Spółka odpowiadająca za działalność popularnej sieci KFC w Niemczech przeprosiła klientów za komunikat, który wyświetlił się na telefonach korzystających z aplikacji tej restauracji.
Upamiętnienie nocy kryształowej. Podaruj sobie delikatny ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFC! - mogli przeczytać klienci na swoich smertfonach.
Około godzinę po wysłaniu tego komunikatu wysłano sprostowanie, w którym KFC przeprosiło za "błąd w systemie".
Aplikacja KFC zachęcała do "upamiętnienia" nocy kryształowej. Sieć przeprasza
Na aplikację mobilną wysłaliśmy fałszywą i nieodpowiednią wiadomość. Bardzo nam przykro z tego powodu. Natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne regulacje i procesy, aby więcej tak się nie stało - napisało KFC.
Treść komunikatu KFC, która sugerowała, by "upamiętnić" rocznicę pogromu Żydów "delikatnym serem z chrupiącym kurczakiem", zszokowała opinię publiczną nie tylko w Niemczech, ale także w Izraelu.
Według części komentujących sprawę, komunikat mógł zostać wysłany wskutek niezamierzonego błędu. Aplikacja mogła automatycznie pobrać pozycję z kalendarza rocznic i świąt, a następnie dodać treść reklamową, bez kontroli poprawności kontekstu.
Noc kryształowa (niem. Kristallnacht lub Reichspogromnacht) to określenie, które oznacza masowy pogrom Żydów w nazistowskich Niemczech zainicjowany przez władze państwowe. Do pogromu ludności żydowskiej mieszkającej w Niemczech doszło w nocy z 9 na 10 listopada 1938 roku.
Źródło: interia.pl
rs
