Spis treści
Zestaw Bambi w McDonald's
Michalina Włodarczyk znana jest jako Bambi. Po raz pierwszy szerszej publiczności dała się poznać za sprawą The Voice Kids, gdzie pojawiła się w 2018 roku. Później rozpoczęła przygodę muzyczną związaną z rapem. Próbowała swoich sił w ramach SBM Starter dla młodych twórców, ale jej popularność wystrzeliła, gdy nawiązała współpracę z YounG Leosią i jej wytwórnią Bailla Ella Records na początku 2023 roku.
Od tamtego czasu stała się prawdziwą gwiazdą, zwłaszcza dla młodszego pokolenia. Obecnie na Instagramie posiada ponad 500 tysięcy obserwujących, a jej największe hity mają w samym serwisie YouTube po kilkadziesiąt milionów odsłon. Dla przykładu, utwór "BFF" z Young Leosią ma 34 mln wyświetleń, a solowa piosenka "Millie Walky" 14 milionów.
Rosnąca sława, miliony odsłuchań i tłumy na koncertach sprawiły, że McDonald's zdecydował się nawiązać współpracę z Bambi. Od wtorku, 10 września, w restauracji fast food klienci i fani piosenkarki mogą zamówić specjalny zestaw Bambi, w skład którego wchodzą:
- McNuggets,
- Serowe Cheddar Gwiazdki (nowość),
- Sos na bazie sosu sojowego i pieprzu
- Frytki
Dodatkowo dla wszystkich chętnych również deserowych smaków czeka nowy McFlurry ze skittlesami, a do wszystkich zestawów dodawane są specjalne naklejki z Bambi. Zwieńczeniem całej akcji będzie natomiast koncert Bambi na Maku, który odbędzie się 28 września.
Ile kosztuje zestaw Bambi w McDonald's?
Cena za zestaw Bambi w McDonald's jest różna w zależności od tego, co dokładnie zamówimy. Istnieją trzy warianty z boxem Bambi, a także dodatkowo wspomniany wcześniej McFlurry.
Ceny zestawów prezentują się następująco:
- Cheese & McNuggets Box + sos - 19.90 zł
- Cheese & MCN Box + sos + mały napój - 23.90 zł
- Cheese & MCN Box + sos + napoj + McFlurry Skittles - 29.90 zł
- McFlurry Skittles - 10.90 zł
Dla porównania, zestaw Maty, który składał się z potrójnego cheeseburgera, średnich frytek i vanilla matcha'y, kosztował 18 złotych w 2021 roku.
Influencerzy wypierają gwiazdy telewizji?
McDonald's po raz kolejny postawił na przedstawiciela polskiej sceny hip-hopowej, chcąc trafić w idoli najmłodszych klientów i swojej głównej grupy docelowej. Jest to strategia jak najbardziej słuszna i skuteczna, bo informacja o zestawie Bambi szalała w całym internecie.
Coraz częściej do reklam marki decydują się nawiązyać współpracę z artystami młodego pokolenia, ale też influencerami znanymi głównie ze swojej działalności w internecie.
Największe kampanie marketingowe są właśnie powiązanie z takimi twórcami, a osoby kojarzone głównie z telewizji czy kina zaczynają odchodzić na bok. Nie oznacza to jednak, że gwiazdy szklanych ekranów cieszą się mniejszą popularnością. Ich sława dalej jest ogromna, zwłaszcza wśród starszych pokoleń przywiązanych do telewizorów.
Po działaniach podejmowanych przez firmy widać jednak, że trend zdecydowanie ulega zmianie.
Reklamy z udziałem gwiazd internetu
Do znalezienia przykładów reklam, w których pojawiają się gwiazdy internetu i influencerzy, których odbiorcy znają przede wszystkim z Instagrama czy YouTube, wcale nie musimy przekopywać setek filmów i cofać się kilka miesięcy.
W ostatnim czasie ambasadorką parówek Tarczyński została Julia Żugaj - influencerka popularna zwłaszcza wśród najmłodszych odbiorów w internecie, którzy sami nazywają się "żugajkami". Julia Żugaj nawiązała współpracę z producentem parówek, zostając twarzą kampanii "Parówkożercy". Co ciekawe, przed youtuberką twarzą marki był Smolasty, czyli również raper z młodego pokolenia.
- Wraz z idolką młodzieży, Julią Żugaj, przekonujemy, że parówki są dobrym i dodatkowo modnym posiłkiem, który można podać na wiele sposobów. Głównym celem kampanii jest budowa wśród młodszych konsumentów, ale też ich rodziców, świadomości linii Tarczyński Naturalnie oraz parówek 100% z kurczaka stworzonych tylko z naturalnych składników - mówił wówczas Tomasz Tarczyński z zarządu firmy.
Jeszcze krok dalej poszła na przykład marka Żywiec Zdrój, która nawiązała współpracę z dwoma influencerami - Jakubem Pateckim i Karoliną Brodnicką. Patecki zyskał ogromną popularność za sprawą youtubowego projektu Ekipa Karola Wiśniewskiego, ale obecnie prowadzi solową karierę, skupiając się na wyzwaniach sportowych i podróżach. W tym roku chociażby udało mu się zdobyć Mount Everest. Brodnicka z kolei zajmuje się transmisjami na żywo na platformie Twitch, gdzie występuje pod pseudonimem Nieuczesana.
Patecki współpracował z wodą od dłuższego czasu, ale w czerwcu wraz z Brodnicką stworzyli limitowaną edycję puszek smakowej wody gazowanej.
- Żywiec Zdrój i Naturalna Nuta oferuje orzeźwienie, oczywiście bez cukru, kalorii i konserwantów. Wiemy, jak trudno może być niektórym osobom zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia, dlatego w tym roku do przejścia na zdrowe orzeźwienie będą namawiać ulubieńcy młodych. Mamy nadzieję, że z ich pomocą uda nam się przekonać wszystkich, że można przyjemnie orzeźwić się bez grama cukru – mówiła w czerwcu Klaudia Krawczyk, senior brand manager marki Żywiec Zdrój Mocny Gaz
Influencerzy tworzą własne produkty i marki
Na samej reklamie się jednak nie kończy. Twórcy coraz częściej idą dalej i tworzą własne produkty, działając samemu lub we współpracy z innymi firmami.
Jako jeden z pierwszych trend zapoczątkował wspomniany już Karol Wiśniewski, który stworzył z marką Koral lody Ekipy. Te po raz pierwszy weszły na rynek w 2021 roku w czasie największej popularności jego projektu i stały się prawdziwym hitem do tego stopnia, że sklepom regularnie brakowało lodów w lodówkach, a same papierki po lodach były sprzedawane w internecie za astronomiczne kwoty.
Inną drogę wybrała znana z YouTube Ekipa WK. Czterech przyjaciół prowadzących działalność związaną ze sportem i siłownią, początkowo tworzyło własne ubrania i suplementy, ale z roku na rok ich działalność się rozszerza. Obecnie wyszli znacząco poza klientów związanych ze sportem siłowym, a ich energetyki rywalizują na polskim rynku z największymi światowymi producentami.
Przykłady można by mnożyć i mnożyć. Niemalże w każdej drogerii znajdziemy obecnie produkty pochodzące ze współprac z różnymi influencerami. Raper Kizo, na przykład, stawia na własne produkty jak mrożona pizza Sukcesiliana czy batony Kizzersy, a marka Yummer's produkująca płatki śniadaniowe regularnie wykorzystuje nowe twarze influencerów, by tworzyć nowe smaki płatków. Dotychczas swoje własne płatki mieli m.in. youtuberzy z projektu Team X, raper Smolasty czy youtuber OjWojtek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?