Wiadomo, kto zostanie nowym pełnomocnikiem ds. CPK. "Bardzo znana postać"

OPRAC.:
Anna Piotrowska
Anna Piotrowska
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Materiały prasowe/ PCK
Decyzje ws. Centralnego Portu Komunikacyjnego będą zapadać w parlamencie w uzgodnieniu z rządem – powiedział w środę Grzegorz Napieralski. Poseł Koalicji Obywatelskiej wskazał, że będzie powołany pełnomocnik ds. CPK, który będzie się tym projektem zajmował. Zdradził, kto obejmie to stanowisko.

Do projektu CPK odniósł się we wtorkowym expose premier Donald Tusk. – Przyszłość CPK rozstrzygnie się w sposób transparentny – zapowiedział Tusk. Jak dodał, minister (infrastruktury) Dariusz Klimczak, a także pełnomocnik rządu do spraw CPK, "w sposób otwarty, czytelny, bez jakichś dziwnych sytuacji, jakie towarzyszą od samego początku tego projektu, na oczach wszystkich Polek i Polaków zdecydują o tym, jaka jest przyszłość CPK i będą uczestniczyli w tym procesie wybitni i bezstronni eksperci". – Będzie to projekt, który będzie służył Polsce w sposób najbardziej racjonalny – powiedział Tusk.

Maciej Lasek pełnomocnikiem rządu ds. CPK

W środowym wywiadzie Napieralski pytany o przyszłość CPK wskazał, że będzie powołany pełnomocnik ds. CPK, który będzie się tym projektem zajmował. – Znana bardzo postać, poseł Maciej Lasek, z tego co mi wiadomo. Osoba bardzo kompetentna, świetnie do tego przygotowana – dodał.

– Po to jest parlament, komisje, by nie na zapleczu jakiejś partii politycznej, tylko właśnie w parlamencie wraz z rządem, takie decyzje zapadały – podkreślił Napieralski.

Zwrócił uwagę, że aby podejmować decyzje ws. CPK, trzeba mieć twarde dane. Wskazał, że może pojawić się jakaś inna koncepcja, np. łączenia lotnisk regionalnych szybką koleją, zastrzegając, że nie jest w tej sprawie ekspertem.

Centralny Port Komunikacyjny. Ważny projekt PiS

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

od 16 lat

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.i.Bialystok.pl
Źle wybudowane drogi: rowy jak pułapki, brak ogrodzeń dla zwierząt, bezkolizyjnych przejazdów…Modernizacja dróg zamiast programu www .TiryNaTory. pl i Polacy zamiast zarabiać na tranzycie dopłacają do tirów zalewają[wulgaryzm]h Rosję towarami z krajów Europy Zachodniej, POnosząc koszty remontów, wypadków i zatrucia środowiska. w Polsce brakuje 300 obwodnic, np. Warszawy, za cenę 4 obwodnic można rozwiązać problem w całej Polsce wprowadzając jako zasadę że zagraniczne tiry w tranzycie od granicy do granicy nie niszczą dróg tylko dają zarobić polskim kolejom! 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów

TIRY NA TORY! do transportu ciężkich ładunków przystosowana jest kolej,a nie drogi.Szwajcarzy w referendum w 1994 r postanowili by transport towarów odbywał się głównie koleją, ale także perfekcyjnie wykorzystali tę zmianę do zarabiania pieniędzy…TIR-y jadą koleją (tzw. autostradą kolejową) albo płacą za każde 100 km jazdy po zwykłej autostradzie o małym natężeniu ruchu ok. 85 euro. W myśl zasady: jeżeli chcesz jeździć po drogach przeznaczonych dla samochodów osobowych – płać więcej – proporcjonalnie do zniszczeń, jakie powodujesz. Dzięki tym opłatom do szwajcarskiej kasy wpływa co roku ok. 3,5 miliarda franków, czyli ponad 8 miliardów złotych, które są przeznaczane m. in. na modernizację infrastruktury kolejowej i rozwój transportu kombinowanego.
a
as
13 grudnia, 12:22, Gość Gość:

Wybitni i bezstronni - z Berlina.

Lepsi z Berlina niz od Putina haha!

G
Gość Gość
Wybitni i bezstronni - z Berlina.
z
zx
bu ha ha wytyczne z berlina są inne.............................
s
sceptyk
Cieszy mnie dużo bardziej stonowana retoryka. Wcześniej z ust zarówno członków i liderów ugrupowań dzisiejszej koalicji 15.10 padały wprost zapowiedzi całkowitego anulowania projektu CPK.
K
KohnEfka
13 grudnia, 11:52, z Niemodlina:

Budowa CPK zostanie zatrzymana, zaraz okaże się, że inwestycja jest nierentowna lub nagle POjawią się jakieś inne okoliczności, bo to przecież megalomania jest, fur Deutschland oczywiście ;)

Zwłaszcza, że mamy duży port lotniczy w Berlinie. To PO co nam drugi?

Ludzie nie muszą latać tam gdzie chcą, powinni latać tam gdzie POwinni. Czyli z każdego lotniska regionalnego do Anglii i Irlandii bo tam jest praca.

R
Rafał
Bo przecież po co nam lotnisko jak mamy w Berlinie i w Niemczech.
Z
Z Warszawy
13 grudnia, 11:52, z Niemodlina:

Budowa CPK zostanie zatrzymana, zaraz okaże się, że inwestycja jest nierentowna lub nagle POjawią się jakieś inne okoliczności, bo to przecież megalomania jest, fur Deutschland oczywiście ;)

I wszystko w temacie. Celnie i w punkt.

z
z Niemodlina
Budowa CPK zostanie zatrzymana, zaraz okaże się, że inwestycja jest nierentowna lub nagle POjawią się jakieś inne okoliczności, bo to przecież megalomania jest, fur Deutschland oczywiście ;)
Wróć na i.pl Portal i.pl