Spis treści
Dobry rok dla kin. Sprzedano 50,5 mln biletów
Jak podaje piątkowa „Rzeczpospolita", powołując się na szacunki sieci multipleksów Helios, „kina w Polsce sprzedały w 2023 r. 50,5 mln biletów". – Wynik ten jest lepszy niż w 2022 r. o 16 proc. i o 18 proc. niższy niż w rekordowym 2019 r., ostatnim przed pandemią Covid-19. Część biletów – około 1 mln – to wejściówki na seanse „niefilmowe": transmisje meczów, oper i przedstawień teatralnych – wskazuje dziennik.
Jednocześnie „Rz" zaznacza, że „Helios dodaje do szacunków także przedpremierową widownię „Akademii pana Kleksa" w reżyserii Macieja Kawulskiego". – Przed premierą film zobaczyło 438 tys. osób. Premiera odbyła się w miniony weekend, a widownia filmu urosła już do ponad 840 tys. widzów. Dane Boxoffice.pl oraz United International Pictures, dostęp do których uzyskaliśmy, mówią, że na same kinowe filmy w minionym roku sprzedało się około 48,5 mln biletów za około 920 mln zł – informuje.
2024 rok jeszcze lepszy dla polskich kin?
Dziennik przypomina, że firma doradcza „przewidywała w raporcie z prognozami dla rynków rozrywki, telekomunikacji i internetu, że 2024 r. będzie lepszy dla polskich kin niż 2023 r.". – Jej oczekiwania na ubiegły rok się sprawdziły. Oczekiwała 49 mln widzów. W 2024 r. jej zdaniem widownia kin urośnie do 53 mln, a ponieważ średnia cena biletu urośnie także, wzrosną przychody z wejściówek (do 1,1 mld zł z około 967 mln zł w 2023 r.) – wyjaśniono.
– Chciałbym, aby cały rynek utrzymał wynik z 2023 r., co w świetle prognoz globalnych będzie wyzwaniem – mówi, cytowany przez dziennik, Tomasz Jagiełło, szef multipleksów Heliosa „zachowując ostrożność".
Źródło:
