Angela Merkel w Oświęcimiu: Odczuwam głęboki wstyd, biorąc pod uwagę barbarzyńskie zbrodnie

Leszek Rudziński
- Stać dziś tutaj jako niemiecka kanclerz i móc wygłosić do państwa kilka słów, to dla mnie jest trudne. Odczuwam gębki wstyd, biorąc pod uwagę barbarzyńskie zbrodnie – mówiła Angela Merkel podczas wystąpienia na uroczystościach w Oświeceniu.
- Stać dziś tutaj jako niemiecka kanclerz i móc wygłosić do państwa kilka słów, to dla mnie jest trudne. Odczuwam gębki wstyd, biorąc pod uwagę barbarzyńskie zbrodnie – mówiła Angela Merkel podczas wystąpienia na uroczystościach w Oświeceniu. Bartek Syta
Premier Mateusz Morawiecki, wraz z kanclerz Niemiec Angelą Merkel wzięli w piątek udział w uroczystościach z okazji 10-lecia Fundacji Auschwitz-Birkenau. - To miejsce zobowiązuje nas, żeby utrzymać pamięć o tym co tutaj się wydarzyło – mówiła niemiecka kanclerz podczas wizyty w Oświęcimiu.

- Stać dziś tutaj jako niemiecka kanclerz i móc wygłosić do państwa kilka słów, to dla mnie jest trudne. Odczuwam gęboki wstyd, biorąc pod uwagę barbarzyńskie zbrodnie, które zostały tu popełnione prze Niemców. Są to zbrodnie i przestępstwa, które wykraczały poza wszelkie granice tego co można było sobie wyobrazić, szczególnie biorąc pod uwagę te straszliwe rzeczy, które wyrządzono kobietom, dzieciom i mężczyznom w tym miejscu – mówiła Angela Merkel podczas wystąpienia na uroczystościach w Oświeceniu.

Kanclerz Niemiec podkreśliła, że biorąc po uwagę obraz niemieckich zbrodni w Auschwitz należałoby „zachować ciszę”, gdyż żadne słowa nie są w stanie opisać całego smutku i cierpienia tych osób, które zostały zamordowane, były torturowane i zginęły. - Jednak w tym miejscu, gdzie dokonano największej zbrodni na ludzkości, milczenie nie może być nasza jedyną odpowiedzią, ponieważ to miejsce zobowiązuje nas, żeby utrzymać pamięć o tym co tutaj się wydarzyło. Musimy pamiętać o zbrodniach do których doszło w tym miejscu i jasno je zdefiniować – stwierdziła Merkel.

Symboliczna nazwa

Angela Merkel podkreśliła, że „Auschwitz” to nazwa symbolizująca miliony ofiar i morderstw popełnionych na przede wszystkim na Żydach, ale też na innych narodowościach oraz jest to symbol holokaustu. Przypomniała, że Auschwitz jest też symbolem ludobójstwa Sinti Roma, zamordowania więźniów politycznych, przedstawicieli inteligencji polskiej , członków ruchu oporu, więźniów z byłego Związku Radzieckiego i innych osób – homoseksualnych, niepełnoprawnych, ludzi z całej Europy.

- Cierpienia osób w Auschwitz, śmierć w komorach gazowych, zimno, głód, pseudomedyczne eksperymenty, praca przymusowa do pełnego wycieńczenia, to co tutaj się działo jest niepojęte dla ludzkiego rozumu – mówiła sekretarz Niemiec. - W samym Auschwitz co najmniej 1,1 mln osób zginęło. Większość z nich to byli Żydzi. Zostali oni zamordowani w sposób planowy i systematyczny. Każda z tych osób miała imię, miała swoją godność, pochodzenie i pewną historię – kontynuowała.

Merkel podkreśliła, że już sama deportacja do tego miejsca „była straszliwa”. - Przewożenie ludzi w bydlęcych wagonach, cała procedura po przyjeździe i tzw selekcja na rampie, która była tylko po to żeby zabrać ten ludzki czynnik tym osobom, aby obedrzeć je z godności - mówiła.

Kanclerz Niemiec przypomniała także oficjalną nazwę obozu - Auschwitz-Birkenau Niemiecki Narodowo-Socjalistyczny Obóz Pracy i Śmierci. - Ta nazwa jest ważna, jako nazwa pełna. Oświęcim znajduje się w Polsce, ale w październiku 1939 r. Auschwitz jako część niemieckiej Rzeszy został zaanektowany. Wtedy był to niemiecki obóz śmierci, zarządzany przez Niemców. Ważne jest dla mnie, aby to podkreślić, aby jasno wskazać sprawców. Jesteśmy my tow inni ofiarom i nam samym – tłumaczyła.

Niemcy dziś

Kanclerz podkreśliła, że należy przypominać II wojny światowej, aby uczcić pamięć wszystkich , którzy zginęli. - Ta odpowiedzialność jest częścią nierozerwalną naszej tożsamości narodowej, ale również częścią naszego demokratycznego społeczeństwa. Dzisiaj w Niemczech mamy dobrze rozwijającą się społeczność żydowską, a z Izraelem łączą nas przyjazne i przyjacielskie stosunki. I nie jest to wcale oczywiste – jest to ogromny prezent. W zasadzie graniczy to z cudem, ale mimo tego nie cofniemy czasu, nie przywrócimy życia tym zamordowanym Żydom, którzy tutaj zginęli. W naszym społeczeństwie zawsze będzie pewna luka – mówiła.

Odradzający się antysemityzm

Merkrel zaznaczyła, że dziś „ ni-sety obserwujemy zwiększenie rasizmu oraz szerzenie nienawiści”. - Widzimy również że liberalna demokracja jest atakowana i widzimy też, że często dochodzi do rewizjonizmu historycznego w interesie grupy, która po prostu nienawidzi gatunku ludzkiego – mówiła.

Dodała, że szczególnie przygląda się antysemityzmowi, który zagraża społecznościowi żydowskiej w Niemczech, Europie i na całym świecie. - Dlatego tym mocniej musimy powiedzieć, że nie będziemy tolerowali żadnego antysemityzmu. Wszyscy ludzie Niemczech, jak i całej Europie muszą czuć się bezpiecznie, tak jak u siebie w domu – stwierdziła kanclerz.

Osoby, które przeżyły uczą nas historii

- Ciesze się niezmiernie, że są wśród nas osoby które przeżyły. To właśnie państwo w ciągu ostatnich kilku lat cały czas opowiadali jak wtedy było. Można sobie wyobrazić ile siły to państwa kosztuje, aby stawić czoła z nowa tym bolesnym wspomnieniom, aby mieć te wspomnienia przed oczami albo przyjechać do tego miejsca ponownie – zwróciła się do osób, które przeżyły II wojnę światową. - Państwo dzielą się tą historią po to, aby młodsi mogli się jej uczyć i to państwo pokazują, tę siłę i inspirują do zjednoczenia. Naprawdę jesteście wielcy. Jestem niezmiernie wdzięczna, że możemy się od was uczyć i was słuchać – dodała.

Fundacja Auschwitz-Birkenau

Angela Mekel przypomniała, że 10 lat temu były minister spraw zagranicznych Władysław Bartoszewski, który był więźniem politycznym w obozie rozpoczął tworzenie Fundacji Auschwitz Birkenau. - Drogi panie Cywiński (Piotr Cywiński, współtwórca fundacji – red.) oraz wszyscy ci , którzy przyczynili się do udokumentowania tego co tutaj się wydarzyło i do stworzenia tego centrum – bardzo dziękuje z całego serca – mówiła

- Wiele osób zastanawiało się dlaczego akurat one przeżyły. Dlaczego nie np. młodsza siostra, czy przyjaciel, dlaczego nie własna matka albo małżonek . Kłaniam się głęboko każdemu z tych osób które przeżyły. Składam hołd ofiaro holokaustu, ich rodzinom, bardzo dziękuję, ze mogę tu dziś być – zakończyła Merkel.

Premier Morawiecki: Sprawiedliwość wobec ofiar wymaga pamięci

Wystąpienie kanclerz Niemiec poprzedziło przemówienie premiera Mateusza Morawieckiego. – Jeżeli pamięć odchodzi, to tak, jak byśmy drugi raz skrzywdzili ludzi, którzy przeszli tutaj przez piekło, niewyobrażalne cierpienia. Emmanuel Levinas (francuski filozof – red.) mówił że brak pamięci, zapomnienie to jakby znowu przyznawać rację złu przeciwko dobru. Więc dzisiaj musimy o pamięć dbać tak, jakbyśmy dbali o tamtych ludzi. Tyle możemy dla nich zrobić. Staramy się w związku z tym dbać o wszystkie takie miejsca pamięci – stwierdził premier Mateusz Morawiecki w trakcie oficjalnej części uroczystości 10-lecia Fundacji Auschwitz-Birkenau.

Dodał, że z kolei powieściopisarka i współzałożycielka dwóch tajnych organizacji w okupowanej Polsce - Zofia Kossak-Szczucka mówiła, że „ten, kto jest bierny wobec zła, jest jak gdyby współuczestnikiem zła”. - My dzisiaj możemy powiedzieć o nas, że ten, kto jest bierny wobec przekłamań historycznych, jest jakby współautorem tych przekłamań. Dlatego dzisiaj wszyscy musimy o prawdę tamtych czasów dbać z największą starannością – mówił premier.

Zapewnił, że „państwo polskie zobowiązuje się do dbania o pamięć o tamtych czasach, o pamięć o zbrodniach nazistowskich Niemiec”. -Chcę podkreślić, że sprawiedliwość spóźniona wobec ofiar wymaga tej pamięci, a jednocześnie zadośćuczynienie wobec żyjących i tych, których dzisiaj nie ma, ale wobec tych, którym winni jesteśmy pamięć, również jest elementem tej sprawiedliwości, o którą będziemy dbać – stwierdził premier.

POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kadra Probierza przed Portugalią - meldunek ze Stadionu Narodowego

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 74

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PRAWDA O TVN

Właścicielami TVN nie są do końca amerykanie, lecz rosyjscy oligarchowie.

16 marca 2015 r Grupa ITI i Grupa Canal sprzedała większościowy udział 52,7% w TVN S.A. za 548 mln euro grupie Scripps Networks Interactive. Dzięki temu amerykański koncern stał się właścicielem TVN.

28 września 2015 roku SNI za pośrednictwem spółki zależnej Southbank Media, skupił od inwestorów z GPW niemal wszystkie akcje TVN. Do 98,76%. Najbardziej zastanawiające jest to, że 20 czerwca 2016 roku według informacji podanych przez rosyjski Kommersant, Ivan Rodionov i Igor Pozhitkov, były szef International Federation of Phonogram Producers (IFPI), nabyli 80% akcji SNI (właściciela TVN).

G
Gość
9 grudnia, 7:36, Gość:

Ciekawe co na temat niemieckich zbrodni mialby do powiedzenia obrzydliwy folksdojcz Donald Tusk. On jest wyjatkowo ohydna kanalia.

Weź coś na wstrzymanie,bo popuścisz w gacie i matka nie dopierze!

G
Gość
6 grudnia, 20:50, Gość:

NASI SOLIDARNI BOHATERSCY PATRIOCI (NIE TO CO KOMUCHY), SPRZEDALI CZĘŚĆ KRAJU NAZIM PRZYJACIOŁOM BY DODOILI TO CZEGO NIE ZDĄŻYLI W CZASIE WOJNY.

BRAWO PROLETARIAT ZA HARÓWKĘ DLA OKUPANTA. HAŃBA ŻE SPORA CZĘŚĆ NARODU JAK TYLKO MOGŁA JECHAŁA DO NIEMIEC PODCIERAĆ D... SSMANOM.

7 grudnia, 16:35, Gość:

Znowu wychowawca dopuścił cię do kompa na Kraszewskiego?

7 grudnia, 21:12, Gość:

Takie byle co jak ty, pisze z rynsztoka

8 grudnia, 9:47, Gość:

Tak masz rację,musiałem tam zajrzeć,żeby znizić się do twego poziomu i zobaczyłem,że tkwisz już po uszy w szambie.Szkoda mi ciebie,chorobliwy nazisto!

8 grudnia, 12:49, Gość:

Sam jesteś nazistą. Do pięt mi nie dorastasz. Twoje żałosne brednie- musisz je pisać, bo w ten sposób leczysz kompleksy żałosny roboku

8 grudnia, 15:30, Gość:

Co to jest "ROBOK",możesz wyjaśnić wszem i wobec!W słownikach czegoś takiego nie ma!

8 grudnia, 17:40, Gość:

Ty. Ale jesteś za głupi żeby się domyślić, iż popełniłem literówkę

8 grudnia, 18:01, Gość:

Nie to ty jesteś,nie zauważyłeś,że jesteś przeze mnie wrabiany?Ale już mi się znudziło i żegnam cię penisie!

8 grudnia, 18:26, Gość:

Goń się amebo, niemiecki podnóżku

9 grudnia, 6:56, Gość:

Na wzajem Wesołych Świąt fajfusie!

Tobie życzeń nie składam, bo zwierzęta świąt nie obchodzą

G
Gość

Ciekawe co na temat niemieckich zbrodni mialby do powiedzenia obrzydliwy folksdojcz Donald Tusk. On jest wyjatkowo ohydna kanalia.

G
Gość
6 grudnia, 20:50, Gość:

NASI SOLIDARNI BOHATERSCY PATRIOCI (NIE TO CO KOMUCHY), SPRZEDALI CZĘŚĆ KRAJU NAZIM PRZYJACIOŁOM BY DODOILI TO CZEGO NIE ZDĄŻYLI W CZASIE WOJNY.

BRAWO PROLETARIAT ZA HARÓWKĘ DLA OKUPANTA. HAŃBA ŻE SPORA CZĘŚĆ NARODU JAK TYLKO MOGŁA JECHAŁA DO NIEMIEC PODCIERAĆ D... SSMANOM.

7 grudnia, 16:35, Gość:

Znowu wychowawca dopuścił cię do kompa na Kraszewskiego?

7 grudnia, 21:12, Gość:

Takie byle co jak ty, pisze z rynsztoka

8 grudnia, 9:47, Gość:

Tak masz rację,musiałem tam zajrzeć,żeby znizić się do twego poziomu i zobaczyłem,że tkwisz już po uszy w szambie.Szkoda mi ciebie,chorobliwy nazisto!

8 grudnia, 12:49, Gość:

Sam jesteś nazistą. Do pięt mi nie dorastasz. Twoje żałosne brednie- musisz je pisać, bo w ten sposób leczysz kompleksy żałosny roboku

8 grudnia, 15:30, Gość:

Co to jest "ROBOK",możesz wyjaśnić wszem i wobec!W słownikach czegoś takiego nie ma!

8 grudnia, 17:40, Gość:

Ty. Ale jesteś za głupi żeby się domyślić, iż popełniłem literówkę

8 grudnia, 18:01, Gość:

Nie to ty jesteś,nie zauważyłeś,że jesteś przeze mnie wrabiany?Ale już mi się znudziło i żegnam cię penisie!

8 grudnia, 18:26, Gość:

Goń się amebo, niemiecki podnóżku

Na wzajem Wesołych Świąt fajfusie!

G
Gość
7 grudnia, 16:09, Gość:

Hündin Merkel und andere Deutcher!

Gib das zurück was dein Opa in Poland geklaut hat!

Jej dziadek był Polakiem tłuku. Jak chcesz pisać po niemiecku to najpierw się tego języka naucz.

G
Gość

Pani kanclerz nie widzi co się dzieje na ulicach niemieckich miast. Bandyckie zachowanie młodocianych Muzułmanów uzbrojonych w noże, tworzące się getta, strefy no-go, nielegalni imigranci o dziesięciu tożsamościach, szerzący się antysemityzm z lewa i z prawa. Synagogi w Niemczech mają 24 godzinną ochronę policyjną. Ona tylko gada i trzyma się kurczowo stołka.

K
Kapral

Czy za agenta niemieckiego Tuska też odczuwa wstyd?

G
Gość
8 grudnia, 19:45, historyk postępowy:

Kompletnie nie rozumiem powodu wstydu madame Merkel. Przecież obozy zagłady zorganizowali Naziści. Niemiecko-europejscy historycy, przy wsparciu wielu polskich europosłów mogą w każdej chwili wykazać, że pierwsze osady mitycznych Nazistów odkryto w okolicach Gniezna i datowane są one na 2-3 wiek naszej ery. W kolejnym stuleciu plemiona Nazistów przeniknęły do plemion germańskich , żyjąc wśród nich w całkowitej konspiracji. W latach 30-tych , w Niemczech nastąpiła kulminacja ich siły oraz wpływów w wyniku czego przejęli oni władzę, nad miłującymi pokój Niemcami. Niestety, dobrzy, szlachetni, przepełnieni miłością bliźniego, niczego nieświadomi Niemcy uleli perfidnym podstępom Nazistów. Dalej to już wiadomo. Druga Wojna Światowa i jej ofiary. Należy jednak pamiętać , że pierwszymi ofiarami podstępnych Nazistów z spod Gniezna , byli dobrzy, szlachetni, przepełnieni miłością bliźniego, nieświadomi Niemcy.

Sarkazm

h
historyk postępowy

Kompletnie nie rozumiem powodu wstydu madame Merkel. Przecież obozy zagłady zorganizowali Naziści. Niemiecko-europejscy historycy, przy wsparciu wielu polskich europosłów mogą w każdej chwili wykazać, że pierwsze osady mitycznych Nazistów odkryto w okolicach Gniezna i datowane są one na 2-3 wiek naszej ery. W kolejnym stuleciu plemiona Nazistów przeniknęły do plemion germańskich , żyjąc wśród nich w całkowitej konspiracji. W latach 30-tych , w Niemczech nastąpiła kulminacja ich siły oraz wpływów w wyniku czego przejęli oni władzę, nad miłującymi pokój Niemcami. Niestety, dobrzy, szlachetni, przepełnieni miłością bliźniego, niczego nieświadomi Niemcy uleli perfidnym podstępom Nazistów. Dalej to już wiadomo. Druga Wojna Światowa i jej ofiary. Należy jednak pamiętać , że pierwszymi ofiarami podstępnych Nazistów z spod Gniezna , byli dobrzy, szlachetni, przepełnieni miłością bliźniego, nieświadomi Niemcy.

G
Gość
7 grudnia, 6:31, Gość:

Ale to nie przeszkadza niemcom fałszować historię i próbować zrzucać winę za II WŚ na Polskę na arenie międzynarodowej. Płacić żydom za robienie z nas antysemitów, tez niemcom nie jest obce, chociaż to właśnie w Niemczech- a nie w Polsce panuje antysemityzm. To w Niemczech odradza się nazizm i to w Niemczech żydowskich świątyń muszą pilnować uzbrojeni w długą broń policjanci. A co z reparacjami?

7 grudnia, 16:32, Gość:

Jacek,to ty?Tak coś mnie tknęło!

7 grudnia, 21:13, Gość:

Fujara kolegi cię tkneła zboku

8 grudnia, 6:59, Gość:

A ciebie,to chudy byk!Ha,ha,ha!

8 grudnia, 8:58, Gość:

Głupie i nieśmieszne

8 grudnia, 10:53, Gość:

Czemu nie śmieszne,fajnie sobie wyobrazić,jak kopulujesz z bykiem! Ha,ha,ha!

8 grudnia, 12:46, Gość:

Przede wszystkim to naucz się poprawnie pisać zoofilu

8 grudnia, 16:05, Gość:

Do PEDOFILA,to tylko tak!

8 grudnia, 17:38, Gość:

Tak rozmawiasz ze starym...

8 grudnia, 17:59, Gość:

Stary to jest pies,a człowiek może być tylko w podeszłym wieku,chyba,że jesteś stary UB - ek!

Albo koń. To jednak nie zmienia faktu

G
Gość
6 grudnia, 20:50, Gość:

NASI SOLIDARNI BOHATERSCY PATRIOCI (NIE TO CO KOMUCHY), SPRZEDALI CZĘŚĆ KRAJU NAZIM PRZYJACIOŁOM BY DODOILI TO CZEGO NIE ZDĄŻYLI W CZASIE WOJNY.

BRAWO PROLETARIAT ZA HARÓWKĘ DLA OKUPANTA. HAŃBA ŻE SPORA CZĘŚĆ NARODU JAK TYLKO MOGŁA JECHAŁA DO NIEMIEC PODCIERAĆ D... SSMANOM.

7 grudnia, 16:35, Gość:

Znowu wychowawca dopuścił cię do kompa na Kraszewskiego?

7 grudnia, 21:12, Gość:

Takie byle co jak ty, pisze z rynsztoka

8 grudnia, 9:47, Gość:

Tak masz rację,musiałem tam zajrzeć,żeby znizić się do twego poziomu i zobaczyłem,że tkwisz już po uszy w szambie.Szkoda mi ciebie,chorobliwy nazisto!

8 grudnia, 12:49, Gość:

Sam jesteś nazistą. Do pięt mi nie dorastasz. Twoje żałosne brednie- musisz je pisać, bo w ten sposób leczysz kompleksy żałosny roboku

8 grudnia, 15:30, Gość:

Co to jest "ROBOK",możesz wyjaśnić wszem i wobec!W słownikach czegoś takiego nie ma!

8 grudnia, 17:40, Gość:

Ty. Ale jesteś za głupi żeby się domyślić, iż popełniłem literówkę

8 grudnia, 18:01, Gość:

Nie to ty jesteś,nie zauważyłeś,że jesteś przeze mnie wrabiany?Ale już mi się znudziło i żegnam cię penisie!

Goń się amebo, niemiecki podnóżku

G
Gość
6 grudnia, 20:50, Gość:

NASI SOLIDARNI BOHATERSCY PATRIOCI (NIE TO CO KOMUCHY), SPRZEDALI CZĘŚĆ KRAJU NAZIM PRZYJACIOŁOM BY DODOILI TO CZEGO NIE ZDĄŻYLI W CZASIE WOJNY.

BRAWO PROLETARIAT ZA HARÓWKĘ DLA OKUPANTA. HAŃBA ŻE SPORA CZĘŚĆ NARODU JAK TYLKO MOGŁA JECHAŁA DO NIEMIEC PODCIERAĆ D... SSMANOM.

7 grudnia, 16:35, Gość:

Znowu wychowawca dopuścił cię do kompa na Kraszewskiego?

7 grudnia, 21:12, Gość:

Takie byle co jak ty, pisze z rynsztoka

8 grudnia, 9:47, Gość:

Tak masz rację,musiałem tam zajrzeć,żeby znizić się do twego poziomu i zobaczyłem,że tkwisz już po uszy w szambie.Szkoda mi ciebie,chorobliwy nazisto!

8 grudnia, 12:49, Gość:

Sam jesteś nazistą. Do pięt mi nie dorastasz. Twoje żałosne brednie- musisz je pisać, bo w ten sposób leczysz kompleksy żałosny roboku

8 grudnia, 15:30, Gość:

Co to jest "ROBOK",możesz wyjaśnić wszem i wobec!W słownikach czegoś takiego nie ma!

8 grudnia, 17:40, Gość:

Ty. Ale jesteś za głupi żeby się domyślić, iż popełniłem literówkę

Nie to ty jesteś,nie zauważyłeś,że jesteś przeze mnie wrabiany?Ale już mi się znudziło i żegnam cię penisie!

G
Gość
7 grudnia, 6:31, Gość:

Ale to nie przeszkadza niemcom fałszować historię i próbować zrzucać winę za II WŚ na Polskę na arenie międzynarodowej. Płacić żydom za robienie z nas antysemitów, tez niemcom nie jest obce, chociaż to właśnie w Niemczech- a nie w Polsce panuje antysemityzm. To w Niemczech odradza się nazizm i to w Niemczech żydowskich świątyń muszą pilnować uzbrojeni w długą broń policjanci. A co z reparacjami?

7 grudnia, 16:32, Gość:

Jacek,to ty?Tak coś mnie tknęło!

7 grudnia, 21:13, Gość:

Fujara kolegi cię tkneła zboku

8 grudnia, 6:59, Gość:

A ciebie,to chudy byk!Ha,ha,ha!

8 grudnia, 8:58, Gość:

Głupie i nieśmieszne

8 grudnia, 10:53, Gość:

Czemu nie śmieszne,fajnie sobie wyobrazić,jak kopulujesz z bykiem! Ha,ha,ha!

8 grudnia, 12:46, Gość:

Przede wszystkim to naucz się poprawnie pisać zoofilu

8 grudnia, 16:05, Gość:

Do PEDOFILA,to tylko tak!

8 grudnia, 17:38, Gość:

Tak rozmawiasz ze starym...

Stary to jest pies,a człowiek może być tylko w podeszłym wieku,chyba,że jesteś stary UB - ek!

A
Auschwitz 150 tys Polaków

Nie wiem czy odpowiednio dobrze wybrzmiało to, że aż 150 tysięcy więźniów tego obozu było Polakami. Trzeba o tym głośno mówić, bo na świecie Auschwitz kojarzy się obcokrajowcom wyłącznie z Żydami tak jakby inne narody tam nie cierpiały. Trzeba pamiętać o wszystkich ofiarach bez względu na narodowość. To nasz obowiązek.

Wróć na i.pl Portal i.pl