Zakopianka: praca na budowie tunelu na drodze S7 wre! Kiedy koniec? Mamy nowe ZDJĘCIA! [17.09]

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Budowa tunelu na drodze S7. Kiedy koniec prac na zakopiance?
Budowa tunelu na drodze S7. Kiedy koniec prac na zakopiance? GDDKiA
Każdy z tysięcy kierowców, którzy w te wakacje pokonali zakopiankę zapewne w okolicach Skomielnej Białej stawiło sobie to samo pytanie: kiedy będzie gotowy tunel pod górą Luboń Wielki, który znacznie skróci czas jazdy pod Tatry. Mamy dla nich dobrą wiadomość. Prace pod ziemią ida w najlepsze i nie są opóźnione ani o jeden dzień! W związku z tym tylko kataklizm mógłby spowodować, że budowa tunelu nie zakończy się w 4 kwartale przyszłego roku.

Budowa zakopianki. Tunele na S7

To doskonała wiadomość bo jeszcze rok temu wiele osób martwiło się kondycją włoskiej firmy Astaldi, która buduje tunel i biegnącą w nim trasę ekspresową S7.

O ile od kilku miesięcy wiemy, że górnikom udało się przebić na wylot obie nitki tunelu to wg. stanu na koniec września do "wydarcia skale" pozostały im już tylko dwa przejścia ewakuacyjne pomiędzy tunelami oraz sześć wnęk w których będą zlokalizowane hydranty przeciwpożarowe. W najlepsze trwa natomiast betonowanie całego tunelu. Gdy to ostatnie się zakończy, rozpocznie się układanie instalacji i na końcu układanie samego asfaltu na jezdniach.

Kiedy będzie gotowy tunel na zakopiance?

Przypomnijmy. Tunel ekspresowej zakopianki to część drogi S7 która docelowo połączy Rabkę z Gdańskiem. Tunel będzie miał 2,06 kilometra długości i będzie kosztował wraz z kawałkiem dróg dojazdowych 968 milionów złotych.

Warto sprostować często padającą informację, że będzie to najdłuższy tunel w Polsce. Nie będzie! Dłuższy od niego będzie tunel drogi S2 poprowadzony pod warszawską dzielnicą Wilanów. ten będzie miał 2,3 kilometra. Czy można więc mówić o tym, że tunel zakopianki będzie najdłuższym tunelem "pozamiejskim' w naszym kraju? Również nie. takie miano będzie nosił tunel pod Górali Stołowymi w ciągu drogi ekspresowej S3. Również będzie miał on blisko 2,3 kilometra. Powinien być gotowy w II połowie 2023 roku.

Wizualizacje, jak w przyszłości będzie wyglądać droga krajowa nr 47 czyli popularna zakopianka od Rdzawki do Nowego Targu. Na tym około 17-kilometrowym odcinku za kwotę 880 milionów złotych zostanie wybudowana nowoczesna szosa dwupasmowa.

Zakopianka. Rusza budowa zakopianki z Rdzawki do Nowego Targ...

Budowa zakopianki na odcinku od Lubnia do Rabki

Budowa zakopianki. Tak wygląda obecnie budowana ekspresówka....

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zakopianka: praca na budowie tunelu na drodze S7 wre! Kiedy koniec? Mamy nowe ZDJĘCIA! [17.09] - Gazeta Krakowska

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:]
15 września, 15:53, Zachodzę w głowę:

Całą tę forsę, władowaną w tę "zakopiankę" należało przeznaczyć na rozwój i promocję alternatywnych ośrodków wypoczynku w górach, których przecież nie brakuje.

Jaki "wypoczynek" będzie czekał w ogóle kogokolwiek w takim Zakopanem, w którym będzie 2-3 razy więcej "ceprów", niż obecnie - po prostu dlatego, że da się tam łatwiej dojechać. Da się - ale wtedy PO CO będzie tam jechać?

15 września, 21:02, Mach:

Do tych alternatywnych też trzeba dojechać i najlepiej aby odbywało się to jak najmniej uciążliwie dla mieszkańców skupionych przy dawnej Zakopiance, i kierowców też. A dużym popycie alternatywne miejsca wypromują się z automatu

Czyli chcesz, aby np. w Bieszczady wszyscy jeździli koniecznie tą obmierzłą "zakopianką"?

G
Gość

Włoska firma Astaldi buduje ten tunel bez żadnych przestojów. Nie wiem czemu autor wstawił jakiś tekst o problemach przy budowie. Może niemiecki właśćiciel GK kazał tak napisać. Takie pokazywanie pracy włoskich firm jest pewnym sposobem na walkę z konkuręcją w tym przypadku włoską. W głowach czytelników zostaje pewien ślad po przeczytaniu artykułu: "włoskie firmy są mało wiarygodne". W GK mało kiedy albo w całe pisze się pozytywnie o Włoszech. Da się to zauważyć nagminne.

M
Mach
15 września, 15:53, Zachodzę w głowę:

Całą tę forsę, władowaną w tę "zakopiankę" należało przeznaczyć na rozwój i promocję alternatywnych ośrodków wypoczynku w górach, których przecież nie brakuje.

Jaki "wypoczynek" będzie czekał w ogóle kogokolwiek w takim Zakopanem, w którym będzie 2-3 razy więcej "ceprów", niż obecnie - po prostu dlatego, że da się tam łatwiej dojechać. Da się - ale wtedy PO CO będzie tam jechać?

Do tych alternatywnych też trzeba dojechać i najlepiej aby odbywało się to jak najmniej uciążliwie dla mieszkańców skupionych przy dawnej Zakopiance, i kierowców też. A dużym popycie alternatywne miejsca wypromują się z automatu

Z
Zachodzę w głowę

Całą tę forsę, władowaną w tę "zakopiankę" należało przeznaczyć na rozwój i promocję alternatywnych ośrodków wypoczynku w górach, których przecież nie brakuje.

Jaki "wypoczynek" będzie czekał w ogóle kogokolwiek w takim Zakopanem, w którym będzie 2-3 razy więcej "ceprów", niż obecnie - po prostu dlatego, że da się tam łatwiej dojechać. Da się - ale wtedy PO CO będzie tam jechać?

G
Gosc

Czekamy na pierwszego wolaka który tam będzie szedł piechota albo na kolanach krzycząc łeuropo wstań z kolan.

Wróć na i.pl Portal i.pl