Budowa zakopianki jest niesamowita. Wkrótce pojedziemy pierwszym fragmentem

Tomasz Mateusiak
Budowana zakopianka zdecydowanie przyspieszy poruszanie się na trasie Kraków-Zakopane
Budowana zakopianka zdecydowanie przyspieszy poruszanie się na trasie Kraków-Zakopane GDDKiA
Na budowaną zakopiankę patrzy cała Polska. Wąska droga, którą poruszaliśmy się niejednokrotnie w żółwim tempie zamienia się w imponującą trasę z gigantycznymi estakadami, wiaduktami i najdłuższym w Polsce tunelem.

Najbardziej spektakularne na budowie zakopianki są jej fragmenty, gdzie poruszać się będziemy po wysokich estakadach. Kierowcy przemierzający obecną zakopiankę mogą przyglądać się imponującym konstrukcjom, które poprowadzone są w sąsiedztwie "starej" trasy. Najciekawiej prezentują się obiekty w okolicy Lubnia oraz pomiędzy Skomielną Białą i Rabką.

Leją już asfalt

Ta wiadomość zapewne ucieszy kierowców często podróżujących z Krakowa do Zakopanego. Prawdopodobnie już w połowie sierpnia pojedziemy fragmentem nowo wybudowanej zakopianki. Udostępnienie kierowcom jednej jezdni, lewej, nowej drogi, którą ruch odbywał się będzie w dwóch kierunkach, do czasu oddania do ruchu drugiej jezdni związane jest z koniecznością prac na miejscu obecnej - starej zakopianki. Odcinek nowej drogi, którą pojedziemy to ponad 2 kilometry

Jak wyjaśnia Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, taki zabieg jest konieczny bo bez przeniesienia ruchu na jeden z pasów nowej drogi drogowcy nie mogliby kontynuować prac. Przeszkadza im w tym obecna, ruchliwa „stara” zakopianka.

Nie obyło się bez opóźnień

Niestety to koniec dobrych wiadomości, bo przebudowa całej zakopianki będzie miała opóźnienia. Odcinki Rabka - Skomielna Biała i Naprawa - Lubień zostaną oddane do użytku nie jak wcześniej planowano w październiku tego roku, ale dopiero 12 miesięcy później. Nie ma natomiast opóźnień na placu budowy łączącego oba odcinki 2,3 km tunelu. Ten ma być gotowy za 3 lata, jak planowano. Łącznie nowa zakopianka od Lubnia do Rabki ma kosztować 2,1 miliarda złotych.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bzdury, Bzdury, zakopianka jak była tak jest zakorkowana.Po mimo budowy nowej drogi, mało który odcinek jest oddany do ruchu. Jęzdrze z Opola do Zakopca 3 razy w roku albo i więcej i korki, korki, korki. A Wy piejecie z zachwytu BZDURY

w
warszawiak
tylko PIS pokazuje jak się buduje Lenie i oszuści z PO nakradli by tylko I ni ma piniędzy
G
Gość
...nikt z całej małopolski, ani śląska, ani pomorza czy mazur. W Tatrach na szlakach tylko Ursynów, Ursus i Żoliborz, wszędzie słychać tylko tę ostrą praską gwarę (warszawską).
Może trzeba zlikwidować tę zakopiankę, to chamstwo ze stolicy zostanie u siebie... eh...
G
Gość
...nikt z całej małopolski, ani śląska, ani pomorza czy mazur. W Tatrach na szlakach tylko Ursynów, Ursus i Żoliborz, wszędzie słychać tylko tę ostrą praską gwarę (warszawską).
Może trzeba zlikwidować tę zakopiankę, to chamstwo ze stolicy zostanie u siebie... eh...
G
Gość
...nikt z całej małopolski, ani śląska, ani pomorza czy mazur. W Tatrach na szlakach tylko Ursynów, Ursus i Żoliborz, wszędzie słychać tylko tę ostrą praską gwarę (warszawską).
Może trzeba zlikwidować tę zakopiankę, to chamstwo ze stolicy zostanie u siebie... eh...
b
będzie olimpiada...
...chyba, że śniegu nie będzie...
C
CIEKAWY
A CO NA TO EKOLODZY?
g
genio
Mataczysz i masz jakieś uprzedzenia rasowe i fobie polityczne...
Rzeczywiście trasy rowerowe są dla ,,warszawskich lemingów'' ??? hektary chodników też !
A poza tym przecież nie chodzi o jakąś tam zadupiastą zakopiankę tylko przede wszystkim o S 7.
b
bzwba
Niech pociągną od razu na Giewont, Kasprowy, Kościeliskiej i do M.Oka, żeby polactwo mogło wygodnie dojechać w najważniejsze miejsca a górole mogli nabijać szybciej pełne kabzy dudków.
S
Skośko

Jak w zeszłym roku jechałem w tamte rejony to trasa była faktycznie długa. Dobrze, że wtedy wypożyczałem samochód w Panek to nie było tak źle

a
abecadło
Jak przyjdzie lewactwo pisowskie to kasa pójdzie na pomniki i kościół i tyle będzie z tego dla ludzi. Poza tym nie mieszaj budżetów miastowego z państwowym (dla pisolewaków to typowe bo siedzą w PRL mentalnie). Poza tym co do sygnalizacji bezrozumnej i bezsensownej to się zgadzam. Co do braku inwestycji w drogi w Krakowie też. Ścieżki rowerowe są potrzebne tak jak inne drogi.
s
sss
Proszę zapytać dlaczego zaawansowanie na odcinkach I i III jest tak drastycznie różne i dlaczego budowa jest przepłacona w wypadku odcinka firmy Salini. Dane do wglądu na stronie GDDKiA
k
krak
dla kogo jest budowana ta droga, co? Ilu prawdziwych krakowian z niej korzysta co roku? To jest droga w 99% dla warszawskich lemingów, żeby za długo nie stali w korkach. Ale na drogi w Krakowie, na obwodnicę, na parkingi- ZERO. Tylko skrajny, drogowy marazm i setki km scieżek rowerkowych, hektary chodników, setki sygnalizatorów świetlnych, ostatnio wyłączanych wszędzie i dobrze, bo nie potrzebne. Tylko pytanie- kto za nie płaci? To co robi ZIKIT to jest SABOTAŻ mieszkańców Krakowa w imię lewackich ideałów! Tylko drzewka, parki zabaw w tym dla dorosłych, ścieżki i inne debilizmy dla przyjezdnych. ZERO dla mieszkańców. Masjchrowski do Sosnowca.
k
kiero
Znając umiejętności naszych kierowców i motorzystów to nowa zakopianka będzie nową "drogą śmierci".
g
gość
zakopane pęknie nie tylko z dumy ale rozsadzi je ilość odwiedzających
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl