Dla rozwiania wszelkich wątpliwości należy poinformować, że w dalszym ciągu sponsorem tytularnym Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 zostaje marka LOTTO. - Beneficjentami będą zarówno młodzi polscy zawodnicy grający w klubach Ekstraklasy, jak i dzieci i młodzież. Pieniądze z Totalizatora Sportowego i PKO Banku Polskiego mają wspierać programy realizowane przez Ekstraklasę, ukierunkowane na kształcenie przez kluby młodych talentów i popularyzację piłki nożnej wśród najmłodszych - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.
Podpisane umowy będą obowiązywać do końca sezonu 2020/2021. PKO Bank Polski już teraz zyska status partnera głównego. W ramach podpisanego kontraktu logo największego polskiego banku będzie obecne na koszulkach szesnastu ekip. Będzie widoczne na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów. PKO BP zamierza zaangażować się w długofalową współpracę z Ekstraklasą. Wieloletni projekt ma przede wszystkim pomóc w rozwoju ligi i młodych piłkarskich talentów w Polsce. - Myślę, że jesteśmy na drodze, nie wiem jak długiej, nie tak bardzo długiej, żeby za kilka lat mieć właśnie tych naszych polskich Messich i rzeczywiście osiągać wielkie sukcesy w piłce - mówił premier Mateusz Morawiecki.
- Chcemy angażować się w proces budowy silnego futbolu w Polsce. Zależy nam na rozwoju, a przede wszystkim wspieraniu młodych talentów. Będziemy współpracować na wielu płaszczyznach, oferując dużą wiedzę ekspercką z zakresu finansów - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Jeszcze niedawno podobny przykład współpracy mieliśmy w Anglii. Bank Barclays przez wiele lat był partnerem angielskiej Premier League. - Poznałem bank Barclyas, byliśmy nawet w Anglii na wizycie studyjnej, by obejrzeć ich marketingowe działania. W pewnym momencie marka Premier League stała się marką światową, o zdecydowanie większym pokryciu niż Barclyas i obie strony zakończyły współpracę. Przyznam, że też chciałbym mieć takie problemy - dodał Jagiełło.