Będzie mniej przejść dla pieszych? Likwidacji niektórych z nich chce GDDKiA. Dają złudne poczucie bezpieczeństwa

ICH
GDDKiA chce likwidacji niektórych przejść dla pieszych.
GDDKiA chce likwidacji niektórych przejść dla pieszych. Łukasz Gdak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła audyt przejść dla pieszych. Dyrekcja w krytycznych słowach odnosi się do błędów popełnianych podczas budowy przejść i pobliskiej infrastruktury. Wiele z nich wymaga likwidacji, ponieważ dają pieszym złudne poczucie bezpieczeństwa.

Podczas audytu przeprowadzonego przez GDDKiA sprawdzone zostały 682 przejścia dla pieszych na drogach krajowych w całej Polsce. Raport podsumowujący audyt nie jest optymistyczny.

Jak udzielić pierwszej pomocy?

- Przejść dla pieszych jest za dużo i uległy one deprecjacji, co w dużej mierze przyczyniło się do niewłaściwych zachowań kierujących związanych z należytym postrzeganiem i zrozumieniem wprowadzanej w rejonie przejść stałej organizacji ruchu. Należy podjąć działania mające na celu weryfikację wyznaczonych przejść dla pieszych, likwidacji i określenia warunków wyznaczania nowych przejść, przejść w pełni wykorzystanych i zapewniających bezpieczeństwo pieszych – czytamy w raporcie GDDKiA.

Zdaniem autorów raportu wiele istniejących już przejść dla pieszych powinno zostać zlikwidowanych. Powód? Nie spełniają one warunków bezpieczeństwa lub nie są wykorzystywane.

Sprawdź też:

Teoretycznie wszystkie przejścia dla pieszych są budowane w oparciu o te same przepisy. Jednak interpretacja tych przepisów jest bardzo różna. W efekcie przejścia dla pieszych w Polsce są bardzo zróżnicowane, stwierdzono wiele błędów w ich budowie.

Przejścia dla pieszych zostaną zlikwidowane? O co wnioskuje GDDKiA?

Po przeprowadzonym audycie GDDKiA sformułowała kilka wniosków:

  • GDDKiA wnioskuje o likwidację przejść, które w godzinach pomiaru (od godziny 6 do 9 rano oraz od 14 do 17) przekracza niewielu pieszych (nie więcej niż 24) oraz pozostawienie tych, które w tym samym czasie przekracza ponad 50 osób;
  • pozostałe (tzw. sugerowane, z których korzysta 25-45 osób) zostaną zmodernizowane, co oznacza przede wszystkim budowę oświetlenia i poprawę widoczności na linii pieszy-kierowca;
  • przejście dla pieszych może być wyznaczone, jeżeli istnieje skuteczna możliwość redukcji prędkości przed przejściem do 50 km/h.

Lista przejść przeznaczonych do likwidacji lub modernizacji może się jeszcze wydłużyć. GDDKiA zapowiedziała już kolejne audyty.

ZOBACZ TEŻ:

Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji opublikowało raport "Wypadki drogowe w Polsce w 2018 roku". Dowiadujemy się z niego między innymi, na których drogach krajowych dochodzi do największej liczby wypadków i gdzie ginie najwięcej osób. W 2018 roku na tych drogach doszło do 7 195 wypadków, w których zginęło 957 osób, a rannych zostało 9 175 osób. Sprawdź 10 najbardziej niebezpiecznych dróg krajowych w Polsce.Przejdź dalej --->

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jakie to polskie, zamiast naprawić pdp nie spełniające warunków bezpieczenstwa to je zlikwidujmy, mozna zwęzić jezdnie przed pdp, ale kierowcy bedą krzyczeć. Wszystko oczywiscie dla wygody kierowców , a nie dla bezpieczeństwa pieszych. W tym zacofanym kraju jeśli kierowcy nie bedą czuli RESPEKTU i ODPOWIEDZIALNOŚCI przed pdp to nigdy pieszy nie będzie bezpieczny. Zlikwidujecie przejścia bo zbyt mało pieszych z nich korzysta tym samym skazujecie ich na ryzyko utraty zycia przechodząc przez jezdnie poza pdp, tak wina bedzie pieszego, I O TO CHODZI.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl