Liczba listów stopniowo maleje. Potwierdził to niedawno w rozmowie z Kurierem Andrzej Wyroślak, naczelnik Poczty Głównej w Lublinie.
- Obserwujemy natomiast dynamiczny rozwój handlu internetowego. W ubiegłym roku obsłużyliśmy 120 mln paczek - wyjaśnił.
Podobne zjawisko zauważają pracownicy poczty w Puławach. Tam również, jak w całym województwie, zakupy przez internet zyskują na popularności.
- Klienci coraz więcej kupują przez internet i to przechodzi przez nasze ręce - wtóruje mu Beata Naumiuk, naczelniczka UP Puławy 1.
Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2018 w oczach internautów” przeprowadzony przez Gemius, ponad połowa Polaków (56 proc.) robi zakupy w sieci. Najpopularniejszymi kategoriami były odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina i teatru.
- Poczta Polska dostarcza przesyłki do każdego miejsca w kraju. Dostawa kurierem do domu lub miejsca pracy, odbiór w punkcie, współpraca z partnerami biznesowymi i oczywiście nasze placówki pocztowe, to sieć ponad 8000 punktów. Dostosowujemy swoją ofertę do potrzeb klientów - mówi Michał Mierzejewski z Poczty Polskiej.
W całej Polsce znajduje się blisko 450 punktów, w których można odebrać przesyłkę nadaną do „Odbioru w punkcie”. Wśród nich są placówki pocztowe, automaty pocztowe, punkty partnerskie (stacje paliw Orlen i kioski Ruch).
Na popularności zyskuje możliwość odbioru przesyłki w kioskach. Z raportu wynika, że tę formę wybiera prawie co czwarty badany. Co dziesiąty kupujący odbiera swoje zamówienie na stacji benzynowej. Dane pokazują, że 22 proc. osób preferuje odbiór w placówkach pocztowych.
- Poczta Polska ma ponad 3,5 tys. kurierów. W ubiegłym roku wyposażyliśmy ich w nowoczesne terminale płatnicze, dzięki którym odbierając przesyłkę klient nie musi mieć przy sobie gotówki. Z kolei w tym roku wprowadziliśmy nową usługę - wysyłanie SMS-em numeru telefonu kuriera. W rezultacie zwiększyła się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi - dodaje Michał Mierzejewski.
