Pożar auta elektrycznego na rogatkach Wrocławia. Akcja strażaków trwała aż 10 godzin

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Wideo
od 16 lat
W nocy z soboty na niedzielę (23.07) na obrzeżach Wrocławia spłonął samochód z napędem elektrycznym. Akcja straży trwa już od kilku godzin w niedzielę przed południem, nie było jeszcze wiadomo, kiedy się zakończy. O szczegółach przeczytajcie poniżej.

Ostatecznie akcję schładzania rozgrzanych akumulatorów udało się zakończyć po prawie dziesięciu godzinach od powstania pożaru. Zużyto do tego ogromne ilości wody. Ulica Zabrodzka została odblokowana dla ruchu samochodowego.

AKTUALIZACJA, godz. 9:30
Akcja schładzania baterii zasilającej silnik elektryczny pojazdu trwa nadal. Jak informują strażacy pracujący na miejscu, chłodzimy jedynie obudowę baterii a nie same ogniwa. Trwa to tak długo, bo temperatura obniża się powoli.

- Żeby nie zatruć środowiska spływającą wodą, nie możemy doprowadzić do rozszczelnienia baterii. Ile jeszcze będzie trwało schładzanie? Może kilka godzin, a może nawet kilka dni? Znamy przykłady innych podobnych akcji, gdzie schładzanie takiej baterii trwało nawet trzy dni - mówi dowódca akcji.

Straż pożarna otrzymała zgłoszenie o godzinie 3.17 w nocy z soboty na niedzielę. Na ulicy Zabrodzkiej na obrzeżach Wrocławia, w pobliżu skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego zapalił się stojący na poboczu drogi samochód z napędem elektrycznym.

W TYM MIEJSCU DOSZŁO DO POŻARU AUTA ELEKTRYCZNEGO NA GRANICY WROCŁAWIA I GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE

Po kilku minutach od zgłoszenia na miejsce przyjechały pierwsze z sześciu zastępów gaśniczych zadysponowanych do akcji. Pożar był już mocno rozwinięty. Po ugaszeniu płomieni, na szczęście wewnątrz nie ujawniono osób poszkodowanych. Samochód spłonął doszczętnie.

Jak przekazuje dyżurny KM PSP we Wrocławiu, akcja związana z pożarem osobowego minivana marki Nissan nadal trwa. Na miejscu pozostają trzy zastępy straży.

- Problemem jest bateria zasilająca pojazd. Podczas pożaru nagrzała się do bardzo wysokiej temperatury. Cały czas trwa jej chłodzenie i nie zakończy się, aż nie osiągnie ona temperatury zbliżonej do temperatury otoczenia. Jej stan kontrolujemy kamerą termowizyjną. Na szczęście nie doszło do rozczczelnienia baterii i na chwilę obecną nie ma zagrożenia ekologicznego - tłumaczy szczegóły akcji dyżurny straży.

Na razie nie znana jest przyczyna i okoliczności w jakich doszło do pożaru. Na miejsce wezwano również policję.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pożar auta elektrycznego na rogatkach Wrocławia. Akcja strażaków trwała aż 10 godzin - Gazeta Wrocławska

Komentarze 29

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gwee
auta elektryczne w obecnej formie to ślepa uliczka, szkoda komentować poczynania polityków, którzy nie nadają się, ani nie mają odpowiednich kompetencji do podejmowania ważnych decyzji
A
Antiblur
23 lipca, 19:52, Gość:

Straszą pożarem elektrycznego auta. Niepotrzebnie. "Procedury mamy od 2020 r."

Strażacy ugasili pożar, ale potem musieli ściągnąć specjalistyczny pojazd z pojemnikiem w którym umieszczono auto, a następnie zalano wodą. Po około 15 godzinach pojazd wyciągnięto, a woda ze zbiornika została wypompowana. Cała akcja trwała ponad 20 godzin.

https://e.autokult.pl/strasza-pozarem-elektrycznego-auta-niepotrzebnie-procedury-mamy-od-2020-r,6881292957416224a

Procedura jest, a i owszem. Tyle że chodzi tu o porównanie kosztów, czasu i Obciążenia środowiska naturalnego związanego z gaszeniem elektryka vs spalinowca.

Od razu jeszcze wypowiem się w kwestii częstotliwości tych pożarów: nie mówcie proszę że elektryki palą się rzadziej. Proszę dokonać porównania odsetku aut spalonych (po samozapłonie) w tym samym przedziale wiekowym. Porównanie samozapłonu nastoletniego Focusa na skrzyżowaniu Bardzkiej i al. AK, z pożarem 3 letniego elektryka jest nieuzasadnione. To tak jakbyście porównywali stan instalacji elektrycznej (choć w sumie jakiejkolwiek - sanitarnej też) w bloku z wielkiej płyty do tej która jest w 5 letnim budynku

G
Gość
Straszą pożarem elektrycznego auta. Niepotrzebnie. "Procedury mamy od 2020 r."

Strażacy ugasili pożar, ale potem musieli ściągnąć specjalistyczny pojazd z pojemnikiem w którym umieszczono auto, a następnie zalano wodą. Po około 15 godzinach pojazd wyciągnięto, a woda ze zbiornika została wypompowana. Cała akcja trwała ponad 20 godzin.

https://e.autokult.pl/strasza-pozarem-elektrycznego-auta-niepotrzebnie-procedury-mamy-od-2020-r,6881292957416224a
G
Gość
Elektryczne autobusy wycofywane z niemieckich miast. Wszystko przez pożary!

Miały być ekologiczne i tanie w eksploatacji, ale ostatnio uchodzą za potencjalnie niebezpieczne. Po gigantycznym pożarze w Stuttgarcie, w którym spłonęło aż 25 autobusów, Monachium wycofuje z ulic autobusy elektryczne tego typu, który miał się zapalić w Stuttgarcie – do czasu wyjaśnienia przyczyn serii pożarów.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/elektryczne-autobusy-wycofywane-z-miast-wszystko-przez-pozary/4ry2p8s
G
Gość
Elektryk jest jednorazowego użytku do czasu wypadku lub pożaru

Samochody elektryczne smażą się lepiej niż schabowe w niedzielę. Nie ma o czym rozmawiać

https://spidersweb.pl/autoblog/jak-czeste-sa-pozary-samochodow-elektrycznych/
G
Gość
Zakaz wjazdu dla elektryków do garaży? Wodą ich nie ugasisz

Okazuje się, że nie tylko polska infrastruktura punktów ładowania nie jest gotowa na elektryczne samochody. Niedostosowane są także parkingi podziemne i tunele. Chodzi o kwestie przeciwpożarowe. Okazuje się, że pożar "elektryka" w garażu podziemnym lub tunelu może być śmiertelnie niebezpieczny dla całego otoczenia.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zakaz-wjazdu-dla-elektrykow-do-garazy-woda-ich-nie-ugasisz/72b22x5
G
Gość
Elektryki pożary

Gaszenie samochodu elektrycznego, hulajnogi, baterii li-ion

Po pierwsze musimy zdać sobie sprawę, kiedy można gasić pożar, a kiedy tego nie robić. Tutaj potrafi o tym ostrzec sama bateria, tuż przed eksplozją zaczynają wydobywać się kłęby dymu oraz dźwięk syczenia,

Zapalenie się baterii charakteryzuje wydobywający się szary dym w okolicy podwozia, oraz wspomniany wcześniej dźwięk syczenia. Zachodzi wówczas reakcja która niedługo wywoła wybuch ognia.

W takim przypadku najlepiej oddalić się jak najdalej. Dopóki nie pojawią się płomienie, to nie ma co gasić. Nie da się powstrzymać zapłonu gdy pojawia się szary dym, reakcja zachodzi w środku baterii do której dostęp jest utrudniony.

Lubi zapalić się ponownie po 24 godzinach

https://gasnicowy.pl/gaszenie-samochodu-elektryczne
G
Gość
Jak się gasi auta elektryczne?

https://energetyka24.com/elektromobilnosc/wywiady/jak-sie-gasi-auta-elektryczne-straz-pozarna-jestesmy-na-to-gotowi-wywiad
T
Tylko Konfederacja
23 lipca, 11:27, Kapral:

Dupki z PO gdyby wygrali zrobią wszystko co im UE każe łącznie z przymusem jeżdżenia tylko elektrykami.

23 lipca, 14:56, Otto:

A wy pisiory co? Miała być Izera a nawet nie dobiła do zera. Może coś zróbcie a potem obszczekujcie innych

23 lipca, 15:12, Tomasz:

Elektryki to utopia przy obecnej technologi akumulatorów. UE jak ZSRR zawsze promuje dziwactwa.

Dupkiem to ty jesteś Kapral. PIgS rządzi, od 4 lat ma nawet rząd większościowy, a pomimo tego wprowadza elektryki na polskie ulice. Może to efekt szantażu ze strony Niemiec? Wszak niezależni dziennikarze mają dowody na współpracę Morawieckiego ze STASI tako tajny współpracownik o pseudonimie Student i Jacob. Dlatego Morawiecki jest raz w PO, a raz w PIgSie, bo Niemcy szantażują kolejne warszawiwskie rządy ujawnieniem papierów na Morawieckiego? Jeśli byłeś kapral przeciwnikiem elektryków, to PIgS zrobił cię w h..ja, tak jak 12 lat temu PO swoich wyznawców. A jak PIgSowi zabraknie głosów do większości w sejmie, to PIgS zrobi cię Kapral jeszcze raz w h..ja. Wejdzie w koalicję z PO.

M
M.
A gdzie jest ten super nowoczesny kontener do gaszenia elektryków??????
T
Tomasz
23 lipca, 11:27, Kapral:

Dupki z PO gdyby wygrali zrobią wszystko co im UE każe łącznie z przymusem jeżdżenia tylko elektrykami.

23 lipca, 14:56, Otto:

A wy pisiory co? Miała być Izera a nawet nie dobiła do zera. Może coś zróbcie a potem obszczekujcie innych

Elektryki to utopia przy obecnej technologi akumulatorów. UE jak ZSRR zawsze promuje dziwactwa.

O
Otto
23 lipca, 14:26, Urban:

4) zmiejszenie halasu

5) zmiejszenie lokalnych spalin w miescie

Zwłaszcza podczas gaszenia tego ustrojstwa. Najpierw wycie straży, potem smród zjaranego wozidła a jeszcze później te tony wody od filtrowania.

O
Otto
Jak się nie jeździ to prąd się zabiera do domu. Wtedy bateria nie grzeje się a samochód nie pali.
k
kkr
23 lipca, 10:05, Amper:

Ale skoro bateria nie jest rozszczelniona, to znaczy, że to nie bateria się zapaliła.

23 lipca, 11:04, Volt:

Nie filozuj.

Oczywiście tu zapaliło się nie od baterii ... bo ta by wybuchła.

Jakby bateria się jarała ... to są już większe o niebo temperatury i z karoserii auta by nie było w takiej "formie".

U
Urban
4) zmiejszenie halasu

5) zmiejszenie lokalnych spalin w miescie
Wróć na i.pl Portal i.pl