Prace przy budowie obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46 wykonywane są zgodnie z planem, bez żadnych poślizgów, poinformowano na konferencji prasowej na placu budowy tej ważnej drogi.
Aktualnie wykonawca kontynuuje prace przy robotach ziemnych w zakresie wykopów oraz budowy nasypów. Przygotowano także podłoże pod budowę warstw konstrukcyjnych.
Systematycznie budowana jest konstrukcja drogi - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na obwodnicy wylewany jest również pierwszy asfalt. Równolegle wykonawca prowadzi prace na piętnastu obiektach inżynierskich: mostach i wiaduktach oraz węźle drogowym.
Kontynuowane są również prace przy przebudowie sieci wodociągowych, energetycznych, teletechnicznych i gazowych - dodaje Agata Andruszewska.
Zakres inwestycji
Budowana obwodnica Niemodlina o łącznej długości ok. 11,5 km ominie Niemodlin po południowej i wschodniej stronie.
Na początkowym, blisko 5-kilometrowym odcinku, będzie to droga z układem pasów 2+1 (po jednym w każdą stronę z dodatkowym do wyprzedzania), a przed węzłem Niemodlin rozpocznie się dwujezdniowy odcinek z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni.
Na trasie powstaną dwa węzły drogowe (Niemodlin i Sosnówka) oraz 18 obiektów inżynierskich. Największym z nich będzie most nad rzeką Ścinawą o długości 368 m.
Znaczenie obwodnicy
Budowa nowej drogi wpłynie na wzrost bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i mieszkańców Niemodlina oraz wsi Brzęczkowice i Sosnówka.
Obwodnica poprawi również przepustowość miejskich ulic i płynność ruchu lokalnego poprzez wyprowadzenie tranzytu poza obszary zabudowane, a przypomnijmy, że droga krajowa nr 46 na odcinku Opole - Niemodlin - Nysa, jest jedną z najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych w województwie opolskim.
Planowany termin oddania obwodnicy do ruchu to czwarty kwartał 2021 roku. Jej koszt wynosi 264 miliony złotych. Wykonawcą jest konsorcjum firm Mota-Engil oraz Himmel i Papesch.
Kalendarium budowy
- 20 maja 2010 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- 8 września 2010 r. – uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- 24 maja 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą - konsorcjum firm Mota-Engil i Himmel i Papesch
- 17 lipca 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID
- 19 lipca 2019 r. – przekazanie placu budowy
