Wstrząsający film z przejazdów kolejowych. Zobaczcie, co wyprawiają kierowcy...

ADA
Po tragedii na przejeździe kolejowym w Szaflarach, gdzie podczas egzaminu na prawo jazdy zginęła 18-letnia dziewczyna, dolnośląscy policjanci publikują film, na którym widać inne tragedie na przejazdach kolejowych. Niestety, bardzo często winni są sami kierowcy i piesi. Bezmyślność, brawura, brak koncentracji. Ten film powinien zobaczyć każdy. Przypominamy też zasady obowiązujące kierowców na przejazdach.

Policja przypomina zasady przy dojeżdżaniu do przejazdów kolejowych. Kierujący jest obowiązany:

- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierującemu zabrania się:

- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Przejazdy i przejścia kolejowe dzielimy na następujące kategorie:

1) kategoria A - przejazdy użytku publicznego z rogatkami lub przejazdy użytku publicznego bez rogatek, na których ruch na drodze kierowany jest sygnałami nadawanymi przez pracowników kolejowych,
2) kategoria B - przejazdy użytku publicznego z samoczynną sygnalizacją świetlną i z półrogatkami,
3) kategoria C - przejazdy użytku publicznego z samoczynną sygnalizacją świetlną lub uruchamianą przez pracowników kolei,
4) kategoria D - przejazdy użytku publicznego bez rogatek i półrogatek i bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej,
5) kategoria E - przejścia użytku publicznego,
6) kategoria F - przejazdy i przejścia użytku niepublicznego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wstrząsający film z przejazdów kolejowych. Zobaczcie, co wyprawiają kierowcy... - Gazeta Wrocławska

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Artur
Znowu idioci z Kolei Dolnośląskich znowu popisują się głupotą i debilizmem.
D
Dori
Kobieto a jechałaś przewozami regionalnymi??? Tu mają kiczowate szynobusy a ty czepiasz sie KD, i nie nazywaj normalnych ludzi PLEBSEM sama sie z niego wywodzisz!!!!
M
Maciej Musiał
Linia do Lwówka jest bardzo nie wygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
B
Bożena
Kompromitacje Dolnośląskie (KD) mają najgorsze szroty. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałem ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla plebsu, na dodatek mocno awaryjne.
l
lecz się
Kupa nie trasa! Kto później utrzyma tę trasę po wioskach, na której odbudowę idiotycznie wyciągnięto kasę z Unii?
A
Artur
Znowu idioci z Kolei Dolnośląskich znowu popisują się głupotą i debilizmem.
A
Artur
Racja, idioci z Kolei Dolnośląskich znowu popisują się głupotą i debilizmem.
p
pasażerka
Najgorsze szroty mają Koleje Dolnośląskie. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałem ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla plebsu, na dodatek mocno awaryjne.
D
Darek
Oczywiście u nich nawet po wsiach są autostrady prowadzące każdego na swoje podwórko. Teraz pracują nad metrem które będzie każdego dowoziło pod dom.
Nie powinno się porównywać naszego kraju do takich gospodarek/społeczeństw, bliżej nam do innych regionów i to niekoniecznie europejskich.
A
Admiral Lemak
Zgadzam się, w Niemczech nie ma niestrzeżonych przejazdów. Co prawda oficjalne statystyki wskazują, że istnieje tam około 8000 przejazdów kolejowych bez sygnalizacji. To około 40% wszystkich przejazdów kolejowych w tym kraju. Podobnie jest zresztą w innych państwach. Około 33% przejazdów we Francji jest niestrzeżonych, natomiast w Finlandii odsetek ten wynosi 80%. Ale statystyki jak wiadomo oszukują.
z
zibi
zapraszam
t
tropik
4 grudnia 2017 był próbny przejazd motorakiem po linii 283 Jelenia Góra – Lwówek Śląski. – Kolej Doliny Bobru to nie tylko szansa na rozwój turystyki w naszej gminie, ale również ważny środek komunikacji ,bo poprzednia ekipa rządząca zlikwidowała ta linię. Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. Czesi chcieli przejąć kilka linii w Sudetach.
t
tropik
bo poprzednia ekipa rządząca zlikwidowała ta linię. Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. Czesi chcieli przejąć kilka linii w Sudetach.
k
kresa
Mylisz się - z roku na rok przybywa podróżnych na Kolejach Dolnośląskich . Sam zacząłem korzystać i jestem zadowolony z kursów w Sudety
w
wersa
Nowe składy będą obsługiwały głównie trasy kolei aglomeracyjnej i nową trasę z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.Uruchomiony zostanie transport kolejowy na niefunkcjonującym jeszcze dziś odcinku Wrocław Główny - Kobierzyce - Sobótka Zachodnia - Świdnica Miasto -
Wróć na i.pl Portal i.pl