Remont autostrady A4 pod Wrocławiem. Stać w korku czy jechać objazdem? Sprawdziliśmy to (ZDJĘCIA)

Jarosław Jakubczak
Trwa remont autostrady A4 pod Wrocławiem. Kierowcy stojący w korkach często przekraczających długość 10 km, przeżywają horror. W rejonie Punktu Poboru Opłat Karwiany wyłączone z ruchu są trzy bramki na jezdni w kierunku Katowic. Ruch odbywa się w obu kierunkach jedynie jedną jezdnią - tą w kierunku Wrocławia. Drogowcy apelują do kierowców podróżujących w kierunku Opola i Katowic o zjeżdżanie z autostrady możliwie jak najwcześniej i korzystanie z dróg alternatywnych lub wyznaczonego objazdu zalecanego dla pojazdów do 3,5 tony. Sprawdziliśmy, ile czasu to zajmuje.

Specjalnie dla naszych Czytelników, w godzinach szczytu, w piątkowe popołudnie przejechaliśmy trasą objazdu jaki wyznaczyła GDDKiA, a także, wpychając się przysłowiowemu lwu w paszczę na pożarcie, przejechaliśmy ze średnią prędkością nie przekraczającą 5 km/h podwrocławski odcinek autostrady, w obu kierunkach. Idąc pieszo, pewnie zajęłoby nam to mniej czasu...

Testowy przejazd rozpoczęliśmy od wykorzystania objazdu proponowanego przez GDDKiA. Z węzła Pietrzykowice ruszyliśmy w godzinach szczytu komunkacyjnego - w piątek o godzinie 15, gdy na autostradzie ruch stawał się coraz większy. Po 9 minutach pokonując dystans 2,5 km. dojechaliśmy do węzła Południe, gdzie zjechaliśmy z autostrady w kierunku Kudowy na drogę krajową nr 8 (zgodnie ze znakami objazdu).

Pokonanie kolejnych 6 km do Magnic zajęło nam 10 minut. 13 minut później byliśmy już na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 i 346, gdzie skręciliśmy w lewo w kierunku Oławy. Do drogi 395 (tu skręcamy w lewo w stronę Wrocławia), od rozpoczęcia objazdu na węźle Pietrzykowice dojechaliśmy po 50 minutach. Cztery minuty później byliśmy już ponownie przy autostradzie na węźle Wschód, gdzie zakończył się objazd.

Całkowita długość objazdu wynosi 31 km, czyli prawie dwa razy więcej niż dystans, jaki należy pokonać jadąc autostradą, aby z węzła Pietrzykowice dojechać do węzła Wrocław Wschód. Łączy czas potrzebny na przejechanie trasy objazdu to 54 minuty.

Kolejną część testu rozpoczęliśmy na na węźle Wrocław Wschód kierując się autostradą na zachód do węzła Pietrzykowice. Po 12 minutach byliśmy 8,5 km dalej przy bramkach Punktu Poboru Opłat w Karwianach. Tu tradycyjnie trzeba chwilę postać, ale w piątek, kilka minut po godzinie 16 zajęło to jedynie 5 minut. Pół godziny po ruszeniu z Węzła Wschód , byliśmy już w miejscu docelowym, na węźle Pietrzykowice. Wniosek - jadąc autostradą w kierunku od Opola, z objazdu korzystać się nie opłaca. Jest dwa razy dalej i dwa razy dłużej.

A jak sytuacja wygląda, gdy chcemy się dostać o Pietrzykowic do węzła Wrocław Wschód i korzystać cały czas z autostrady A4? Tu było już znacznie gorzej. Ruszając z węzła Pietrzykowice, niemal od razu utknęliśmy w korku. A jak wiadomo - korek, korkowi nierówny. W tym, w którym mieliśmy wątpliwą przyjemność się poruszać, samochody toczyły się co kilka minut jedynie przez kilkanaście metrów, po czym znowu stawały.

Jechaliśmy tak wolno, że udało nam się dostrzec małą skrzynkę, przymocowaną prowizorycznie do barier rozdzielających pasy jezdni, w której drogowcy, dla ochłody i być może ukojenia nerwów, umieścili kilka butelek wody. - To horror - mówili zgodnie kierowcy, którzy w porę nie zdążyli zjechać z autostrady wcześniejszymi zjazdami. Dlatego jadąc autostradą z zachodniego kierunku w stronę Opola, zdecydowanie radzimy - korzystajcie z objazdu. Przejazd 17 km autostradą między węzłem Pietrzykowice a Wrocław-Wschód zajął nam aż 1 godzinę i 43 minuty! To ponad trzy razy dłużej, niż w przeciwnym kierunku i aż o 50 minut dłużej niż przy wykorzystaniu objazdu i drogi krajowej nr 8.

Przypomnijmy, że remont przy bramkach poboru opłat ma trwać w sumie dwa miesiące. Skończy się prawdopodobnie dopiero w lipcu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Remont autostrady A4 pod Wrocławiem. Stać w korku czy jechać objazdem? Sprawdziliśmy to (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
J.jan
Kto w tym terminie planuje remont najważniejszej autostradzie w kraju
P
Piotrl
2019-05-27T00:18:53 02:00, Bez mózgu!:

Jak można zwężać autostradę o tak ekstremalnym natężeniu ruchu, na czas remontu do jednego pasa? Kto nad tym główkował? Nigdzie na świecie się tak nie robi to skandal , zagrożenie życia i przestępstwo!

W UK tez tak potrafia zrobic lub zamknac ja i dac objazd ?

w
wąska dupa
2019-05-27T11:51:23 02:00, J.:

Dlaczego w Polsce tego typu remontów nie można zrobić tak jak się robi na całym świecie???? Czyli remontowana jezdnię w 1/3 lub połowie zostawić dla ruchu i tym samym nadal mamy przepustowość 2x2 pasy w jazda stronę, tylko że węższe pasy ruchu. Po wyremontowany tych dwóch trzecich lub tej połowy przekłada się na ten zrobiony pasek ruch z części niewyremontowanej... A nadal mamy normalna przepustowość. To powinno być wpisane w warunki przetargu na roboty!!!

A gdzie ty tam chciałbyś te pasy zmieścić? Jechałeś kiedyś tą pożal się boże autostradą?

e
ehhh...
2019-05-27T11:04:16 02:00, Mk:

Do tego na wskazywanym objeździe przez Żurawinę jest remont drogi, mijanki korki rozkopana itd. Kto to koordynował?

Pewnie nikt... Bo po co... To nie remont drogi, tylko budowa kanalizacji, nawet świateł nie ma, za to jest zoo, cyrk, afryka dzika...

J
J.
Dlaczego w Polsce tego typu remontów nie można zrobić tak jak się robi na całym świecie???? Czyli remontowana jezdnię w 1/3 lub połowie zostawić dla ruchu i tym samym nadal mamy przepustowość 2x2 pasy w jazda stronę, tylko że węższe pasy ruchu. Po wyremontowany tych dwóch trzecich lub tej połowy przekłada się na ten zrobiony pasek ruch z części niewyremontowanej... A nadal mamy normalna przepustowość. To powinno być wpisane w warunki przetargu na roboty!!!
M
Mk
Do tego na wskazywanym objeździe przez Żurawinę jest remont drogi, mijanki korki rozkopana itd. Kto to koordynował?
z
zwykły zjadacz chleba
Taka sytuacja to wstyd dla zarządcy drogi i dla rządu. Jest to dobitny przykład, że mają zwykłych zjadaczy chleba głęboko ...
...
Taa.... przejechaliście zalecanym objazdem. Trzeba było przejechać nie zalecanym, przez Bielany Wrocławskie, Domasław, Żórawinę, Wojkowice... Tragedia po prostu, wszytko pcha się tędy! Ciężarówki, które mają zakaz też tędy się pchają.... W Żórawinie nie można przejść przez pasy, bo żaden ciul się nie zatrzyma, dopóki mu przed maskę nie wyleziesz... Nie zmienia tego nawet fakt, że idziesz z dzieciakami...
B
Bez mózgu!
Jak można zwężać autostradę o tak ekstremalnym natężeniu ruchu, na czas remontu do jednego pasa? Kto nad tym główkował? Nigdzie na świecie się tak nie robi to skandal , zagrożenie życia i przestępstwo!
Wróć na i.pl Portal i.pl