Nauka zdalna powróci? W przypadku takiej konieczności blisko 60 procent Polaków popiera ten pomysł
Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez ClickMeeting aż 58 procent Polaków deklaruje, że w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa, chciałoby, żeby szkoły i uczelnie przeszły na zdalny tryb nauczania. 19 procent badanych nie miało na ten temat zdania, a 23 procent ankietowanych jasno odpowiedziało, że nie chciałoby powrotu edukacji online.
W badaniu zapytano również o to, czy szkoły i uczelnie powinny w większym stopniu korzystać z hybrydowych modeli nauczania?
38 procent popiera ten pomysł, 33 procent jest przeciwna, a 29 procent nie zabrało stanowiska w sprawie.
Czwarta dawka szczepionki na COVID-19 dla wszystkich? Czy będą ograniczenia epidemiczne?
Edukacja zdalna. Zdaniem 39 procent Polaków ten model pracy uczy nas samodzielności
Czy edukacja zdalna może nieść za sobą korzyści? Co w trybie zdalnym może być pozytywne, a co negatywne? 39 procent badanych wskazało, że plusem edukacji zdalnej jest bez wątpienia nauka samodzielności, 35 procent wskazało wykorzystywanie nowych technologii, również 35 procent wskazało oszczędność czasu.
29 procent uznało, że korzyścią nauki zdalnej jest możliwość wykorzystywania multimedialnych materiałów, 20 procent wskazało lepszą organizację dnia, a 10 procent ankietowanych uznało, że ucząc się z domu, nie są narażeni na żadne rozpraszacze. Według niespełna 5 procent respondentów nauka zdalna pozwala na większy wpływ na edukację.
Pokłócili się o covid. 75-latek poszedł się zaszczepić, a potem pobił go 27-letni gdańszczanin
Co jednak w przypadku minusów? Aż 83 procent jako negatywny wpływ edukacji zdalnej wskazało brak kontaktu z rówieśnikami, zdaniem 64 procent minusem jest również brak ruchu i prawdziwych przerw. Niewiele mniej, bo 62 procent osób wskazało na niższy poziom nauczania, zaś 57 procent przyznało, że ucząc się w domu, ma problemy ze skupieniem i wykazuje mniejsze zaangażowanie.
- Choć nauka zdalna błyskawicznie i nieoczekiwanie wkroczyła w nasz w system edukacji, stosunkowo szybko nauczyliśmy się efektywniej pracować w tym trybie - mówi Dominika Paciorkowska z ClickMeeting. - Samo zdobywanie wiedzy online zyskuje coraz więcej zwolenników. Blended learning i nauka hybrydowa są rozwiązaniami, które mogą połączyć świat offline i online w edukacji. Pomagają także w zdobywaniu zupełnie nowych kompetencji: nie tylko tych cyfrowych, ale również związanych z samodzielnością czy umiejętnością organizacji własnego czasu prac.
Czwarta dawka szczepionki przeciw COVID-19 dla personelu medycznego
