Wypadek dwóch tirów na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Duże utrudnienia w ruchu (ZDJĘCIA)

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak/Polska Press
W środę 19 stycznia około godziny 14 na autostradzie A4 pod Wrocławiem zderzyły się dwa samochody ciężarowe. Zablokowany jest lewy pas ruchu, ale niedługo autostrada może zostać zamknięta całkowicie.

AKTUALIZACJA

Autostrada została odblokowana przed godziną 18. Trasa jest już przejezdna, utrudnienia zakończyły się, ale rozładowanie korka potrwa.

***
Do wypadku doszło na autostradzie A4 około półtora kilometra przed węzłem Kostomłoty, na lewym pasie jezdni w kierunku Wrocławia. Kierowca samochodu ciężarowego nie zachował ostrożności i uderzył w tył naczepy zatrzymującego się przed nim innego samochodu ciężarowego.

Pojazdy biorące udział w wypadku zostały mocno uszkodzone, ale, na szczęście, nikt nie odniósł poważnych obrażeń.

Zablokowany jest lewy pas ruchu. Na czas zabierania rozbitych samochodów przez holowniki pomocy drogowej, autostrada może zostać całkowicie zamknięta. Radzimy uważać w tym miejscu, a kierowcom, którzy jeszcze nie dojechali do miejsca wypadku, wybrać objazd alternatywnymi drogami.

Tu doszło do wypadku:

Zobaczcie zdjęcia:

Wypadek dwóch tirów na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Duże ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wypadek dwóch tirów na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Duże utrudnienia w ruchu (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
19 stycznia, 20:47, Gość:

Brakuje na A4 - w obie strony - fotoradarów i fotopułapek. Brakuje kamer na tej coraz bardziej zapchanej autostradzie . Wtedy Policja miałaby wgląd .Przybywa TIRów ze wschodu. Kierowcy jadą na autopilocie - patrzą w monitory TV. Część przysypia i ladują w rowach. Brak GPS satelitarnych.

Inteligentne tachografy to odpowiedź Komisji Europejskiej na plagę oszustw i nagminnych manipulacji tachografami. Komisja Europejska podaje, że na 100 kontrolowanych ciężarówek średnio w co siódmej kierowca ingerował w zapis tachografu.

- Kierowcy, mimo dotkliwych kar - wynoszących nawet 10 000 zł, łamią przepisy w zakresie przestrzegania norm czasu jazdy, co realnie wpływa na poziom bezpieczeństwa na drodze. Tachografy IV generacji będą znacznie lepiej zabezpieczone, co uniemożliwi kierowcy ingerencję w zapis urządzenia - twierdzi Mateusz Włoch, ekspert firmy INELO.

https://4trucks.pl/aktualnosci/13047/inteligentne-tachografy-od-polowy-2019-roku

19 stycznia, 23:11, Dane statystyki:

Ależ żeś się rozpisał...a ja ci podam dane za rok 2021....7645 wpadki spowodowanych przez auta osobowe 375 ofiar śmiertelnych 10.000osob rannych...965 wypakow spowodowanych przez auta ciężarowe 75 ofiar śmiertelnych 760 osób poszkodowanych...a więc kto stworzenie większe niebezpieczeństwo na drodze...?

20 stycznia, 10:15, Gość:

A jak jest w Niemczech, Norwegii, Finlandii ?

Tam boją się przekroczyć o 3 km/h , bo zaraz mandat

G
Gość
19 stycznia, 20:47, Gość:

Brakuje na A4 - w obie strony - fotoradarów i fotopułapek. Brakuje kamer na tej coraz bardziej zapchanej autostradzie . Wtedy Policja miałaby wgląd .Przybywa TIRów ze wschodu. Kierowcy jadą na autopilocie - patrzą w monitory TV. Część przysypia i ladują w rowach. Brak GPS satelitarnych.

Inteligentne tachografy to odpowiedź Komisji Europejskiej na plagę oszustw i nagminnych manipulacji tachografami. Komisja Europejska podaje, że na 100 kontrolowanych ciężarówek średnio w co siódmej kierowca ingerował w zapis tachografu.

- Kierowcy, mimo dotkliwych kar - wynoszących nawet 10 000 zł, łamią przepisy w zakresie przestrzegania norm czasu jazdy, co realnie wpływa na poziom bezpieczeństwa na drodze. Tachografy IV generacji będą znacznie lepiej zabezpieczone, co uniemożliwi kierowcy ingerencję w zapis urządzenia - twierdzi Mateusz Włoch, ekspert firmy INELO.

https://4trucks.pl/aktualnosci/13047/inteligentne-tachografy-od-polowy-2019-roku

19 stycznia, 23:11, Dane statystyki:

Ależ żeś się rozpisał...a ja ci podam dane za rok 2021....7645 wpadki spowodowanych przez auta osobowe 375 ofiar śmiertelnych 10.000osob rannych...965 wypakow spowodowanych przez auta ciężarowe 75 ofiar śmiertelnych 760 osób poszkodowanych...a więc kto stworzenie większe niebezpieczeństwo na drodze...?

A jak jest w Niemczech, Norwegii, Finlandii ?

G
Gość
20.01.2022 10:13:28

Już na A4 ( S4) https://mapa.targeo.pl/16.7494794,51.013779,22
D
Dane statystyki
19 stycznia, 20:47, Gość:

Brakuje na A4 - w obie strony - fotoradarów i fotopułapek. Brakuje kamer na tej coraz bardziej zapchanej autostradzie . Wtedy Policja miałaby wgląd .Przybywa TIRów ze wschodu. Kierowcy jadą na autopilocie - patrzą w monitory TV. Część przysypia i ladują w rowach. Brak GPS satelitarnych.

Inteligentne tachografy to odpowiedź Komisji Europejskiej na plagę oszustw i nagminnych manipulacji tachografami. Komisja Europejska podaje, że na 100 kontrolowanych ciężarówek średnio w co siódmej kierowca ingerował w zapis tachografu.

- Kierowcy, mimo dotkliwych kar - wynoszących nawet 10 000 zł, łamią przepisy w zakresie przestrzegania norm czasu jazdy, co realnie wpływa na poziom bezpieczeństwa na drodze. Tachografy IV generacji będą znacznie lepiej zabezpieczone, co uniemożliwi kierowcy ingerencję w zapis urządzenia - twierdzi Mateusz Włoch, ekspert firmy INELO.

https://4trucks.pl/aktualnosci/13047/inteligentne-tachografy-od-polowy-2019-roku

Ależ żeś się rozpisał...a ja ci podam dane za rok 2021....7645 wpadki spowodowanych przez auta osobowe 375 ofiar śmiertelnych 10.000osob rannych...965 wypakow spowodowanych przez auta ciężarowe 75 ofiar śmiertelnych 760 osób poszkodowanych...a więc kto stworzenie większe niebezpieczeństwo na drodze...?

G
Gość
Brakuje na A4 - w obie strony - fotoradarów i fotopułapek. Brakuje kamer na tej coraz bardziej zapchanej autostradzie . Wtedy Policja miałaby wgląd .Przybywa TIRów ze wschodu. Kierowcy jadą na autopilocie - patrzą w monitory TV. Część przysypia i ladują w rowach. Brak GPS satelitarnych.

Inteligentne tachografy to odpowiedź Komisji Europejskiej na plagę oszustw i nagminnych manipulacji tachografami. Komisja Europejska podaje, że na 100 kontrolowanych ciężarówek średnio w co siódmej kierowca ingerował w zapis tachografu.

- Kierowcy, mimo dotkliwych kar - wynoszących nawet 10 000 zł, łamią przepisy w zakresie przestrzegania norm czasu jazdy, co realnie wpływa na poziom bezpieczeństwa na drodze. Tachografy IV generacji będą znacznie lepiej zabezpieczone, co uniemożliwi kierowcy ingerencję w zapis urządzenia - twierdzi Mateusz Włoch, ekspert firmy INELO.

https://4trucks.pl/aktualnosci/13047/inteligentne-tachografy-od-polowy-2019-roku
O
Oborzony
19 stycznia, 16:46, Oburzony:

Gratulacje dla policjantów z środy Śląskiej którzy zamknęli autostradę na,zjeździe udanin i puścili cały ruch przez pobliskie wsie...takie zamknięcie powinno nastąpić z zjedzie budziszow wielki i puścić na drogę nr345 w stronę strzegomnia.

19 stycznia, 17:24, TIRowcy bezmózgowcy:

Zawodowy kierowca na pewno trzymał dystans bezpiecznej odległość od poprzedzającego go pojazdu. Na szczęście sam się ukarał. Szkoda tylko że takie korki przez niego były. Policjanci też niezbyt myślący - mogli zamówić spychacz by zepchnać złom tirowy do rowu. Szybko by się droga odblokowała a w międzyczasie chętni złomiarze zutylizowali by wrak

Mnie nieobchodzi czy zachował dystans czy nie.kogo wina czy nie...ale omijając koren drogami lokalnymi prze pobliskiecwsie należy zachować ostrożność a nie zapier...tak jak na a4..wielu kierowców miało grubo ponad 80km.jeden wyprzedzał drugiego..ale bez obaw kamera wszystko zarejestrwala..nr rejestracyjne tak jak i prędkość jaka poruszaliście przez wies....

T
TIRowcy bezmózgowcy
19 stycznia, 16:46, Oburzony:

Gratulacje dla policjantów z środy Śląskiej którzy zamknęli autostradę na,zjeździe udanin i puścili cały ruch przez pobliskie wsie...takie zamknięcie powinno nastąpić z zjedzie budziszow wielki i puścić na drogę nr345 w stronę strzegomnia.

Zawodowy kierowca na pewno trzymał dystans bezpiecznej odległość od poprzedzającego go pojazdu. Na szczęście sam się ukarał. Szkoda tylko że takie korki przez niego były. Policjanci też niezbyt myślący - mogli zamówić spychacz by zepchnać złom tirowy do rowu. Szybko by się droga odblokowała a w międzyczasie chętni złomiarze zutylizowali by wrak

x
xD
19 stycznia, 15:29, Gość:

zaraz napisze pan z tirynatory.pl XD

19 stycznia, 17:20, www.tirynatory.pl:

www.tirynatory.pl

xD

Nie wywołuj wilka z lasu

w
www.tirynatory.pl
19 stycznia, 15:29, Gość:

zaraz napisze pan z tirynatory.pl XD

www.tirynatory.pl

xD

G
Gość
40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych 

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. 

Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. 

Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. 

Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego  normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni. 

https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/czynniki-wplywajace-na-trwalosc-nawierzchni-asfaltowych-73797.html
G
Gość
19 stycznia, 15:29, Gość:

zaraz napisze pan z tirynatory.pl XD

Tak - tego chce UNIA

Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

G
Gość
Przewozy towarowe TIR 160 tys. zezwoleń dla każdej ze stron, ale dla Kijowa ta liczba jest niewystarczająca. Ukraina chciałaby zwiększyć ją do co najmniej 200 tys. Polska to „główne okno Ukrainy do Europy: na ten kraj przypada ok. 40 proc. wszystkich ukraińskich przewozów towarowych do państw UE”, a „deficyt zezwoleń ogranicza handel Ukrainy z krajami UE” - zaznacza autor.

https://wgospodarce.pl/informacje/106529-ukraina-wyjasnia-blokade-tranzytu-kolejowego-do-polski
G
Gość
zaraz napisze pan z tirynatory.pl XD
G
Gość
Ale urwał
Wróć na i.pl Portal i.pl