Według dokumentów rządowych, oficjalnie obowiązujący przebieg S19 z Białegostoku do Sokółki prowadzi przez Knyszyn i Korycin, omijając Puszczę Knyszyńską. W ostatnich latach pojawił się jednak wariant piąty – dodatkowy. Zakłada on, że ekspresówka pobiegnie w przybliżeniu tak, jak wygląda dzisiejszy przebieg dk19. Właśnie odbyły się konsultacje społeczne w tej sprawie dodatkowego wariantu. Cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem.
- Na posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w siedzibie białostockiego oddziału GDDKiA zabrakło miejsc - blisko 100 osób z uwagą śledziło przedstawiany przez biuro projektowe - przebieg S19 w tzw. wariancie 5 (dodatkowym) - informuje Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
Ten wariant S19 zakłada ominięcie miejscowości Sokółki Straż i Czarna Białostocka. I co ważne, jest o blisko 20 kilometrów krótszy od trasy przez Korycin i Knyszyn.
– Mniejsza długość, to niższe koszty i min. pół mld zł oszczędności – podkreśla Rafał Malinowski.
Podlaska S19 w budowie? Jeszcze w tym roku mają być przetargi na podlaskie odcinki ekspresówki
Dodaje, że wariant piąty, pod każdym względem: technicznym, ekonomicznym, środowiskowym i społecznym, wypada korzystniej niż pozostałe. Jednak ostateczna decyzja dotycząca przebiegu będzie znana po posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Warszawie, prawdopodobnie w maju, najpóźniej w czerwcu.
– Niedługo potem, przełom II/III kwartału tego roku powinniśmy składać wniosek o decyzję środowiskową – dodaje Rafał Malinowski.
Flesz - co zabija Polaków_poprawione