Jak pokazują dane, liczba przejazdów rośnie. Przed każdym logowaniem się na platformę kierowcy proszeni są o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji.
Dodatkowo są zobowiązani do potwierdzenia w aplikacji, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu. Ten sam obowiązek przestrzegania przyjętych zasad i zachowania środków bezpieczeństwa, takich jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji, spoczywa na pasażerach. Oni także przed rozpoczęciem przejazdu deklarują spełnienie powyższych zaleceń.
Zarówno pasażerowie, jak i kierowcy mogą bezpłatnie anulować przejazd, jeśli podróż w ich odczuciu nie spełniałaby wymogów bezpieczeństwa. W celu wzajemnego dbania o zachowywanie zasad higieny, firma zachęca do wystawiania ocen za każdy odbyty przejazd oraz zaznaczania jeśli kierowca lub pasażer nie miał odpowiednio zasłoniętych ust oraz nosa.
Obejrzyj wideo:
Rzecznik MŚP: Kończą się programy pomocowe, kończą się pieniądze i teraz trzeba przejść przez ten trudny okres
