Spis treści
Jakie są kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025?
Wiceszefowa MEN na konferencji prasowej przedstawiła kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025.

Wśród priorytetów wymieniła m.in. edukację prozdrowotną, edukację obywatelską, edukację proobronną, wspieranie dobrostanu uczniów i ich zdrowia psychicznego, kształtowanie myślenia analitycznego i pracę z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.
Lubnauer wskazała, że resort chce postawić na wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci i krytycznej analizy informacji dostępnych w internecie.
Nauki ścisłe i przyrodnicze oraz praca z uczniem o doświadczeniu migracyjnym
Podkreśliła, że kluczowe będzie kształtowanie myślenia analitycznego dzięki interdyscyplinarnemu podejściu do nauczania przedmiotów przyrodniczych ze szczególnym naciskiem na edukację w naukach ścisłych, w tym matematycznych.
– Będziemy tworzyć nowe rozwiązania. Uruchamiamy studia podyplomowe i doskonalenie nauczycieli klas I-III, jeśli chodzi o metodykę nauczania matematyki – zaznaczyła wiceminister.
Dodała, że „przedmioty ścisłe, przedmioty przyrodnicze będą priorytetem w roku 2024/25”.
Jednym z kierunków polityki oświatowej państwa będzie również praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
– Chcemy włączyć do systemu polskiej edukacji wszystkich uczniów ukraińskich. Uczniów, którzy jeszcze (...) w tej edukacji nie są. Staje się dla nich edukacja w polskich szkołach obowiązkiem od 1 września 2024 r. W związku z tym szkoły muszą być do tego przygotowane. Muszą nauczyć się pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – podkreśliła Lubnauer.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Edukacji codziennie. Obserwuj
StrefaEdukacji.pl!
Źródło: