Prezenty na święta. 3 proc. Polaków ich nie planuje
Autorzy badania w Panelu Badawczego Ariadna informują, że „jedynie 3 proc. Polaków nie planuje żadnych wydatków w związku z prezentami, a 9 proc. zamierza na ten cel przeznaczyć mniej niż 100 zł”.
Najwięcej Polaków na prezent świąteczny przeznaczy kwotę do 300 zł
Co trzeci badany (ok. 30 proc.) deklarował, że przeznaczy na prezent od 100 do 300 zł, a podobny odsetek (29 proc.) od 300 do 600 zł. Z kolei 17 proc. wyda od 600 do 1 tys. zł, a na jeszcze droższy upominek zdecyduje się 8 proc. badanych. Z badania wynika, że prawie dwie trzecie Polaków korzysta z rabatów i obniżek, z czego 28 proc. robi to zawsze, a 37 proc. często, choć jednocześnie dodaje, że nie jest to priorytet przy zakupie prezentu.
Gdzie najchętniej kupujemy prezenty?
Respondenci twierdzili, że najchętniej upominki kupują w sklepach internetowych (65 proc.), rzadziej w galerii handlowej (53 proc.). Z kolei co piąty przyznaje, że zakup prezentu jest przypadkowy, a co dziesiąty obdaruje bliskich własnoręcznie wykonanym przedmiotem.
„Choć gotówka trzyma się mocno, to w tym roku aż 44 proc. Polaków za prezenty świąteczne zapłaci za pomocą aplikacji mobilnych, na drugim miejscu wybija się płatność kartą, którą wybiera 30 proc. osób” – komentują autorzy badania.
Badanie przeprowadził Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na grupie 1090 osób, w dniach od 29 listopada do 1 grudnia na zlecenie VeloBanku.
Źródło: PAP