągłego, ale są to urządzenia o mniejszej wydajności niż shiploader zakupiony przez OT Port Gdynia.

- Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną - podkreśla Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia.
- Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną - podkreśla Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia. Łukasz Kamasz

Shiploader. Co to za maszyna?

Nowy gdyński shiploader, który został zakupiony przez OT Port Gdynia to urządzenie samojezdne, z własnym zasilaniem, o wadze 400 ton. Towar jest dostarczany jednocześnie przez cztery stanowiska do odbioru z samochodów. Shiploader posiada możliwość obsługi statków PANAMAX (do ok. 65.000 ton DWT). Jego wydajność to nawet 1000 ton na godzinę. Pozwoli zwiększyć szybkość załadunku zbóż o 50 proc, w odniesieniu do obecnej wydajności uzyskiwanej przy użyciu dźwigów z chwytakami. Obecnie trwa procedura nadania uprawnień do użytkowania. Jak usłyszeliśmy, zakładane rozpoczęcie prac shiploadera powinno być możliwe już w marcu bieżącego roku.

Kołowy shiploader zagościł w OT Port Gdynia

OT Port Gdynia zwiększy szybkość załadunku zbóż o nawet 50 p...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: OT Port Gdynia zwiększy szybkość załadunku zbóż o nawet 50 proc. Pomoże w tym nowa inwestycja - Dziennik Bałtycki

Wróć na i.pl Portal i.pl