Budowa S7 na północ od Krakowa. Widać pierwsze efekty [ZDJĘCIA Z DRONA]

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Budowa małopolskiego odcinka trasy ekspresowej S7 Szczepanowice - Widoma trwa w najlepsze. Rozpoczęte kilkanaście tygodni temu prace przynoszą pierwsze widoczne efekty. Widać wyraźnie ślad przyszłej drogi, trwają prace zaawansowane prace ziemne, zaś kierowcy muszą korzystać z tymczasowej organizacji ruchu.

WIDEO: Krótki wywiad

Na terenie powiatu miechowskiego trwają prace przy budowie węzła Szczepanowice. Ruch pojazdów odbywa się bypassem, czyli drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK 7. Zobaczcie jak prace drogowców wyglądają z lotu ptaka. Zapraszamy do galerii.

Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.

Trasa zostanie włączona do istniejącego węzła Kraków-Nowa Huta przy ul. Igołomskiej.

S7 Szczepanowice-Widoma [WIZUALIZACJE]

Budowa S7 Szczepanowice - Widoma [WIZUALIZACJE]

Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek całej trasy na północ od Krakowa. Ma być wykonany do 2021 r. Jego koszt został wyceniony na 508 mln 135 tys. zł. Nową drogą ekspresową samochody będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę.

Umowa na zaprojektowanie oraz budowę tego fragmentu drogi została podpisana w styczniu 2018 r. Wykonawcą inwestycji jest firma Mota-Engil Central Europe, która w przetargu zaproponowała najniższą ofertę.

Pozwolenie na budowę odcinka między węzłami Widoma i Szczepanowice z końcem sierpnia wydał wojewoda Piotr Ćwik. Decyzji tej wojewody nadał rygor natychmiastowej wykonalności. To umożliwiło przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawcy dało możliwość rozpoczęcia prac w terenie.

Roboty w terenie już ruszyły. Są realizowane nie tylko w miejscu symbolicznego wbicia pierwszej łopaty w okolicy Szczepanowic, ale także na terenie powiatu krakowskiego.

Budowany fragment przebiega przez 16 miejscowości. W powiecie miechowskim są to trzy wioski Parkoszowice, Wielki Dół, Szczepanowice (w gminie Miechów). Natomiast w powiecie krakowskim: Orłów, Smroków, Zagaje Smrokowskie, Lipna Wola, Kacice, Zaborze (w gminie Słomniki) oraz Biskupice, Sieciechowice, Przestańsko, Poskwitów, Widoma, Domiarki, Zalesie (w gminie Iwanowice).

Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale pozostawiona zostanie rezerwa na trzeci pas. Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek tej drogi ekspresowej. Jego koszt został wyceniony na 508 mln 135 tys. zł.

Budowę trasy zainaugurowano 11 września tego roku w miejscu szczepanowickiego węzła. W uroczystościach wbicia łopaty uczestniczył m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Dziś rozpoczynamy budowę drogi S7 na północ od Krakowa. Drogi, która powinna być wybudowana w 2012 r., bo taki był pierwotny termin wykonania. Teraz realizujemy zadanie, wykonawca rozpoczął pracę - mówił podczas wbicia łopaty Adamczyk. - Odcinek od Szczepanowic do Widomej ma być gotowy do 2021 roku. A wkrótce będą realizowane kolejne odcinki. Trasa połączy południe Polski z Trójmiastem. Całą drogą ekspresową z Małopolski nad morze pojedziemy w 2023 roku - mówił na inauguracji budowy trasy minister Andrzej Adamczyk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl