Rail Baltica. Powstaje wiadukt drogowy na trasie Białystok - Warszawa. Zastąpi stary przejazd przez drogę w Małkini (zdjęcia)

Tomasz Maleta
Opracowanie:
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory.
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. PKP PLK/Dariusz Łotowski
Rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego w Małkini na linii Warszawa Białystok. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za 48 mln zł, współfinansowaną ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.

Bezkolizyjna przeprawa nad torami linii Warszawa - Białystok zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy ul. Ostrowską i ul. Nurską. Zapewnione będzie bezpieczne i sprawne prowadzenie ruchu kolejowego.

Czytaj też: Białystok. PKP PLK konsultuje układ drogowy po modernizacji Rail Baltiki na odcinku Fasty-Nowosiólki. Trasa przetnie się z S19

Kierowcy zyskają czas – nie będą oczekiwać na przejazd pociągu przy zamkniętych rogatkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście m.in. dzięki przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie 2 rond i dojazdów. Dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki i ścieżkę rowerową. Długość wiaduktu bez dojazdów będzie wynosiła 110 m.

Wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace. Widać już fundamenty podpór nowego obiektu. Montowane jest zbrojenie i wylewany beton. Na kolejnym etapie formowane będą nasypy. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. Wiadukt ma być gotowy w pierwszym kwartale 2022 roku.
Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców

Kolorem niebieskim zaznaczono odcinek przyszłej S19 Dobrzyniewo Duże - Sokółka

S19 Białystok - Sokółka. RDOŚ nie wyda na razie decyzji środ...

Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło” i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.
Bezkolizyjne skrzyżowania na mazowieckim odcinku Rail Baltica powstają także w innych miejscowościach. Budowany jest wiadukt w centrum Łochowa, w Łochowie-Jasiorówce i Toporze

Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Modernizacja stacji kolejowej Białystok

Białystok. Rozpoczęły się prace przy modernizacji stacji kol...

Otwarcie Dworca PKP w Białymstoku (1.10.2020)

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Oby takie przejazdy były na całej długości torów, bo zginęło przez ich brak sporo osób, a i przejazd pociągu będzie o wiele szybszy. Przejazdów przez te tory jest multum, tak więc nie wiem czy to się uda

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Największy atak Rosji na Charków od początku wojny. Są ofiary

Największy atak Rosji na Charków od początku wojny. Są ofiary

Wystartowały KultURalia! Tak w piątek bawili się studenci w Rzeszowie

Wystartowały KultURalia! Tak w piątek bawili się studenci w Rzeszowie

Wróć na i.pl Portal i.pl