W badaniu zapytano Polaków, czy realia i etyka powinny być nauczane w szkołach i czy ewentualne lekcje z tych przedmiotów powinny być obowiązkowe.
Udział w religii i etyce dobrowolny i nieobowiązkowy
Sondaż pokazuje, że zdecydowana większość Polaków opowiada się za utrzymaniem status quo w tej kwestii – 45 proc. respondentów uważa, że udział w lekcjach z religii i etyki powinien pozostać dobrowolny i nieobowiązkowy.
Wśród badanych, którzy mają dzieci w wieku szkolnym, współczynnik ten jest jeszcze wyższy i przekracza 49 proc., a wśród respondentów od 18 do 34 życia przekracza 51 proc.
Czy religia i etyka powinny zniknąć ze szkół?
31 proc. ankietowanych jest zdania, że religia i etyka ogóle nie powinny być nauczane w szkołach, a w szczególności lekcje religii, których zdaniem 1/5 Polaków nie powinno być w planie zajęć.
Według pozostałych 25 proc. badanych, co najmniej jeden z tych przedmiotów powinien być obowiązkowy. Najwięcej, bo 13 proc. osób twierdzi, że oba przedmioty powinny być obowiązkowe.
Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym ARIADNA w dniach 25-28.06.2021, na ogólnopolskiej próbie 1037 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.
Twarze polskiego Kościoła katolickiego. Przedstawiamy najważ...
