Postęp prac przy budowie obwodnicy Niemodlina. Jest już pierwszy asfalt, powstają mosty, wiadukty i węzły drogowe [DUŻO ZDJĘĆ]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wyglądają postępy prac przy budowie obwodnicy Niemodlina.
Tak wyglądają postępy prac przy budowie obwodnicy Niemodlina. Materiały GDDKiA w Opolu
Budowana właśnie obwodnica Niemodlina będzie miała długości 11,5 kilometra i ominie miasto po południowej i wschodniej stronie. Nową drogą mamy pojechać pod koniec 2021 roku.

Prace przy budowie obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46 wykonywane są zgodnie z planem, bez żadnych poślizgów, poinformowano na konferencji prasowej na placu budowy tej ważnej drogi.

Aktualnie wykonawca kontynuuje prace przy robotach ziemnych w zakresie wykopów oraz budowy nasypów. Przygotowano także podłoże pod budowę warstw konstrukcyjnych.

Systematycznie budowana jest konstrukcja drogi - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na obwodnicy wylewany jest również pierwszy asfalt. Równolegle wykonawca prowadzi prace na piętnastu obiektach inżynierskich: mostach i wiaduktach oraz węźle drogowym.

Kontynuowane są również prace przy przebudowie sieci wodociągowych, energetycznych, teletechnicznych i gazowych - dodaje Agata Andruszewska.

Zakres inwestycji

Budowana obwodnica Niemodlina o łącznej długości ok. 11,5 km ominie Niemodlin po południowej i wschodniej stronie.

Na początkowym, blisko 5-kilometrowym odcinku, będzie to droga z układem pasów 2+1 (po jednym w każdą stronę z dodatkowym do wyprzedzania), a przed węzłem Niemodlin rozpocznie się dwujezdniowy odcinek z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni.

Na trasie powstaną dwa węzły drogowe (Niemodlin i Sosnówka) oraz 18 obiektów inżynierskich. Największym z nich będzie most nad rzeką Ścinawą o długości 368 m.

Znaczenie obwodnicy

Budowa nowej drogi wpłynie na wzrost bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i mieszkańców Niemodlina oraz wsi Brzęczkowice i Sosnówka.

Obwodnica poprawi również przepustowość miejskich ulic i płynność ruchu lokalnego poprzez wyprowadzenie tranzytu poza obszary zabudowane, a przypomnijmy, że droga krajowa nr 46 na odcinku Opole - Niemodlin - Nysa, jest jedną z najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych w województwie opolskim.

Planowany termin oddania obwodnicy do ruchu to czwarty kwartał 2021 roku. Jej koszt wynosi 264 miliony złotych. Wykonawcą jest konsorcjum firm Mota-Engil oraz Himmel i Papesch.

Kalendarium budowy

  • 20 maja 2010 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 8 września 2010 r. – uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 24 maja 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą - konsorcjum firm Mota-Engil i Himmel i Papesch
  • 17 lipca 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID
  • 19 lipca 2019 r. – przekazanie placu budowy
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Postęp prac przy budowie obwodnicy Niemodlina. Jest już pierwszy asfalt, powstają mosty, wiadukty i węzły drogowe [DUŻO ZDJĘĆ] - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 czerwca, 12:19, Antoni Adam:

8 września 2010 r. – uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

24 maja 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą - konsorcjum firm Mota-Engil i Himmel i Papesc

W latach 2010-2015 na nic piniendzy nie było, jak to mawiał Gargamel, gdyby nie Partyk Jaki i jego zaangażowanie oraz rządowe wsparcie to obwodnica nadal byłaby tylko w planach POsła Jarmuziewicza.

17 czerwca, 15:04, Gość:

Właśnie za rządów PO-PSL było tylko walenie głową w mur w sprawie tej obwodnicy dziwię się wielu ludziom że dalej opluwają panującą władzę wolą być chyba dalej oszukiwani przez oszustów którzy po 89 roku wyprzedali cały majątek narodowy i doprowadzili że jak czarny lud musimy pracować na emerytów z Francji czy Niemiec

100%prawda

Wróć na i.pl Portal i.pl