Jak informuje w komunikacie CERT Energa, wiadomości, które trafiają do klientów spółki, informują o przerwaniu dostaw energii w bardzo krótkim czasie oraz o konieczności uregulowania zaległości poprzez zawarty w wiadomości link z płatnością.
Klikanie w stronę internetową podaną w fałszywym SMS-ie prowadzi do płatności, bądź też może spowodować wyciek danych wrażliwych z naszego telefonu.
Energa podkreśla, że wiadomości te pochodzą od osób, które starają się w ten sposób wyłudzić pieniądze. Spółka dodaje w swoim komunikacie, że nigdy nie podaje w wiadomościach SMS daty odłączenia prądu, tym bardziej nie wysyła żadnych linków.
Jak zweryfikować czy dana wiadomość pochodzi z Energi? Wystarczy skontaktować się z infolinią spółki dzwoniąc pod numer 555 555 555.
Nowe oszustwo internetowe! Metoda "na zdalny pulpit". Jak dz...
