Wielkanoc 2021. Zakupy na kolejne już święta w pandemii. Ile wydamy?
Według badania, które zostało przeprowadzone na przełomie lutego i marca na reprezentatywnej próbie 1118 dorosłych Polaków, w tym roku konsumenci przeważnie wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł. W zeszłym roku była to wartość 200-300 zł.
Do tego widać, że przybyło 5 proc. osób, które chcą kupować głównie w promocjach. Z badania również wynika, że obecnie dla Polaków będzie liczyć się przede wszystkim cena, jakość oraz promocja. Ponadto o niecałe 4 proc. więcej klientów ruszy do sklepów z gotowymi listami zakupów. O wynikach badania poinformował serwis agencyjny MondayNews.
Koszyk wielkanocny 2021. Ile kosztuje?
Jak wykazało badanie „Intencje zakupowe Polaków - Wielkanoc 2020 vs 2021”, zrealizowane przez UCE Research dla Grupy BLIX, Polacy najczęściej planują zainwestować w świąteczne zakupy spożywcze 300-400 zł - 24 proc. badanych (rok wcześniej - 23 proc.). Kwotę 200-300 zł chce wydać 22 proc. konsumentów (poprzednio - 29 proc.), a 400-500 zł - 18 proc. (w 2020 roku - 13 proc.). Do 200 zł przeznaczy 8 proc. (rok temu - 15 proc.). 500-600 zł deklaruje 8 proc. badanych (wcześniej – 5 proc.), a powyżej 600 zł - 6 proc. (poprzednio - 3 proc.). 11 procent ankietowanych jeszcze nie podjęło decyzji (wynik rok do roku bez zmian). Z kolei dla 4 proc. nie ma to znaczenia (poprzednio – 3 proc.).
- Konsumenci przeznaczą na wielkanocne potrawy nieco więcej pieniędzy niż rok temu. Te deklaracje wpisują się w zmiany struktury koszyka zakupowego, jakie nastąpiły pod wpływem pandemii. Jedną z nich jest rosnący udział wydatków na żywność. Mniejsze kwoty wydawane na towary nieżywnościowe i usługi, brak możliwości konsumpcji w restauracjach, a także wzrost cen niektórych produktów to czynniki sprzyjające podnoszeniu wartości zakupów
- komentował Mariusz Dziwulski z Zespołu Analiz Sektorowych Banku PKO BP.
Wielkanoc 2021 z obostrzeniami, ale na wesoło MEMY. Kolejne ...
Wielkanoc 2021. Jak mądrze zaplanować wydatki?
Ponadto z badania wynika, że w tym roku Polacy znowu ruszą do sklepów z wcześniej przygotowanymi listami zakupów. Zdecydowanie tak zamierza zrobić 67,9 proc. respondentów (w 2020 roku – 59,4 proc.), a raczej w ten sposób planuje 26 proc. ankietowanych (rok wcześniej – 30,7 proc.). A więc różnica rok do roku jest na niewielkim poziomie.
- Sporządzenie listy pomaga zarządzać wydatkami. Dla przykładu warto powiedzieć, że aplikacje, na podstawie których z poziomu gazetki można ją przygotować, biją rekordy popularności. Pozwalają bowiem np. na dzielenie się celami zakupowymi z członkami rodziny i to wiele ułatwia -
podsumował Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy BLIX.
Jak kształtują się ceny konkretnych produktów, które będziemy wykorzystywać do przygotowania potraw czy pieczenia ciast na święta? Sprawdziliśmy to w poszczególnych popularnych sieciach handlowych. Porównanie cen takich produktów prezentujemy na kolejnych slajdach w naszej galerii. Asortyment sklepów nie jest identyczny, więc w przypadku części produktów w porównaniu cen są ich zamienniki. Część cen jest promocyjnych, aktualnych na dzień przygotowania naszego materiału.
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
