Nowa obwodnica Dobrodzienia będzie mieć 6 kilometrów, z tego 4 km budowane są w nowym śladzie.
Powstało już 55 procent inwestycji. Aktualnie trwa budowa ronda, na którym obwodnica wojewódzka połączy się z obwodnicą Dobrodzienia na drodze krajowej nr 46.
To rondo spina układ drogowy Dobrodzienia, ponieważ na tym skrzyżowaniu spotkają się trzy ważne drogi: budowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych obwodnica Myśliny, budowana przez nas nowa obwodnica w ciągu DW 901 oraz starszy odcinek obwodnicy miasta w ciągu DK 46 - wyjaśnia Tomasz Kędzior, prezes firmy Drog-Bud, wykonawcy inwestycji.
Obwodnica Myśliny to ostatni etap budowy objazdu na drodze krajowej. Będzie gotowa już jesienią 2019 roku.
Obwodnica miasta na drodze wojewódzkiej 901 ma być gotowa we wrześniu 2020 roku.
Na budowie pracuje obecnie 60 osób. Gotowe są już wszystkie wykopy, teraz prowadzone są roboty ziemne.
– Robimy obecnie nasypy. Do wybudowania jest aż 300 tysięcy metrów sześciennych! Każdego dnia ciężarówki przywoziły 3 tysiące ton materiału nasypowego - wylicza Janusz Baryła, kierownik robót.
Budowa drugiej obwodnicy Dobrodzienia jest możliwa dzięki ogromnej dotacji z Unii Europejskiej.
Cała inwestycja to koszt 70 milionów złotych, z czego dofinansowanie unijne to 60 milionów złotych – informuje Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego umożliwił nam realizację trzech ważnych obwodnic: Czarnowąsów, Malni i Choruli oraz Dobrodzienia - przypomina Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa.
