W konkursie mogli wziąć udział zarówno amatorzy, jak i profesjonalni artyści. Motywem głównym jest woda. Temat ten w obliczu zmian klimatycznych i destrukcyjnej siły człowieka jest bardzo ważny i jak mówią organizatorzy, daje szerokie pole do twórczych rozwiązań, ale jest też wyzwaniem wymagającym nieszablonowego podejścia.
By wziąć udział w konkursie, trzeba było wykonać zdjęcie swoim telefonem w tematyce przewodnim i umieścić je na Instagramie, oznaczając #artystycznapodroz oraz #apwater2022. Jury konkursu wybrało 30 prac. Główną nagrodą jest podróż na południe Francji, a wyróżnieni w konkursie otrzymają nowe smartfony. Konkurs jest organizowany od 2016 roku. W poprzednich latach był poświęcony m.in. kolorom oraz światłu.
Konkurs i promocja twórców to jeden z elementów strategii ERGO Hestii. Ubezpieczyciel wspiera artystów, którzy biorą udział w konkursie. W 2021 roku udostępniła Muzeum Narodowemu obrazy XVII- wiecznych malarzy holenderskich. ERGO Hestia wspiera też projekty ekologiczne.
Źródło: ERGO Hestia
lena
