Łagodna zima powoduje, że prace postępują także na pozostałych dwóch odcinkach zakopianki, z których już korzystają kierowcy.
Kierowcy od ubiegłego roku korzystają z dwóch skrajnych odcinków ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Rabką. W obu przypadkach w niepełny sposób. Od Skomielnej Białej do Rabki brakuje miejsc obsługi podróżnych, zaś od Lubnia do Naprawy poruszać się można tylko jedną udostępnioną nitką.
Budowa tunelu zakopianki - fakty, liczby, ciekawostki
Najdłużej kierowcom przyjdzie czekać na przejazd tunelem, który jest środkowym odcinkiem budowanej trasy. Pod górą Lubień budowlańcy od wielu miesięcy przekopują niestrudzenie tunel. Jest jednak dobra wiadomość dla kierowców, osiągnęliśmy właśnie półmetek prac.

Jedna z nitek tunelu została wydrążona już we wrześniu ubiegłego roku. W drugiej, gdzie prace prowadzone są na trzech przodkach, pozostało do przekopania jeszcze nieco ponad 300 metrów.
Przekopanie się jest jednak dopiero wstępem do dalszych prac. Na dnie wykopu trzeba ułożyć spąg, zaś łuk tunelu musi zostać obudowany kalotą. Według danych z 9 lutego obudowa gotowa jest w przeszło 62 procentach.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
- Tak wyglądał Kraków ponad 100 lat temu z lotu ptaka. Wielu z tych miejsc już nie ma!
- Luksusy? Tak mieszka arcybiskup Marek Jędraszewski [ZDJĘCIA]
- Najśmielsze pomysły "Januszów" zakupów. Zobaczcie przykłady
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Studniówka 2020. Wybieramy miss podwiązki w Małopolsce
