Wypadek w Grudziądzu. Rowerzysta zginął pod kołami audi! [zdjęcia, wideo]

Aleksandra Pasis
Aleksandra Pasis
Do tragicznego wypadku doszło na ul. Warszawskiej w Grudziądzu. Zginął rowerzysta. Ulica jest zablokowana.

Do tragicznego wypadku doszło na ul. Warszawskiej, w pobliżu przejścia rowerowo-pieszego przy Solankach. Według wstępnych ustaleń, 76-letni rowerzysta przejeżdżał na drugą stronę jezdni po wyznaczonym przejeździe rowerowym. Audi uderzyło w rowerzystę. Kierowca jednośladu zginął na miejscu.

Na miejscu akcji są policjanci, prokurator oraz strażacy. Oględziny miejsca wypadku jeszcze trwają.

***

Pogoda na dzień (5.07.2016) | KUJAWSKO-POMORSKIE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
a
W dniu 08.07.2016 o 14:57, Jacek napisał:

Są rowerzyści i rowerzyści. Jedni mają kaski i przynajmniej kartę rowerową drudzy rower i przeświadczenie, że im wolno. Jak źle napisać o szaleńcach i piratach nie urażając tych myślących i statecznych. Osobiście kupiłem kamerkę do samochodu, aby ustrzec się kwestii spornej w przypadku rażących naruszeń przepisów ruchu drogowego piratów jednośladowych. Po prostu czuję się zagrożony. Urząd miejski powinien konsultować przynajmniej z policją umiejscowienie przejść dla rowerzystów i nie tworzyć pułapek jak na skrzyżowaniu przy Statoilu. Szkoda ludzi tych na rowerach i tych co mogą przez nich mieć kłopoty.

Niebawem zawitają u nas przepisy rodem z  Belgii, Holandii, Danii i wówczas nagranie stanie się dowodem twojej winy bo rowerzysta będzie miał bezwzględne pierwszeństwo. Za jego nawet drobne potrącenie utracisz prawo jazdy.

Konieczny stanie się wyjazd do Kopenhagi, Oslo, Amsterdamu na praktyczną naukę jazdy samochodem po miastach gdzie jeździ chmara dzikusów rowerowych a samochód jest intruzem. 

J
Jacek

Są rowerzyści i rowerzyści. Jedni mają kaski i przynajmniej kartę rowerową drudzy rower i przeświadczenie, że im wolno. Jak źle napisać o szaleńcach i piratach nie urażając tych myślących i statecznych. Osobiście kupiłem kamerkę do samochodu, aby ustrzec się kwestii spornej w przypadku rażących naruszeń przepisów ruchu drogowego piratów jednośladowych. Po prostu czuję się zagrożony. Urząd miejski powinien konsultować przynajmniej z policją umiejscowienie przejść dla rowerzystów i nie tworzyć pułapek jak na skrzyżowaniu przy Statoilu. Szkoda ludzi tych na rowerach i tych co mogą przez nich mieć kłopoty.

p
pies
W dniu 07.07.2016 o 00:17, Gość napisał:

 Należy rozróżnić sytuacje. Kierowca samochodu skręca w prawo przecinając przejazd dla rowerów musi ustąpić pierwszeństwo rowerzyście. Rowerzysta skręcając ze ścieżki rowerowej na jezdnię  w celu jej przekroczenia musi zachować szczególną uwagę, tak jak pieszy na przejściu dla pieszych. Nie może wjechać pod koła.Rowerzyści, zrozumcie. Co innego dla samochodu jazda na wprost, co innego skręt. 

9 czerwca 2016

- Kierujący samochodem osobowym podczas skręcania w prawo na przejeździe dla rowerzystów potrącił rowerzystę - mówi Marzena Solochewicz - Kostrzewska, oficer prasowy grudziądzkiej policji. 
 

5621

Znałem tego rowerzystę. Kręcił tysiące kilometrów przez cały rok. Dbał o swoje bezpieczeństwo, kask, lusterko, jaskrawo żółte stroje aby być widocznym dla kierowców. Wydaje się mało prawdopodobne aby wjechał nagle na przejazd. Niestety on już nic nie powie, a sprawca będzie się wybielał i będzie przerzucać odpowiedzialność na ofiarę. Odległość zwłok od przejazdu raczej zdaje się świadczyć, że  przepisowe "50" nie zostało zachowane.

254
W dniu 07.07.2016 o 00:17, Gość napisał:

 Należy rozróżnić sytuacje. Kierowca samochodu skręca w prawo przecinając przejazd dla rowerów musi ustąpić pierwszeństwo rowerzyście. Rowerzysta skręcając ze ścieżki rowerowej na jezdnię  w celu jej przekroczenia musi zachować szczególną uwagę, tak jak pieszy na przejściu dla pieszych. Nie może wjechać pod koła.Rowerzyści, zrozumcie. Co innego dla samochodu jazda na wprost, co innego skręt. 

a pamiętasz potrącenie rowerzystki na Skarżyńskiego kilka tygodni temu?  wówczas samochód skręcał i nie przeszkodziło mu to połamać roweżystki

G
Gość
W dniu 06.07.2016 o 23:22, druga strona medalu napisał:

Wiadomo, kierowcy powinni zwolnić przed przejazdem dla rowerów. Ale rowerzyści często nie sygnalizują nawet chęci wjazdu i po prostu wjeżdżają na jezdnię. Nie da rady zatrzymać się natychmiast, nawet jadąc 40 na godzinę. Przecież nawet pieszemu nie wolno wskoczyć pod koła na przejściu. Był taki ładny post o wzajemnym szacunku i to by rozwiązało mnóstwo problemów - kierowcy zwalniają, a rowerzyści uważają na to, co na jezdni jest. Nie chce mi się już pisać o tym, jak często na chodniku śmigają młodzi, bardzo szybko poruszający się rowerzyści pomiędzy pieszymi - wtedy żaden z cyklistów problemu nie widzi.

 


Należy rozróżnić sytuacje. Kierowca samochodu skręca w prawo przecinając przejazd dla rowerów musi ustąpić pierwszeństwo rowerzyście. Rowerzysta skręcając ze ścieżki rowerowej na jezdnię  w celu jej przekroczenia musi zachować szczególną uwagę, tak jak pieszy na przejściu dla pieszych. Nie może wjechać pod koła.

Rowerzyści, zrozumcie. Co innego dla samochodu jazda na wprost, co innego skręt.

G
Gość
W dniu 06.07.2016 o 23:40, Audibicycle napisał:

No dokładnie popieram gościa, jeżdżę autem i rowerem. Też mam audi i (jak ktoś chce pogadać o mocy to możemy się zmierzyć) niestety rower na 26' kołach ale czasami się bujnie do tych 30 km/h na prostych i to przez kilka km. Czytając was normalnie potwierdza się moja teoria. Grudziądz ... kurcze jak wyjeździcie ... wszyscy co przejeżdżają tędy pierwszy raz pewnie są oc*ujenii. Na całe szczęście w tym Grudziądzkim świecie nie mam korków. Stanie 10 min jak rozpierdzielają połowe miasta to nie korek... Czytając komentarze ludzi potwierdza się typowy Janusz król dizelków który jedzie tak skupiony że jak mu przejedzie 14 letni Franek (imię popularne wśród niektórych rodziców) 50 m przed maską to jest osr*ny. Dieselowy Johny jest załamany, że młody gamoń przejechał przed dajmy na to passsaciorem. ( audi i passek jeden pi**8ol) Każdy kierowca w CG to najlepszy driver a jak przychodzi wyjazd to często kończy się szybką nauką jazdy przez Pana z drogówki ... Nie podoba wam się jazda rowerzystów?? Kto wam broni skoro są tacy uprzywilejowani sami przesiądźcie się na rowery grubasy... Wam łatwiej się rusza prawą kostką przy dodaniu gazu w aucie, oceniajcie sytuacje na drodzę a jak nie dajecie rady to sorry... Nie daj boże jakiś rowerzysta przejedzie przez pasy lub drogę rowerową( nowość od 10 lat w naszej prowincji ) Miłego wieczoru...P.s Jeżeli chodzi o mnie wolę żeby taki rowerzysta przejechał przez miejsce nie dozwolone na rowerze (czyli np. pasy dla pieszych) czasami nie zdarzę się zatrzymać a on już przejedzie niż ku***a czekać aż typek zsiada z roweru i idzie. Większość ludzi w Grodzie ma pewnie > 50 lat więc może to potrwać :( Pozdro

 

Czytam ten bełkot i nie kumam.

A
Audibicycle
W dniu 06.07.2016 o 20:44, elektron napisał:

Tacy jak Ty, królu szos, nieznający przepisów ruchu drogowego mordują rowerzystów na drogach rowerowych a pieszych na pasach. Do takich szoferów trzeba się dobrać  karać i zabierać uprawnienia. A za co chcesz karać srodze rowerzystów i pieszych? za to że mają pierwszeństwo?? Przepisy o ruchu drogowym jasno stanowią, że rowerzysta (deb*** jak nazywasz)  ma pierwszeństwo.

No dokładnie popieram gościa, jeżdżę autem i rowerem. Też mam audi i (jak ktoś chce pogadać o mocy to możemy się zmierzyć) niestety rower na 26' kołach ale czasami się bujnie do tych 30 km/h na prostych i to przez kilka km. Czytając was normalnie potwierdza się moja teoria. Grudziądz ... kurcze jak wyjeździcie ... wszyscy co przejeżdżają tędy pierwszy raz pewnie są oc*ujenii. Na całe szczęście w tym Grudziądzkim świecie nie mam korków. Stanie 10 min jak rozpierdzielają połowe miasta to nie korek... Czytając komentarze ludzi potwierdza się typowy Janusz król dizelków który jedzie tak skupiony że jak mu przejedzie 14 letni Franek (imię popularne wśród niektórych rodziców) 50 m przed maską to jest osr*ny. Dieselowy Johny jest załamany, że młody gamoń przejechał przed dajmy na to passsaciorem. ( audi i passek jeden pi**8ol) Każdy kierowca w CG to najlepszy driver a jak przychodzi wyjazd to często kończy się szybką nauką jazdy przez Pana z drogówki ... Nie podoba wam się jazda rowerzystów?? Kto wam broni skoro są tacy uprzywilejowani sami przesiądźcie się na rowery grubasy... Wam łatwiej się rusza prawą kostką przy dodaniu gazu w aucie, oceniajcie sytuacje na drodzę a jak nie dajecie rady to sorry... Nie daj boże jakiś rowerzysta przejedzie przez pasy lub drogę rowerową( nowość od 10 lat w naszej prowincji )
 

Miłego wieczoru...
P.s Jeżeli chodzi o mnie wolę żeby taki rowerzysta przejechał przez miejsce nie dozwolone na rowerze (czyli np. pasy dla pieszych) czasami nie zdarzę się zatrzymać a on już przejedzie niż ku***a czekać aż typek zsiada z roweru i idzie. Większość ludzi w Grodzie ma pewnie > 50 lat więc może to potrwać :( Pozdro

d
druga strona medalu

Wiadomo, kierowcy powinni zwolnić przed przejazdem dla rowerów. Ale rowerzyści często nie sygnalizują nawet chęci wjazdu i po prostu wjeżdżają na jezdnię. Nie da rady zatrzymać się natychmiast, nawet jadąc 40 na godzinę. Przecież nawet pieszemu nie wolno wskoczyć pod koła na przejściu. Był taki ładny post o wzajemnym szacunku i to by rozwiązało mnóstwo problemów - kierowcy zwalniają, a rowerzyści uważają na to, co na jezdni jest. Nie chce mi się już pisać o tym, jak często na chodniku śmigają młodzi, bardzo szybko poruszający się rowerzyści pomiędzy pieszymi - wtedy żaden z cyklistów problemu nie widzi.

G
Gość
W dniu 05.07.2016 o 13:56, Włodek napisał:

Nie przesadzajmy już z tą obwodnicą. Jestem kierowcą, który codziennie jeździ po Grudziądzu. Widzę przejście dla pieszych połączone z przejazdem ścieżki rowerowej zawsze zwalniam. Niestety ogromna większość rowerzystów wjeżdża na takie przejścia jakby byli ze stali. Policja powinna poświęcić kilka dni i wyłapywać tych ryzykantów wlepiając im solidne mandaty. Wówczas może się nauczą, że zanim wjadą na takie przejście również mają obowiązek rozglądnąć się czy coś nie nadjeżdża ze zwiększoną prędkością. Niestety, pomimo, że w ubiegłym tygodniu, jak zwykle zwalniałem przed przejściem, to ciągnąc obciążoną przyczepę musiałem gwałtownie hamować przed jednym z takich osłów. Kto ciągnie przyczepę ten zrozumie. A taki deb*** kiedyś podzieli losy tego starszego Pana. Szkoda tylko człowieka.

 

pewnie nie miał szans uniknąć potrącenia, bo babcia mu wbiegła prosto pod samochód

bo babcia miała nową turbolaskę.

e
elektron
W dniu 05.07.2016 o 13:56, Włodek napisał:

Nie przesadzajmy już z tą obwodnicą. Jestem kierowcą, który codziennie jeździ po Grudziądzu. Widzę przejście dla pieszych połączone z przejazdem ścieżki rowerowej zawsze zwalniam. Niestety ogromna większość rowerzystów wjeżdża na takie przejścia jakby byli ze stali. Policja powinna poświęcić kilka dni i wyłapywać tych ryzykantów wlepiając im solidne mandaty. Wówczas może się nauczą, że zanim wjadą na takie przejście również mają obowiązek rozglądnąć się czy coś nie nadjeżdża ze zwiększoną prędkością. Niestety, pomimo, że w ubiegłym tygodniu, jak zwykle zwalniałem przed przejściem, to ciągnąc obciążoną przyczepę musiałem gwałtownie hamować przed jednym z takich osłów. Kto ciągnie przyczepę ten zrozumie. A taki deb*** kiedyś podzieli losy tego starszego Pana. Szkoda tylko człowieka.

Tacy jak Ty, królu szos, nieznający przepisów ruchu drogowego mordują rowerzystów na drogach rowerowych a pieszych na pasach. Do takich szoferów trzeba się dobrać  karać i zabierać uprawnienia. A za co chcesz karać srodze rowerzystów i pieszych? za to że mają pierwszeństwo?? Przepisy o ruchu drogowym jasno stanowią, że rowerzysta (debil jak nazywasz)  ma pierwszeństwo.

007

no biegała w ultra maratonach pewnie  :P

209
W dniu 06.07.2016 o 15:38, Ocetix napisał:

jo juz dziś skosił na pasach babcie z wnuczkiem jeden z blaszaka oczywiście tablice CSW,CGR,CWA CI rajdowcy na nic nie patrzą liczy się moc 

pewnie nie miał szans uniknąć potrącenia, bo babcia mu wbiegła prosto pod samochód

O
Ocetix

jo juz dziś skosił na pasach babcie z wnuczkiem jeden z blaszaka oczywiście tablice CSW,CGR,CWA CI rajdowcy na nic nie patrzą liczy się moc 

G
Gość
W dniu 06.07.2016 o 10:09, Kessi napisał:

A co mowic o kierowcach gdzie jeden przepuszcze rowerzysta a na drugim pasie jedzie jak wariat i przejezdza przed rowerzysta juz na pasach . Noeraz miales taka sytuacje

Najczęściej przy octowni, czy tam jest kamera?

Wróć na i.pl Portal i.pl