Owsiak stawia ultimatum Lidlowi
Jerzy Owsiak poinformował na konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP, iż jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP i jednocześnie reklamować “w tamtej telewizji”, musi wybrać.
- Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami. Groźby, że ktoś chce mi odstrzelić głowę, były zainspirowane tą telewizją - powiedział szef WOŚP.
Do firm, które współpracują z Telewizją Republika i jednocześnie z WOŚP, lada moment ma trafić pismo od Jerzego Owsiaka. Będzie w nim tłumaczył, że nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w tym kanale. Jedną z takich firm jest Lidl. Według serwisu wyborcza.biz. sieć nie zamierza jednak ustępować. Mimo faktu, że mający tego samego właściciela Kaufland zerwał już współpracę ze stacją.
Znamy odpowiedź Lidla
- Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach jakimi są: szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR, Lidl Polska.
Podkreśliła, że Lidla wyróżnia neutralność światopoglądowa. – Chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Za zakup reklam medialnych jest odpowiedzialny dom mediowy – w przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w wyżej wskazanej stacji - dodała.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl