Mimo ogromnej popularności oraz kilkuletniego stażu na rynku, lista typowych usterek jest praktycznie pusta. Pomijamy kwestie eksploatacyjne, jak np. zapychający się filtr DPF w mieście, awarie osprzętu przy dużych przebiegach i zaniedbaniach ze strony użytkownika (np. rzadkie wymiany oleju itp.). Czasami pojawiają się głosy o stukach z okolic rozrządu, sporadycznych problemach ze spasowaniem (nierówne przerwy między elementami karoserii lub trzeszczące wnętrze na dużych nierównościach. W przypadku silnika 1.5 TSI o mocy 150 KM z początków produkcji, mogą pojawiać się szarpania na zimnym silniku w okolicach 1500-2000 obr./min.
Propozycji na rynku wtórnym nie brakuje, a na znanym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, jest ich ponad 200. Ceny? Niestety – dość wysokie. Za egzemplarz z 2018 roku z silnikiem 2.0 TDI, przebiegiem 60 000 kilometrów, trzeba zapłacić około 100 000 złotych. Egzemplarz z przebiegiem 40 000 kilometrów, z silnikiem 1.5 TSI w odmianie Ambition z 2020 roku to koszt 120 000 złotych. Aby zejść poniżej granicy 100 000 złotych, trzeba pogodzić się z przebiegiem ponad 100 000 kilometrów.
Używana Skoda Karoq zalety:
- klasyczna i nie rzucająca się w oczy stylistyka;
- dobrze wykonane wnętrze o wysokiej ergonomii;
- bardzo dobra funkcjonalność i sporo przestrzeni;
- wysoka niezawodność i bezproblemowa eksploatacja;
- spora oferta na rynku wtórnym…
Używana Skoda Karoq wady:
- …ale bardzo wysokie ceny, nawet za skromne wersje;
- dla niektórych – mimo wszystko zbyt nudna.
