Pierwszy pociąg z Chin wjechał do Polski. Dojechał do Sławkowa. Szerokim torem LHS bez przeładunku na granicy

MP
Pierwszy pociąg z Chin wjechał do Polski szerokim torem LHS bez przeładunku na granicy
Pierwszy pociąg z Chin wjechał do Polski szerokim torem LHS bez przeładunku na granicy lhs.com.pl
5 stycznia 2020 r. w godzinach porannych do stacji Hrubieszów LHS, na granicy polsko-ukraińskiej, dotarł pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin. Z Xi’an położonego w środkowej części kraju transport wyruszył 24 grudnia 2019 r. Ładunki po przejechaniu blisko 9,5 tys. km dotarły do stacji końcowej Sławków LHS. W „Euroterminalu Sławków” kontenery zostaną przeładowane na wagony kolejowe oraz samochody i dostarczone do odbiorców docelowych. Przejazd tą trasą kolejową zajął tylko 12 dni. - informuje spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS).

– Cieszę się, że pociąg szybko i bezpiecznie dotarł do Polski, wykorzystując najdalej na Zachód wysuniętą linię szerokotorową. Dzięki temu rozszerzamy naszą ofertę transportową i logistyczną o kolejne produkty intermodalne. Wpisuje się to w strategię spółki, której celem jest dywersyfikacja przewozów i kierunków transportu – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Jak informuje portal lhs.com.pl, ruchomienie połączenia z Chin do Sławkowa jest efektem kilkuletniej pracy nad tym projektem. Nawiązanie współpracy PKP LHS z Xi’an Free Trade Port Construction and Operation oraz partnerami logistycznymi z Kazachstanu, Rosji i Ukrainy pozwoli na uruchomienie regularnych połączeń z Xi’an do Sławkowa LHS, które docierać będą w 10-12 dni.

– O wyborze szerokotorowej linii LHS zdecydowały nasze atuty, takie jak: brak konieczności przeładunku na granicy Unii Europejskiej, możliwość prowadzenia najdłuższych pociągów kontenerowych w Europie o długości do 950 m oraz potencjał „Euroterminala Sławków”. To hub logistyczny posiadający duże możliwości dalszej dystrybucji ładunków z Chin oraz ich koncentracji i wysyłki w drogę powrotną. Sławków to również początek trans-kaspijskiej trasy TMTM, co stwarza dogodną możliwość eksportu żywności a tym samym zbalansowania ładunków w kierunku do Chin. Jestem przekonany, że obie trasy odegrają ważną rolę w rozwoju przewozów kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku – mówi dla portalu lhs.com.pl Dariusz Sikora, członek zarządu do spraw handlu i eksploatacji PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Długość całej trasy z Xi’an przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę do Sławkowa LHS ma 9477 km.

Nie przegapcie

- Zlokalizowany na stacji końcowej linii szerokotorowej „Euroterminal Sławków” to nowoczesny terminal kontenerowy, który obsługuje siatkę stałych połączeń kolejowych m.in. z Gdańskiem, Swarzędzem, Maddaloni we Włoszech czy Schwarzheide w Niemczech - pisze portal.

Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Przypomnijmy, że w czerwcu 2018 roku spółka PKP LHS wspólnie z firmą Far East Land Bridge (FELB) zorganizowała pierwszy przewóz kontenera trasą transkaspijską, ze Sławkowa w woj. śląskim do Urumczi w zachodnich Chinach. To był test nowej trasy kolejowej pomiędzy krajami Europy i Azji.

PISALIŚMY O TYM:
Sławków: pierwszy transport do Chin trasą transkaspijską

– Uruchamiamy trasę, która jest krótsza od szlaku morskiego i znacznie tańsza od transportu lotniczego. Wpisuje się w potrzeby spedytorów i gestorów ładunków, którzy chcą uniknąć długotrwałego transportu morskiego, ominąć kolejki do załadunku w azjatyckich portach, sprawnie pokonać granicę z Unią Europejską i zapewnić dostawy ładunków „just-in-time” – mówił wtedy Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Sławków: pierwszy transport do Chin trasą transkaspijską ZDJĘCIA

Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (TMTM) – Middle Corridor prowadzi z Chin, przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Gruzję, Morze Czarne i Ukrainę. Dociera do Sławkowa na Śląsku, gdzie zlokalizowany jest najdalej na Zachód położony terminal przeładunkowy na linii szerokotorowej. Obecnie może on realizować przeładunki na poziomie około 280 tysięcy TEU rocznie.

W 2020 roku koleje kazachskie mają przetransportować 800 tysięcy kontenerów zmierzających z Chin do Europy.

Zobaczcie koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

dzięki temu kilka kolejnych polskich firm może zwolnić pracowników i zamknąć dzialalność.

Z
Zurek
6 stycznia, 17:21, Gość:

Cześć panowie, z tej strony Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://sexanons.eu/monia25

A darmowe reklamy prostytucji jakos Dziennikowi nie przeszkadzajà....

Z
Zurek

Ja,Ja. A zpowrotem pojdzie puusty jak za dawnych dobrych komunistycznych czasow. A Polska nic z tego nie skorzysta.

R
Ryl

I aliexpres się rozwinie

G
Gość
6 stycznia, 15:38, marian:

"Tylko 12 dni" Gdyby pojechał Tirem, to zajęłoby gora tydzień

*45 TIRami

m
marian

"Tylko 12 dni" Gdyby pojechał Tirem, to zajęłoby gora tydzień

J
Jasiu

Wszystko fajnie, jest tylko jedno ale: znając życie, większość kontenerów , które dojdą do Sławkowa, trafią na ciężarówki rozjeżdżające śląskie i zagłębiowskie drogi, bo tak będzie taniej rozdystrybuować przesyłki.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Szok we Włoszech. Zaskakujący ruch selekcjonera „Squadra Azzurra”

Szok we Włoszech. Zaskakujący ruch selekcjonera „Squadra Azzurra”

Słynna polska aktorka nie żyje. Miała 78 lat

Słynna polska aktorka nie żyje. Miała 78 lat

Wróć na i.pl Portal i.pl