Pojawienie się pierwszego w pełni elektrycznego Rolls-Royce'a to dla marki początek nowej ery. Spectre reprezentuje nową klasę samochodów – ultra luksusowe elektryczne super coupé.
Rolls-Royce Spectre przeszedł najbardziej wymagający program testów, jaki kiedykolwiek został przeprowadzony przez markę. Pierwsze dostawy do klientów będą realizowane w czwartym kwartale 2023 r.
Rygorystyczny program testów
Pojawienie się informacji o pierwszym w pełni elektrycznym Rolls-Royce w 2021 roku było ważnym momentem w historii luksusowej motoryzacji. Od tego czasu Spectre odbył niezwykłą podróż i odbył rygorystyczny program testów, który obejmował ponad 2,5 miliona kilometrów. Inżynierowie spędzili 50 000 godzin w fotelu kierowcy, aby analizować i kalibrować jego właściwości jezdne.
– Od kiedy po raz pierwszy zapowiedziano pojawienie się Spectre, oczekiwania polskich klientów rosły. Dziś z radością witamy Spectre na naszym rodzimym rynku – powiedział Piotr Fus, współwłaściciel Rolls-Royce Motor Cars Warszawa, podczas polskiej prezentacji auta.
Elegancja i innowacyjność
Spectre, łącząc elegancję i innowacyjność, zachwyca imponującym, a jednocześnie wyrafinowanym wyglądem. Z najszerszym grillem, w jaki kiedykolwiek wyposażono Rolls-Royce'a, Spectre sprawia wrażenie potężnego samochodu.
Łopatki w grillu Pantheon mają gładszy przekrój i są lepiej dopasowane, aby pomóc w prowadzeniu powietrza wokół przedniej części samochodu. Gładka powierzchnia przedziału pasażerskiego miała duży wpływ na osiągnięcie najniższego współczynnika oporu powietrza w historii Rolls-Royce'a, wynoszącego 0,25 Cd.
Modelowanie i testy w tunelu
830 godzin modelowania i testów w tunelu aerodynamicznym zajęło dostrojenie figurki Spirit of Ecstasy by wspomóc aerodynamikę modelu.
Spectre oferuje niezrównany luksus. Model wyposażono w najbardziej zaawansowane technologicznie funkcje Bespoke. Ich inspiracją była mistyka nocnego nieba. I tak na drzwiach Spectre, tzw. Starlight Doors, umieszczono 4,796 delikatnie oświetlonych "gwiazd". Drzwi "otwierane pod wiatr" można również zamówić z panelem Canadel, wykonanym z pojedynczego arkusza drewna, umieszczonego pod kątem 55 stopni, co daje wrażenie ruchu wewnątrz samochodu.
Elektryczny od początku
Od samego początku zaprojektowano pojazd z myślą o napędzie elektrycznym, wyrafinowane wytłaczane sekcje aluminiowe i integracja akumulatora ze strukturą samochodu sprawiają, że jest on o 30% sztywniejszy niż jakikolwiek poprzedni Rolls-Royce.
Elastyczność architektury pozwoliła inżynierom również na umieszczenie podłogi w połowie między konstrukcjami progów, a nie na górze lub pod nimi. Pomiędzy akumulatorem a podłogą utworzono kanał na okablowanie i przewody klimatyzacji, a akumulator zamontowano pod spodem, zapewniając gładki profil spodniej warstwy podłogi.
Spectre jest najbardziej skomunikowanym Rolls-Roycem w historii. Inżynierowie wykorzystali rewolucyjny system "zdecentralizowanej inteligencji", który pozwala na swobodną i bezpośrednią wymianę informacji między ponad 1000 funkcjami pojazdu, przenosząc słynną jakość jazdy marki na jeszcze wyższy poziom.
Spectre poddano wymagającemu programowi testów, który obejmował ponad 1500 godzin poświęconych m. in. na dopracowanie hamowania regeneracyjnego. Podczas testów na Lazurowym Wybrzeżu ukończono cyfrową ewolucję systemu zawieszenia Planar; systemy precyzyjnie reagujące na działania kierowcy i warunki drogowe, co umożliwiają najnowsze rozwiązania w zakresie oprogramowania i sprzętu.
Wrażenia z jazdy są dodatkowo wzmocnione dzięki umiejscowieniu akumulatora, co przekłada się na nisko zamontowane siedzenia i wrażenie otulającej kabiny, ale także odblokowuje dodatkową funkcję – przestrzeń na prawie 700 kg materiałów wygłuszeniowych.
Spectre posiada wszystkie cechy, z których Rolls-Royce jest znany na świecie: ciszę, spokój i lekkość oraz udowadnia, że Rolls-Royce doskonale nadaje się dla napędu elektrycznego - podkreślił Frank Tiemann, Director of Corporate Communications Central/Eastern Europe and Central Asia, Rolls-Royce Motor Cars, podczas premiery w Warszawie.
I na koniec garść danych o nowym pojeździe:
Zużycie energii: 21,5 kWh/100km*
Zasięg elektryczny: 323 mile / 520 kilometrów*
Emisja CO2: 0 g/km.
