Wypadek na przejeździe w Nowej Schodni w gminie Ozimek. Tir wjechał pod pociąg relacji Warszawa - Wrocław. Kierowca zginął na miejscu

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Ciężarówka została zniszczona, uszkodzone jest też czoło pociągu.
Ciężarówka została zniszczona, uszkodzone jest też czoło pociągu. Mario
Na przejeździe kolejowym w Nowej Schodni w gminie Ozimek samochód ciężarowy wjechał pod pociąg Intercity relacji Warszawa - Wrocław. Kierowca zginął na miejscu. O godz. 13.30 przywrócono ruch pociągów na trasie Opole - Częstochowa.

Informacja o wypadku na przejeździe kolejowym położonym w lesie w Nowej Schodni w gminie Ozimek dotarła do służb ratunkowych w czwartek o godzinie 8.50.

Pod rozpędzony pociąg Intercity relacji Warszawa - Wrocław wjechał samochód ciężarowy z naczepą.

Kierowca zginął na miejscu - mówi młodszy aspirant Agnieszka Nierychła z Komendy Miejskiej Policji w Opolu.

Jak informuje Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe, w momencie wypadku sygnalizacja świetlna była sprawna.

Czerwone światło zabraniało wjazdu na przejazd kolejowy - mówi Karol Jakubowski.

Uszkodzony został również pociąg, na szczęście nikt z pasażerów i obsługi pociągu nie ucierpiał.

Na linii pomiędzy Opolem a Ozimkiem został wstrzymany ruch pociągów. Na miejscu pracuje komisja dla ustalenia przyczyn i skutków wypadku.

Są też strażacy: cztery zawodowe zastępy z JRG1 Opole oraz OSP Pustków, OSP Schodnia i OSP Szczedrzyk.

Opolskie POLREGIO wprowadziło autobusową komunikację zastępczą.Pociągi dalekobieżne kierowane są na trasy zmienione. Przewidywany czas zamknięcia szlaku dla ruchu pociągów około cztery godziny.

Aktualizacja

O godz. 13.30 wznowiono ruch pociągów pomiędzy stacjami Ozimek i Chrząstowice, na trasie z Opola do Częstochowy. Skończyła się więc zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Opolem a Ozimkiem. Również pociągi dalekobieżne wracają na dotychczasową trasę.

O godz. 13.00, z rejonu wypadku został odprawiony do stacji Fosowskie uszkodzony skład. Ruch pociągów w rejonie przejazdu będzie prowadzony z ograniczaniem prędkości. Służby techniczne przeprowadzą w nocy niezbędne prace i wówczas zostanie przywrócona prędkości szlakowa.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 stycznia, 12:53, Gość:

Dla kierowcy zestawu siodłowego nie ma nic gorszego, jak wjazd na przejazd kolejowy gdy od prawej strony szyny biegną pod kątem (lub łukiem) do przejazdu. Nie widać nic. To oczywiście nie zwalnia kierowcy od obowiązku zachowania szczególnej ostrożności. Ale z drugiej strony pytam się - ile jeszcze istnień ludzkich pochłoną takie przejazdy, nim jakiś urzędniczy kolejowy beton dojdzie do przekonania, że takie przejazdy, przez które przejeżdżają pociągi tej klasy co ICC, NIE MOGĄ być wyposażone jedynie w znaki ostrzegawcze i sygnalizatory świetlne? Przecież żarówka zawsze może się spalić. W niektórych krajach na takich przejazdach (niestrzeżonych) sygnalizatory błyskają non stop i może temu kierowcy coś po prostu się pomyliło. Głębokie wyrazy współczucia dla rodziny i znajomych.

30 stycznia, 13:33, Też kierowca:

Kiedy kierowcy zaczn zauważać znak STOP przed przejazdem i sygnalizację??tłumaczysz go że z prawej nie widział,sygnalizacja działała to on co chciał sprawdzić czy aby na pewno pociąg jedzie?pociągi tam jadą 140km/h,a więc chwila nieuwagi kierowcy i tak to wygląda jak na zdjęciach.

30 stycznia, 17:14, Gość:

Nie oceniaj, znalam tego czlowieka. Rewelacyjny kierowca. Chwila nieuwagi:( on nie zyje! Płyną lzy, hejt niczego nie zmieni. Jestes zawsze nieomylny?

30 stycznia, 18:13, On:

Będziesz miała okazję iść na jego pogrzeb,to był wspaniały kierowca,swoje życie stracił ale innych oszczędził-dlatego że tylko kabiną na tory wjechał a nie całym zestawem.Maestro w pełnej krasie.

31 stycznia, 14:42, Gość:

A ty masz prawo jazdy? Zawsze jestes idealnym kierowcą? Nie oceniaj!!!

31 stycznia, 22:57, On:

Mam prawo jazdy wszystkich kategorii,Europę zjechałem całą,zarówno autobusem jak i ciężarówką.Idealnym kierowcą nie jestem,ale nie bronię debilizmu tam gdzie to widać definitywnie,bo jak nazwać kogoś kto widząc działającą sygnalizację wjeżdża na przejazd?napisałem wcześniej że pewnie kilka razy mu się udało,ale tym razem szczęścia zabrakło...

A ja wiem, ze ten czlowiek zachowywał wyjatkową ostrożnosc na przejazdach i ostrzegał przed nimi innych. Byc moze tym razem sie zagapił. Nie zyje. Twoje obleśne nazywanie zdarzenia debilizmem juz tego nie zmieni. Czujesz sie lepiej nazywając go debilem?

O
On
31 stycznia, 9:57, Gość:

https://www.google.com/maps/@50.6687282,18.1749757,3a,75y,335.98h,86.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVFAMYLFLtxR_31_-KOqiHA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl-PL droga tam gdzie poruszał sie tir jest pod katem ostrym do torów (z kierunku ozimka gdzie poruszał sie pociąg- widoczność znacząco ograniczona

31 stycznia, 13:49, On:

Co masz na myśli??co z tego że droga pod "kątem ostrym",czerwone pulsujące światło na sygnalizatorze oznacza jedno!a że zawodowy kierowca ignoruje sygnalizację i rusza,to co innego

31 stycznia, 14:35, Gość:

Czlowieku nieomylny!!! Nie poznasz juz powodu dlaczego kierowca wjechał na przejazd. Nie oceniaj. On nie zyje

No właśnie-game over

O
On
30 stycznia, 12:53, Gość:

Dla kierowcy zestawu siodłowego nie ma nic gorszego, jak wjazd na przejazd kolejowy gdy od prawej strony szyny biegną pod kątem (lub łukiem) do przejazdu. Nie widać nic. To oczywiście nie zwalnia kierowcy od obowiązku zachowania szczególnej ostrożności. Ale z drugiej strony pytam się - ile jeszcze istnień ludzkich pochłoną takie przejazdy, nim jakiś urzędniczy kolejowy beton dojdzie do przekonania, że takie przejazdy, przez które przejeżdżają pociągi tej klasy co ICC, NIE MOGĄ być wyposażone jedynie w znaki ostrzegawcze i sygnalizatory świetlne? Przecież żarówka zawsze może się spalić. W niektórych krajach na takich przejazdach (niestrzeżonych) sygnalizatory błyskają non stop i może temu kierowcy coś po prostu się pomyliło. Głębokie wyrazy współczucia dla rodziny i znajomych.

30 stycznia, 13:33, Też kierowca:

Kiedy kierowcy zaczn zauważać znak STOP przed przejazdem i sygnalizację??tłumaczysz go że z prawej nie widział,sygnalizacja działała to on co chciał sprawdzić czy aby na pewno pociąg jedzie?pociągi tam jadą 140km/h,a więc chwila nieuwagi kierowcy i tak to wygląda jak na zdjęciach.

30 stycznia, 17:14, Gość:

Nie oceniaj, znalam tego czlowieka. Rewelacyjny kierowca. Chwila nieuwagi:( on nie zyje! Płyną lzy, hejt niczego nie zmieni. Jestes zawsze nieomylny?

30 stycznia, 18:13, On:

Będziesz miała okazję iść na jego pogrzeb,to był wspaniały kierowca,swoje życie stracił ale innych oszczędził-dlatego że tylko kabiną na tory wjechał a nie całym zestawem.Maestro w pełnej krasie.

31 stycznia, 14:42, Gość:

A ty masz prawo jazdy? Zawsze jestes idealnym kierowcą? Nie oceniaj!!!

Mam prawo jazdy wszystkich kategorii,Europę zjechałem całą,zarówno autobusem jak i ciężarówką.Idealnym kierowcą nie jestem,ale nie bronię debilizmu tam gdzie to widać definitywnie,bo jak nazwać kogoś kto widząc działającą sygnalizację wjeżdża na przejazd?napisałem wcześniej że pewnie kilka razy mu się udało,ale tym razem szczęścia zabrakło...

G
Gość
30 stycznia, 14:09, Gość:

Na tej drodze jest zakaz wjazdu ciężarowek powyżej 15 ton. To co on tam robił? Olał znak zakazu, znak stopu i sygnalizacje.

30 stycznia, 19:22, On:

Mógł np. omijać płatne krajówki, ale to jeden z wielu możliwych powodów

30 stycznia, 22:14, Gość:

Nie ma oplat na drodze krajowej z czestochowy do kłodzka albo 94 opole bytom więc nie omijał opłat

31 stycznia, 14:37, Gość:

Wiem od policji , ktora byla na miejscu wypadku, ze ruch tirów Tą DROGĄ JEST!!!DOZWOLONY

Znak zakazu wjazdu na tą drogę i na drogę w stronę Dańca stoi w wiosce, za przejazdem kolejowym, na którym są rogatki. Mieszkam tu to widzę co tam stoi.

G
Gość
30 stycznia, 14:09, Gość:

Na tej drodze jest zakaz wjazdu ciężarowek powyżej 15 ton. To co on tam robił? Olał znak zakazu, znak stopu i sygnalizacje.

30 stycznia, 19:22, On:

Mógł np. omijać płatne krajówki, ale to jeden z wielu możliwych powodów

30 stycznia, 19:52, Gość:

Jeżeli na 15tu tonach nie ma dmc a jechał pusto to taki ciągnik z naczepą waży niecałe 15ton to może jechać

31 stycznia, 14:40, Gość:

Akurat na tej drodze nie zakazu dla tirów

Zakaz wjazdu na tą drogę stoi już za przejazdem z rogatkami w wiosce, więc policja opolska chyba słabo poinformowana.

G
Gość
30 stycznia, 12:53, Gość:

Dla kierowcy zestawu siodłowego nie ma nic gorszego, jak wjazd na przejazd kolejowy gdy od prawej strony szyny biegną pod kątem (lub łukiem) do przejazdu. Nie widać nic. To oczywiście nie zwalnia kierowcy od obowiązku zachowania szczególnej ostrożności. Ale z drugiej strony pytam się - ile jeszcze istnień ludzkich pochłoną takie przejazdy, nim jakiś urzędniczy kolejowy beton dojdzie do przekonania, że takie przejazdy, przez które przejeżdżają pociągi tej klasy co ICC, NIE MOGĄ być wyposażone jedynie w znaki ostrzegawcze i sygnalizatory świetlne? Przecież żarówka zawsze może się spalić. W niektórych krajach na takich przejazdach (niestrzeżonych) sygnalizatory błyskają non stop i może temu kierowcy coś po prostu się pomyliło. Głębokie wyrazy współczucia dla rodziny i znajomych.

30 stycznia, 13:33, Też kierowca:

Kiedy kierowcy zaczn zauważać znak STOP przed przejazdem i sygnalizację??tłumaczysz go że z prawej nie widział,sygnalizacja działała to on co chciał sprawdzić czy aby na pewno pociąg jedzie?pociągi tam jadą 140km/h,a więc chwila nieuwagi kierowcy i tak to wygląda jak na zdjęciach.

30 stycznia, 17:14, Gość:

Nie oceniaj, znalam tego czlowieka. Rewelacyjny kierowca. Chwila nieuwagi:( on nie zyje! Płyną lzy, hejt niczego nie zmieni. Jestes zawsze nieomylny?

30 stycznia, 18:13, On:

Będziesz miała okazję iść na jego pogrzeb,to był wspaniały kierowca,swoje życie stracił ale innych oszczędził-dlatego że tylko kabiną na tory wjechał a nie całym zestawem.Maestro w pełnej krasie.

A ty masz prawo jazdy? Zawsze jestes idealnym kierowcą? Nie oceniaj!!!

G
Gość
30 stycznia, 14:09, Gość:

Na tej drodze jest zakaz wjazdu ciężarowek powyżej 15 ton. To co on tam robił? Olał znak zakazu, znak stopu i sygnalizacje.

30 stycznia, 19:22, On:

Mógł np. omijać płatne krajówki, ale to jeden z wielu możliwych powodów

30 stycznia, 19:52, Gość:

Jeżeli na 15tu tonach nie ma dmc a jechał pusto to taki ciągnik z naczepą waży niecałe 15ton to może jechać

Tam nie ma zakazu

G
Gość
30 stycznia, 14:09, Gość:

Na tej drodze jest zakaz wjazdu ciężarowek powyżej 15 ton. To co on tam robił? Olał znak zakazu, znak stopu i sygnalizacje.

30 stycznia, 19:22, On:

Mógł np. omijać płatne krajówki, ale to jeden z wielu możliwych powodów

30 stycznia, 19:52, Gość:

Jeżeli na 15tu tonach nie ma dmc a jechał pusto to taki ciągnik z naczepą waży niecałe 15ton to może jechać

Akurat na tej drodze nie zakazu dla tirów

G
Gość
30 stycznia, 16:17, Gość:

Dobrze mu tak

30 stycznia, 17:02, Gość:

Kim ty jestes śmieciu?

30 stycznia, 19:12, Gość:

Na pewno jestes takim baranem jak on

podobnym do ciebie!!!

G
Gość
30 stycznia, 14:09, Gość:

Na tej drodze jest zakaz wjazdu ciężarowek powyżej 15 ton. To co on tam robił? Olał znak zakazu, znak stopu i sygnalizacje.

30 stycznia, 19:22, On:

Mógł np. omijać płatne krajówki, ale to jeden z wielu możliwych powodów

30 stycznia, 22:14, Gość:

Nie ma oplat na drodze krajowej z czestochowy do kłodzka albo 94 opole bytom więc nie omijał opłat

Wiem od policji , ktora byla na miejscu wypadku, ze ruch tirów Tą DROGĄ JEST!!!DOZWOLONY

G
Gość
31 stycznia, 9:57, Gość:

https://www.google.com/maps/@50.6687282,18.1749757,3a,75y,335.98h,86.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVFAMYLFLtxR_31_-KOqiHA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl-PL droga tam gdzie poruszał sie tir jest pod katem ostrym do torów (z kierunku ozimka gdzie poruszał sie pociąg- widoczność znacząco ograniczona

31 stycznia, 13:49, On:

Co masz na myśli??co z tego że droga pod "kątem ostrym",czerwone pulsujące światło na sygnalizatorze oznacza jedno!a że zawodowy kierowca ignoruje sygnalizację i rusza,to co innego

Czlowieku nieomylny!!! Nie poznasz juz powodu dlaczego kierowca wjechał na przejazd. Nie oceniaj. On nie zyje

O
On
31 stycznia, 9:57, Gość:

https://www.google.com/maps/@50.6687282,18.1749757,3a,75y,335.98h,86.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVFAMYLFLtxR_31_-KOqiHA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl-PL droga tam gdzie poruszał sie tir jest pod katem ostrym do torów (z kierunku ozimka gdzie poruszał sie pociąg- widoczność znacząco ograniczona

Co masz na myśli??co z tego że droga pod "kątem ostrym",czerwone pulsujące światło na sygnalizatorze oznacza jedno!a że zawodowy kierowca ignoruje sygnalizację i rusza,to co innego

G
Gość

https://www.google.com/maps/@50.6687282,18.1749757,3a,75y,335.98h,86.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVFAMYLFLtxR_31_-KOqiHA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl-PL droga tam gdzie poruszał sie tir jest pod katem ostrym do torów (z kierunku ozimka gdzie poruszał sie pociąg- widoczność znacząco ograniczona

G
Gość

Prawa strona Darta uszkodzona,lewy reflektor nie uszkodzony świeci-dziwne trochę to -ale widoczność od strony pasażera ,rzeczywiście fatalna

G
Gość
30 stycznia, 14:09, Gość:

Na tej drodze jest zakaz wjazdu ciężarowek powyżej 15 ton. To co on tam robił? Olał znak zakazu, znak stopu i sygnalizacje.

30 stycznia, 19:22, On:

Mógł np. omijać płatne krajówki, ale to jeden z wielu możliwych powodów

Nie ma oplat na drodze krajowej z czestochowy do kłodzka albo 94 opole bytom więc nie omijał opłat

Wróć na i.pl Portal i.pl