Spis treści
Jaki jest potencjał social commerce na polskim rynku? Okazuje się, że według PayPal Ecommerce Index 2022 jest on dość duży.
Social commerce – trend, który coraz bardziej napędza polskie firmy
W 2022 roku szacowano, że branża social commerce w Polsce osiągnie wartość 2,760 mld USD (ok. 12,25 mld zł). Według PayPal Ecommerce Index 2022, handel poprzez platformy społecznościowe staje się znaczącym elementem europejskiego krajobrazu e-commerce, ponieważ nawet dwóch na pięciu Europejczyków (43%) dokonało zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych w ciągu 6 ostatnich miesięcy.
Ta statystyka uwzględnia również 46% Polaków, co stanowi 3 punkty procentowe więcej w porównaniu do średniej europejskiej.
Polski Ład wprowadził zmiany w podatkach. Rozliczy ZUS czy e...
Jak wskazują wyniki badania, wielu handlowców zaczęło osiągać wysokie wyniki z social commerce. Nadal jednak ważna jest szersza rola mediów społecznościowych – prezentowanie konsumentom nowych produktów i usług. Jeden na czterech europejskich konsumentów przeszukuje media społecznościowe, aby znaleźć coś, co byłoby dla nich interesujące, a także śledzi tam swoje ulubione marki. To, w połączeniu z reklamami, prowadzi do dokonywania wielu nowych odkryć w tych kanałach.
Marki radzą sobie bez influencerów
Co ciekawe, mimo że więcej niż jeden na dziesięciu europejskich konsumentów kupił produkt dzięki influencerowi w mediach społecznościowych lub śledził influencerów, aby zobaczyć, czego używają lub noszą, posty marki nadal mają silniejszy wpływ na ich procesy decyzyjne niż indywidualni influencerzy.