Trójka i Jedynka z pokaźnymi wzrostami
Z najnowszego badania Radio Track Kantar Polska, opracowanego przez portal Wirtualne Media, wynika, że wynik Trójki Polskiego Radia w stosunku do poprzedniego roku zwiększył się do 2,2 proc. Oznacza to awans rozgłośni z 12. na 11. lokatę.
Duży wzrost odnotowała również Jedynka Polskiego Radia, która zajmuje obecnie czwarte miejsce w zestawieniu. Udział stacji wzrósł o 0,5 pkt. proc. do 5 proc.
Wciąż wysoko w rankingu, bo na drugim miejscu, znajduje się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,1 proc. Jednak to właśnie ta rozgłośnia względem fali wrzesień-listopad 2021 roku zanotowała spadek aż o 0,7 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
Kto na czele listy?
W okresie od września do listopada 2022 roku liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Jak wynika z badania, udział rozgłośni w rynku w okresie od września do listopada 2022 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,3 proc.
Na drugim miejscu znalazło się wspomniane wcześniej Radio ZET, a podium zamyka Eska, której udział w rynku nieznacznie zmalał i wyniósł 7,6 proc.

mm