Europosłanka Sylwia Spurek z partii Zielonych słynie z prezentowania kontrowersyjnych treści na swoim profilu na Twitterze. Tym razem poparła pomysł wprowadzenia zakazu reklamowania mleka i mięsa zaproponowany przez niemiecki oddział Greenpeace.
Żywność drożeje szybciej niż przewidywano

- Już dawno powinien być zakaz reklamy każdego produktu, który szkodzi zdrowiu ludzi, negatywnie wpływa na klimat, powoduje cierpienie zwierząt, narusza prawa człowieka. Mamy zakaz reklamy i promocji papierosów - czas na zakaz promowania mięsa, mleka, nabiału
- wezwała na Twitterze eurospołanka Sylwia Spurek.
Koniec reklam mięsa i mleka? Pomysł wywołał kolejną dyskusję
Opublikowany przez Sylwię Spurek tweet zebrał ponad 500 komentarzy. Komentujący sugerowali europosłance, że taki zakaz będzie ograniczaniem ich wolności. Nie wszyscy zgadzali się też z tezą, że mięso szkodzi zdrowiu.
- "Zakaz reklamy każdego produktu, który szkodzi zdrowiu ludzi". Szkodzi - czyim zdaniem? Jest kwestią do dyskusji, czy przesądzająca powinna być opinia pani Spurek. Mięso jest obecne w tzw. piramidach dobrego żywienia - zarówno polskiej, jak i np. harwardzkiej
- odpisał posłance Konrad M.
Propozycja zakazu reklamowania mleka i mięsa to nie pierwsza dyskusja dotycząca ochrony zwierząt wywołana przez Sylwię Spurek. W ubiegłym roku na profilu europosłanki ukazała się grafika artystki Jo Frederiks, przedstawiająca krowy w obozowych pasiakach. Tweet spotkał się głównie z negatywnym odbiorem.
ZOBACZ TEŻ:
Przybywa wegan. Dieta wegańska: PRZEPISY i JADŁOSPIS na cały...