Procedury odbiorowe potrwają co najmniej dwa miesiące. W tym czasie przeprowadzone zostaną m. in. jazdy testowe tramwajów. Po zakończeniu odbiorów konieczne będzie także uzyskanie tzw. pozwolenia na użytkowanie.
Nowa Warszawska to linia tramwajowa, na której powstały cztery przystanki: w pobliżu skrzyżowania z planowaną ul. Unruga, ul. Piotrkowską i al. Havla. Mieszkańcy, oczekujący wygodnej komunikacji miejskiej, łączą z trasą o wiele większe oczekiwania, niż z otwartą w pobliżu ul. Nową Piotrkowska. Z kolei pomysł na trasę tramwajową bez towarzyszącego ciągu dla samochodów budzi mieszane emocje kierowców.
Nowa trasa tramwajowa połączy al. Vaclava Havla z al. Pawła Adamowicza. Tym samym powstanie pełna rama komunikacyjna, umożliwiająca kursowanie tramwajów z Chełmu i Ujeściska bezpośrednio na Jasień i dalej Piecki – Migowo. Obecnie tramwaje kończą swój bieg na pętlach przy al. Havla, bądź przy al. Adamowicza.
Wzdłuż linii tramwajowej wykonano także chodnik oraz drogę rowerową. W ramach inwestycji przebudowany został również 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego. Przedsięwzięcie objęło ponadto kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstała m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przebudowano też sieć ciepłowniczą, gazową oraz teletechniczną.
Budowa linii tramwajowej rozpoczęła się w marcu 2021 r., od strony al. Havla. Jej koszt to ok. 60 mln zł.
