Wojewoda podpisał. Rusza budowa kolejnego odcinka Via Baltica. Koniec prac: grudzień 2020

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Wojewoda podpisał ZRID.
Wojewoda podpisał ZRID. Anatol Chomicz
Węzeł Śniadowo - węzeł Łomża Południe. Na tym odcinku Via Baltici ruszą już niedługo prace. Wojewoda podpisał właśnie zezwolenie. Inwestycja ma kosztować 380,3 mln zł.

Cieszę się, że mogę podpisać tę decyzję. To kolejny etap realizacji inwestycji, która jest bardzo ważna dla naszego regionu, kraju, a nawet europejskiego systemu komunikacji - mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

W poniedziałek (12 sierpnia) podpisał ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, na budowę 17-kilometrowego odcinka trasy Via Baltica. - Odcinek zaczyna się od węzła Śniadowo na terenie województwa mazowieckiego. Po dwóch kilometrach. w okolicach Śniadowa przekracza granicę województwa podlaskiego i prowadzi do węzła Łomża Południe - tłumaczył wojewoda.

Czytaj też: S61 z Suwałk do Budziska bez wykonawcy. GDDKiA właśnie zerwała umowę. Po ponad 3 latach od ogłoszenia przetargu

Trasa będzie miała klasę drogi ekspresowej, czyli dwa pasy ruchu w oba kierunki. Powstanie też 10 wiaduktów i trzy mosty. Koszt to 380,3 mln zł, a termin zakończenia prac - 9 grudnia 2020 roku. Urząd wojewódzki szacuje, że wyda w najbliższym czasie ok. 640 decyzji odszkodowawczych. Choć na trasie nie ma domów czy zabudować gospodarczych, trzeba będzie zapłacić za grunty.

- Mieszkańcy tak długo czekali na tę drogę, że dorośli do tego momentu, że nikt nie będzie protestować z tego powodu, że będzie musiał utracić grunt. Bo dla każdego mieszkańca ważniejsze jest bezpieczeństwo i dobry komfort życia, który zapewni ta droga. - mówił starosta łomżyński Lech Szabłowski.

Czytaj też: Podlaskie. Opóźnienia w pracach nad Via Baltiką

Według niego, tym co może budzić dyskusje jest kwestia wysokości odszkodowań. - Ale to dopiero przed nami. Rzeczoznawcy muszą wykonać wyceny. Na innych odcinkach wyceny były jednak na tyle realne w stosunku do wartości gruntów na rynku, że nie spodziewam się trudnych sytuacji - podkreślał starosta.

Via Baltica ma biec od węzła Podborze w okolicach Ostrowi Mazowieckiej i później przez wspomniany węzeł Śniadowo iść w stronę wspomnianego węzła Łomża Południe. Później omijając Łomżę skieruje się w stronę Kolna, Stawisk i Szczuczyna. Przekroczy granicę województwa, gdzie ma przebiegać przez obwodnicę Ełku. Później w Raczkach wróci na teren Podlasia i skieruje się przez obwodnicę Suwałk w kierunku Budziska.

Czytaj też: Via Baltica coraz dłuższa. Jest umowa na budowę kolejnego odcinka S61 do Szczuczyna do Ełku. To szansa na mniej tirów na ósemce do Augustowa

Do tej pory zrealizowano 13-kilometrową obwodnicę Suwałk oraz 10-kilometrowy fragment obwodnicy Augustowa (na wysokości Raczek). W budowie jest też druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna. Przekazaliśmy do publikacji ogłoszenia o przetargach na budowę odcinków Suwałki - Budzisko oraz Podborze - Śniadowo - mówił Wojciech Borzuchowski, dyrektor podlaskiego oddziału Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wojewoda podpisał. Rusza budowa kolejnego odcinka Via Baltica. Koniec prac: grudzień 2020 - Kurier Poranny

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Henek
2019-08-12T18:57:53 02:00, Gość:

Ta droga będzie dla Litwy, Łotwy i Estonii

Dla mojego miasta Łomży bo cały ruch tirów i innych samochodów ominie

centrum miasta.

G
Gość
2019-08-13T07:59:41 02:00, Gość:

17 km ekspresówki z dziesięcioma wiaduktami i trzema mostami za 380 mln.

6 km Trasy Niepodległości za ponad 300n mln.

Tak się robi prawdziwe interesy.

2019-08-13T08:32:20 02:00, ddd:

A jakie dodatkowe prace są robione przy nowo budowanej trasie idącej przez pola, a jakie w centrum miasta czyli według ciebie tez tam będą kłaść nowa infrastrukturę telekomunikacyjna , wodociągową , kanalizacyjną, trzeba naprawdę mieć móżdżek wielkości ziarenka grochu żeby pisać takie głupoty, no cóż ale partia przykazała, i trzeba obrabiać wszystkich kto nie z dojnej zmiany.

Jak doszedłeś do tego, że napisałem, że to Trasa Niepodległości jest przepłacona?

Na marginesie, trasa Niepodległości nie przebiega przez "centrum" miasta a terenami od 50 lat przeznaczonymi na trasę. Wyburzono chyba trzy domy, w tym jeden niezamieszkały od lat.

G
Gość
Znając pisdzielców to w połowie budowy rozwiążą umowę. U nich to tradycja. Obwodnicy Marek jeszcze nawet nie skończyli.
G
Gość
2019-08-13T07:59:41 02:00, Gość:

17 km ekspresówki z dziesięcioma wiaduktami i trzema mostami za 380 mln.

6 km Trasy Niepodległości za ponad 300n mln.

Tak się robi prawdziwe interesy.

Ale ty bałwan jesteś,

G
Gość
2019-08-12T21:20:54 02:00, Gość:

Łykacie słowa wojewody jak pelikan. Wywłaszczenie gruntów potrwa. Do budowy daleko budowa ze 2 lata. Tak na koniec 2021 moźe się uda.

Widać, że nie ogarniasz tematu.

Budowa będzie trwała, a temat kasy gra grunty będzie się ciągnął swoją "drogą".

Opóźnienia mogą być, ale nie o to tu chodzi.

d
ddd
2019-08-13T07:59:41 02:00, Gość:

17 km ekspresówki z dziesięcioma wiaduktami i trzema mostami za 380 mln.

6 km Trasy Niepodległości za ponad 300n mln.

Tak się robi prawdziwe interesy.

A jakie dodatkowe prace są robione przy nowo budowanej trasie idącej przez pola, a jakie w centrum miasta czyli według ciebie tez tam będą kłaść nowa infrastrukturę telekomunikacyjna , wodociągową , kanalizacyjną, trzeba naprawdę mieć móżdżek wielkości ziarenka grochu żeby pisać takie głupoty, no cóż ale partia przykazała, i trzeba obrabiać wszystkich kto nie z dojnej zmiany.

G
Gość
2019-08-12T18:55:06 02:00, Gość:

A jacy to Polacy jeżdżą tak często w stronę Budziska.

2019-08-13T07:20:27 02:00, Gość:

Odwrotnie, to Litwini jeżdżą do Suwałk na zakupy. W piątki, soboty, handlowe niedziele albo w święto na Litwie, nie ma gdzie postawić auta przed marketami. Wyszli na wprowadzeniu euro jak Zabłocki na mydle. Kupują "wsio jak leci", nawet papier toaletowy, a cukier mogą kupić tylko jedną paczkę 10kg na wózek.

Polacy którzy mieszkają przy zachodniej granicy jeżdżą do Niemiec i płacą za zakupy tym czym płaci się w Niemczech, czyli euro, czyli twoja pisowska prawda jest warta tyle co obiecanki Morawieckiego.

G
Gość
17 km ekspresówki z dziesięcioma wiaduktami i trzema mostami za 380 mln.

6 km Trasy Niepodległości za ponad 300n mln.

Tak się robi prawdziwe interesy.
G
Gość
2019-08-12T18:55:06 02:00, Gość:

A jacy to Polacy jeżdżą tak często w stronę Budziska.

Odwrotnie, to Litwini jeżdżą do Suwałk na zakupy. W piątki, soboty, handlowe niedziele albo w święto na Litwie, nie ma gdzie postawić auta przed marketami. Wyszli na wprowadzeniu euro jak Zabłocki na mydle. Kupują "wsio jak leci", nawet papier toaletowy, a cukier mogą kupić tylko jedną paczkę 10kg na wózek.

G
Gość
2019-08-12T21:20:54 02:00, Gość:

Łykacie słowa wojewody jak pelikan. Wywłaszczenie gruntów potrwa. Do budowy daleko budowa ze 2 lata. Tak na koniec 2021 moźe się uda.

Jak dadzą odpowiednią cenę to pójdzie szybko.

G
Gość
Łykacie słowa wojewody jak pelikan. Wywłaszczenie gruntów potrwa. Do budowy daleko budowa ze 2 lata. Tak na koniec 2021 moźe się uda.
P
Piotr
Komuś się chyba lata pomyliły. 10 wiaduktów i 17 km drogi
G
Gość
Inwestycja ważna dla regionu, szkoda tylko że dla Łomży a nie Białegostoku.

Ciekawe jak tym sytuacja z S19 i trasą do Augustowa.

Swoją drogą to my czekamy na decyzję wojewody w sprawie ulicy Klepackiej.
G
Gość
Sratatata drogi nie było i nie będzie. Wykonawca zaraz zerwie umowę a w najlepszym wypadku będzie miało 2 letni poślizg.
G
Gość
droga gdzie by nie byla zawsze ktoś skorzysta i tego się trzymamy
Wróć na i.pl Portal i.pl