Połączenie kolejowe do Karpacza (linia nr 340, na odcinku Jelenia Góra - Mysłakowice - nr 308) zostało uruchomione po raz pierwszy grubo ponad 100 lat temu, dokładnie w czerwcu 1895 roku. Liczącą 17 kilometrów z Jeleniej Góry i 7 z Mysłakowic (w tej miejscowości mamy rozgałęzienie linii do Kowar) trasę pokonywało kilkanaście par pociągów dziennie. W 1934 roku ostatni odcinek linii od Mysłakowic do Karpacza zelektryfikowano. Jednak już po II wojnie zdemontowano sieć trakcyjną i kursowały tam pociągi spalinowe. Tak było do 2003 roku, gdy uznano, że linia jest kompletnie nierentowna i zamknięto ją.
- Lata 90. we Wrocławiu. Może nie było zbyt pięknie, ale miasto miało swój klimat!
- Dziesięć najdroższych osiedli we Wrocławiu. Bez grubszego portfela nie podchodź!
- Pociągiem KD z Wrocławia bezpośrednio nad Bałtyk. Ogromne zainteresowanie
- Podtopienia i powalone drzewa. Burze z gradem przeszły przez Dolny Śląsk
Przejęcia i remontu tej linii podjął się urząd marszałkowski, a nadzorowania rewitalizacji - Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Wszystko po to, by pomiędzy Jelenią Górą i Karpaczem znów mogły kursować składy z turystami, jak również z okolicznymi mieszkańcami.
Po uruchomieniu linii Jelenia Góra – Karpacz, przystanki mają funkcjonować w następujących miejscach:
- Łomnica Średnia,
- Łomnica Dolna,
- Łomnica,
- Mysłakowice Polna,
- Mysłakowice,
- Mysłakowice Orzeł,
- Miłków,
- Kapracz
Na kluczowym odcinku z Mysłakowic do Karpacza wykonawcą prac wartych 27 mln złotych jest firma ETF Polska z Kobierzyc. Jak obecnie wygląda prac budowy i jak postępują prace? Zobaczcie na zdjęciach udostępnionych portalowi GazetaWroclawska.pl przez Pana Marcina Zachariasza. Oto pełna galeria najnowszych zdjęć:
Tak odbudowują linię kolejową do Karpacza. Ma być gotowa do ...
Marcin Zachariasz prowadzi też youtubowy kanał Kolejowy Raj, gdzie można zobaczyć efektowny film z przelotu wzdłuż torów prowadzących do Karpacza: