Wypadek awionetki pod Kłobuckiem – znana jest przyczyna zdarzenia
Jak informuje Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych w opublikowanym raporcie, bezpośrednią przyczyną tragicznego zdarzenia było wejście samolotu w niekontrolowaną spiralę, która zakończyła się zderzeniem z ziemią. Jednocześnie komisja podaje, że ustalenie powodu wejścia samolotu w spiralę było niemożliwe.
W trakcie pracy PKBWL ustaliła, że pilot awionetki posiadał uprawnienia do wykonania lotów samodzielnych, nie spełniał jednak wymogów prawnych do wykonywania lotów z pasażerem, w trakcie feralnego lotu Cessną 152 nie pozostawał pod wpływem alkoholu, narkotyków ani używek.
- Samolot posiadał wymaganą dokumentację. Załadunek i wyważenie podłużne samolotu pozostawało w zakresie przewidzianym Instrukcją użytkowania w locie. Nie wykryto usterek płatowca lub zespołu napędowego, które mogłyby mieć wpływ na zaistnienie i przebieg wypadku – czytamy w raporcie.
Ponadto komisja informuje, że zatankowane paliwo spełniało stosowne normy, a jego ilość pozwalała na odbycie lotu. Liczący 24 strony raport komisji można w całości przeczytać na stronie pkbwl.gov.pl.
Wypadek awionetki w Rębielicach Królewskich – w wypadku zginął płk. rez. Marek Gładysz
W ubiegłorocznym wypadku samolotu w Rębielicach Królewskich zginęły dwie osoby. Jedną z nich był płk. rez. Marek Gładysz, ekspert w zakresie systemów teleinformatycznych oraz cyberbezpieczeństwa. Był absolwentem Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Łączności w Zegrzu, Politechniki Warszawskiej, ASzWoj (dawniej AON) oraz Narodowego Uniwersytetu Obrony w Chinach. W czasie służby odpowiadał za wsparcie teleinformatyczne na poziomie taktycznym, operacyjnym i strategicznym, w tym za eksploatację troposferycznych linii radiowych oraz kompleksowe wsparcie SZ RP w zakresie teleinformatycznym oraz systemów dowodzenia.
W czasie służby w Joint Force Command (JFC) Brunssum na stanowisku Szefa Zarządu J6, odpowiadał za wsparcie teleinformatyczne operacji ISAF w Afganistanie oraz inne operacje realizowane przez Sojusz Północnoatlantycki. Był współautorem idei FMN (Federated Mission Networking) i weteranem operacji w Afganistanie i Iraku. Prywatnie był pilotem samolotów turystycznych oraz paralotni, a także żeglarzem.
Zobacz także
- Kradli luksusowe auta – 9 podejrzanych oskarżonych przez prokuraturę w Katowicach
- Trwa modernizacja oświetlenia w Tarnowskich Górach - LED zamiast lamp sodowych
- Podpisano umowę na budowę północnego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg. Ul. 11 Listopada w Zabrzu zostanie wyremontowana
