OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY 2014 Z OPERONEM
Test trzecioklasistów rozpoczął się o godz. 9. Najpierw uczniowie obejeli film terapeutyczny. Jego głównym bohaterem jest Bratek, który pokazuje dzieciom skuteczne sposoby na opanowanie lęku i wzbudza w nich poczucie siły oraz gotowość do wykonania zadania.
WAŻNE! TUTAJ W PIĄTEK (11.04) PO POŁUDNIU ZNAJDZIESZ TESTY TRZECIOKLASISTY 2014 Z OPERONEM / OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY Z OPERONEM 2014 - ARKUSZ, PYTANIA, ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI
Następnie nauczyciel rozdał uczniom testy z języka polskiego i omówił instrukcję. Na napisanie tej części 3-klasiści mieli 45 minut. Potem przysługiwała im 15-minutowa przerwa, po której zasiedli do testu z matematyki.
TEST TRZECIOKLASISTY 2014 Z OPERONEM. Jak będzie przebiegał - krok po kroku?
Na Pomorzu Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty z Operonem napisało ponad 13,6 tys. uczniów.
- W naszej szkole wszystko odbyło się zgodnie z harmonogramem. Najpierw dzieci obejrzały film terapeutyczny, który miał dodać im odwagi. Potem przystąpiły do pytań z języka polskiego. Po przerwie zabrały się za matematykę - opowiada Sławomir Zając, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 52 w Gdańsku.
W części humanistycznej trzecioklasiści przeczytali fragment książki Ludwika Jerzego Kerna „Proszę słonia”, w oparciu o którą nakręcono dobranockę. Potem musieli odpowiedzieć na pytania do tego fragmentu, np. jak często domownicy spotykali słonia Dominika, albo ile krzeseł było w kuchni. Musieli też poszukać synonimów czy policzyć sylaby.
TEST TRZECIOKLASISTY 2014 Z OPERONEM. ARKUSZE I ODPOWIEDZI SPRAWDZIANU 3-KLASISTY Z OPERONEM 2013
W części matematycznej uczniowie musieli się natomiast uporać z określaniem godzin na zegarze czy liczeniem wagi trzech słoni.
- W naszej szkole uczniowie wychodzili z sal z pozytywnymi wrażeniami. Mówili, że poszło im dobrze. Nie było żadnego dziecka, które byłoby całkowicie niezadowolone ze sprawdzianu. Nie zaobserwowaliśmy też, aby jakoś szczególnie się denerwowali – opowiada Anna Roszko-Cnota
, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 29 w Gdyni. - Także nauczyciele podkreślali, że pytania, które pojawiły się w teście, nie wykraczały poza to, co było już omawiane na lekcjach.