Spis treści
Wielkie wyróżnienie dla dyrektora artystycznego Polska Press
Jury konkursu doceniło okładki gazety „Polska Metropolia Warszawska”, w kategorii „Wojna w Ukrainie”, a także indywidualne portfolio Tomasza Bocheńskiego. Znalazły się w nim m.in. okładki do piątkowego magazynu „Puls”.
Prace Tomasza Bocheńskiego zostały docenione obok projektantów z takich redakcji jak „New York Times” czy „The Washington Post”.
Tomasz Bocheński o swojej pracy. Co decyduje o "dobrej okładce"?
Tomasz Bocheński kreuje i współtworzy projekty graficzne już od 20 lat. Pracę zaczynał w „Gazecie Krakowskiej”, następnie przeszedł do „Dziennika Polskiego”, gdzie od 2007 roku był dyrektorem artystycznym. Od 10 lat pełni funkcję dyrektora artystycznego Polska Press Grupy.
– Dobra okładka, szczególnie ta odnosząca się do bieżących działań wojennych, wymaga właściwego oglądu na teraźniejsze wydarzenia. To nie tylko prosta forma skojarzeń. Jeżeli twórca przy ich projektowaniu używa skrótów w obrazie, które już funkcjonują w przestrzeni, to musi być świadomy, kiedy, przez kogo i w jakim celu były użyte, aby dokonać właściwej interpretacji faktów – mówi o swojej pracy.
To nie pierwsza ważna nagroda dyrektora artystycznego Polska Press
W swoim dorobku Tomasz Bocheński ma kilkadziesiąt nagród m.in. GrandFront oraz Chimera Grand Prix. Jego projekty wielokrotnie zdobywały uznanie za granicą, m.in. European Newspaper Award oraz Best of News Design – The Society for News Design w USA.
44. konkurs Best of News Design
Society for News Design to organizacja non-profit założona w USA w 1979 roku. Poza licznymi działaniami artystycznymi organizuje coroczny, otwarty konkurs Best of News Design dla gazet i czasopism z całego świata.
Jury docenia i nagradza najlepsze na świecie projekty prasowe. Misją organizacji jest tworzenie, promowanie i uczenie najlepszego dziennikarstwa wizualnego.

lena