Pobicie w sklepie Kaufland
Do zdarzenia doszło w sobotę, 10 kwietnia w jednym ze sklepów w Lesznie.
- Policjanci interweniowali w markecie Kaufland, kiedy to zostali poinformowani przez klientkę sklepu, że została uderzona przez mężczyznę stojącego przy kasie. Wcześniej pomiędzy tymi osobami doszło do wymiany zdań – prawdopodobnie kobieta zwróciła uwagę mężczyźnie, że nie posiada na twarzy maseczki ochronnej – tłumaczy Monika Żymełka, oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Lesznie.
Na krążącym po internecie nagraniu widać, jak kobieta odchodzi od mężczyzny, a ten uderza ją w tył głowy. Następnie kobieta oddaje mężczyźnie uderzenie po czym ten ponownie ją uderza, tym razem w twarz i dużo mocniej, w następstwie czego kobieta upada. Obok znajdują się dwie dziewczynki, które wyraźnie przestraszone odsuwają się od mężczyzny. Na nagraniu nie widać reakcji ochrony, ani osoby obsługującej kasę.
- Policjanci na miejscu wylegitymowali wszystkich uczestników zdarzenia, ustalając ich tożsamość. Już na miejscu ustalono tożsamość mężczyzny. Zabezpieczono też całość zapisu monitoringu, żeby wyjaśnić to zajście. Przesłuchano też zawiadamiającą – mówi Marta Żymełka. - Sprawa ma charakter prywatno-skargowy, a zachowanie tego mężczyzny było dość bulwersujące, dlatego zwróciliśmy się do leszczyńskiej prokuratury o objęcie jej ściganiem z urzędu. Prokuratura przychyliła się do tego wniosku i akta ponownie wróciły do nas – tłumaczy.
Co podrożało, a co staniało przez ostatni rok? Zobacz porówn...
Przesłuchiwani są pozostali świadkowie, a pod koniec tygodnia powinien zostać przesłuchany agresywny mężczyzna. Jeszcze nie wiadomo, jak będą się formułowały ewentualne zarzuty.
Bójka w sklepie Kaufland: komentarz sieci
Komentarza w sprawie zajścia udzieliła sieć sklepów Kaufland, która prowadzi wewnętrzne postępowanie – na nagraniu nie widać reakcji ochrony ani żadnego innego pracownika.
- W nawiązaniu do sytuacji, do której doszło w markecie w Lesznie, zapewniamy, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej wyjaśnić okoliczności tego zdarzenia. Prowadzimy wewnętrzne postępowanie dotyczące zachowania pracowników oraz czekamy na dalsze informacje od firmy ochroniarskiej. Zdrowie i bezpieczeństwo klientów jest dla nas najważniejsze, dlatego szczegółowo przeanalizujemy całe zdarzenie i na tej podstawie podejmiemy konkretne środki zaradcze w tej sprawie – podaje sieć Kaufland w komunikacie prasowym.
Zobacz też:
