Wysokie i długie wiadukty, głębokie wykopy. Nowa zakopianka już imponuje

red.
Prace przy budowie nowych odcinków ekspresowej zakopianki nie ustają. Budowlańcy wznoszą nowe wiadukty, mozolnie kopią tunel, warstwa po warstwie tworzą nowe jezdnie. Spektakularność inwestycji dostrzec można dopiero na zdjęciach lotniczych. Największe wrażenie robią fotografie z miejsc, gdzie widać obecną zakopiankę i powstającą inwestycję.

Powstający fragment ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Rabką został podzielony na trzy fragmenty. Według obecnego stanu prac najbardziej zaawansowany jest odcinek pomiędzy Skomielną Białą i Rabką, którym pojdziemy zapewne pod koniec przyszłych wakacji. Budowlańcy oceniają ukończenie prac na 67 procent. Na tym odcinku największe wrażenie robią wysokie i długie wiadukty w tym niemal kilometrowy wiadukt, który widać ze "starej" zakopianki na wysokości Skomielnej Białej. Co ważne, kierowcy u zbiegu DK47 i DK7 już korzystają z nowego fragmentu trasy.

W okolicy października 2019 kierowcy mogą się spodziewać oddania do użytku odcinka od Lubnia do Naprawy. Około 350 pracowników dziennie, przy użyciu ponad 120 maszyn różnego typu ma do wykonania równie ciężką pracę, albowiem poza budową obiektów mostowych to tutaj właśnie odbywają się największe prace ziemne. Poza wybraniem i przewiezieniem ziemi budowlańcy profilu i wzmacniają skarpy kilkumetrowymi gwoździami.

Najdłużej, bo do końca roku 2020, powstawać będzie środkowy odcinek. Wszystko za sprawą podwójnego, dwukilometrowego tunelu. Ponad 200 budowlańców pracujących na tym odcinku mozolnie, metr po metrze wydłużają tunel. Tego na razie wydrążono już ponad 1700 metrów, z czego aż 1300 ma wykonaną tzw. obudowę stałą.

Wartość całego projektu wynosi 2,47 mld złotych. W pełni kierowcy będą mogli korzystać z nowej inwestycji z końcem 2020 roku.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Wysokie i długie wiadukty, głębokie wykopy. Nowa zakopianka już imponuje - Gazeta Krakowska

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gyt
Tylko PiS dotrzymuje obietnice
G
Gość
A wszystko po to by jak najwięcej buraków i kartofli tam pojechało tam szpanować klapkami.
p
poranna kawa
"Nie zdegenerowane ich ręką.." :D:D Im bliżej Zakopca tym bardziej nadefekowane tablicami, bilbordami, reklamami i szyldami. Nigdzie moja percepcja przestrzenna nie jest tak gwałcona jak w tym rejonie. Jeśli zawsze było brzydko bo komercyjnie, to wiadomo że rozwój dalej idzie w komercje. Również tam występują duże korki o każdej porze roku więc taka droga sie przyda. Wspólczuc tylko najbliższym mieszkańcom tej nitki.
K
Krk
Kiedy jedzie sie na podhale, mija sie te wszystkie fragmenty przyszłych kolosow, czlowiek nie moze uwisrzyc,jak daleko potrafimyy ingerowac w przyrode i krajobraz,tylko po to,zeby naplywowe larwy, mialy lepszy dojazd, do południowych,jeszcze nie zdegenerowanych ich reka, miejsc... lezka sie w oku kreci, do czego to doszlo,zeby az tak, na zawsze zmieniac przestrzen podhala..
K
Kriss
Górale nie zasłużyli na taka drogę. Bylem w Rabce tydzien. Gospodarz potrafił przekręcić wode na zaworze coby nie zużyć na dużo.
A
ANTYPiSDZIEE
TAKA INWESTYCJA, MILIONY W BŁOTO, JAK OBECNA K....WŁADZA MA W D....:GOSPODARKĘ, PRZEMYSŁ, NOWE TECHNOLOGIE!!???ZAORAĆ, WYP..SIĘ Z UE I DO ROSJI, TOTO PRZYŁĄCZYĆ!!POLAK NIE NADAJE SIĘ DO CYWILIZOWANEGO, ZACHODNIEGO ŚWIATA!!
G
Gość
miejmy nadzieję, że jest właściwy nadzór techniczny....
g
gosc
Nie rozumiem ekscytacji redakcji faktem budowania drogi z, co najmniej, 30-letnim opóźnieniem.

Proszę napisać o problemach mieszkańców tych terenów, którzy mają problem z wodą.
Y
Yyyyyy
A przed Zakopanem parkingi i przesiadka na rowery.
...
ale dlaczego nie napisali ile już jest opóźnienia na poszczególnych odcinkach?
M
Maciejas
PIĘKNIE I ŁADNIE, TYLKO PO CHOLERĘ TE KRETYŃSKIE EKRANY ! CO ZASŁANIAJĄ PRZEPIĘKNE WIDOKI !!! STUKNIJCIE SIĘ W GŁOWĘ: PROJEKTANCI, INWESTORZY, WYKONAWCY ITD ITD !!!
ś
św.NH
Lepiej zrobić tylko ścieżkę rowerową i tyle. Łatwy dostęp do gór to ich śmierć.
a
author
Czyli przerwa urlopowa? O tym ten artykuł?
Wróć na i.pl Portal i.pl