Od 2001 roku w L’Oréal Warsaw Plant żaden plastik nie trafił na wysypisko. To dowód na to, że zrównoważony rozwój to dla nas nie chwilowa moda, a codzienna praca – mówi Ewelina Kozak, Specjalistka ds. Ochrony środowiska w L'Oreal Warsaw Plant, w której to fabryce produkowane są m.in. kosmetyki marki Garnier.
Na czym polega idea Plastic Free July?
Plastic Free July to globalny ruch, który łączy ludzi dbających o środowisko i przyszłość planety. Dzięki niemu miliony osób zdecydowały się wziąć sprawy we własne ręce i dołączyły do społeczności, która chce rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Ruch zainspirował już ponad 120 milionów uczestników w 177 krajach. Edukacja i działania w zakresie ograniczenia plastiku jednorazowego użytku to pomysł nie tylko na lipiec, ale każdy miesiąc roku. Pozornie niewielkie zmiany w codziennym życiu mogą mieć bowiem wielkie znaczenie, zwłaszcza gdy staną się dobrymi nawykami. Działania, o których w lipcu przypomina Plastic Free July, są niezwykle ważne dla marki Garnier.
Jak marka Garnier rozwiązuje problem plastiku?
Garnier myśli o „Zielonych Zobowiązaniach” na każdym etapie produkcji. Z tego powodu bardzo ważny jest również recykling. Do 2030 r. marka będzie korzystać w 100% z plastiku uzyskanego z recyklingu i takiego, który będzie potencjalnie nadawać się do recyklingu, ponownego napełnienia lub ponownego użycia. Dodatkowe działania skupiają się na współpracy z rozmaitymi organizacjami. Przykładowo Plastics for Change to inicjatywa, która bazuje na zbieraniu i oddawaniu do recyklingu w Indiach plastiku zagrażającego oceanowi. Jednocześnie daje ona też miejsca pracy i poprawia sytuację materialną lokalnych mieszkańców.
Lokalne działania Garnier możemy zaobserwować także w Polsce.
Ponad milion kosmetyków dziennie to ogromna ilość plastiku. W L’Oréal Warsaw Plant wiemy, jak zarządzać nim odpowiedzialnie, by nie obciążać planety. Nasza fabryka udowadnia, że nawet z nadmiaru plastiku można stworzyć coś dobrego. Wystarczy kreatywność, współpraca i chęć zmiany – powiedziała Ewelina Kozak, Specjalistka ds. Ochrony środowiska w L'Oreal Warsaw Plant.
Garnier w tym celu współpracuje ze Stowarzyszeniem Kurka Wodna. Dzięki temu plastikowe odpady z fabryki dostają drugie życie i stają się np. grzebieniami lub doniczkami, w których można posadzić własne zioła lub kwiaty. Połączenie sił w imię bardziej zielonej przyszłości nastąpiło w związku z eventami Garnier Green On, które odbywają się w największych miastach Polski. To właśnie podczas spotkań z marką, odwiedzający mogą nie tylko dowiedzieć się więcej o kosmetykach Garnier, ale także posłuchać ekspertów z zakresu edukacji ekologicznej, wziąć udział w warsztatach, a nawet samodzielnie wykonać przedmioty codziennego użytku z wtórnego plastiku.
Czy wiesz, że tylko 9% plastiku produkowanego na świecie trafia do recyklingu? Reszta ląduje na wysypiskach lub wprost w środowisku, potęgując rosnący problem zanieczyszczenia. Czas na zmiany! Działamy w globalnym ruchu Precious Plastic, gdzie świadomość ekologiczna spotyka się z designem, kreatywną współpracą i świetną zabawą. Razem z Garnier zabieramy Cię do świata recyklingu, tworząc unikalne rzeczy z plastikowych śmieci, odkrywając wartości i korzyści płynące z odzysku – podsumowała Magdalena Janosz, Członkini Zarządu Stowarzyszenia Kurka Wodna, współautorka innowacji „Cenny Plastik”.
Butelki Garnier z recyklingu
Sięgając po kosmetyki Garnier, można wybrać także te w butelkach zrobionych w 100%* z materiałów pochodzących z recyklingu. Przykładami są między innymi płyn micelarny do skóry wrażliwej 3w1 Garnier Skin Naturals i emulsja do oczyszczania twarzy Garnier Hydrating Deep Cleanser. Dzięki temu, podczas codziennej pielęgnacji można mieć świadomość, że nie tylko dokonało się wyboru konkretnej formuły, ale również zrobiło krok ku bardziej zrównoważonej przyszłości.
*Bez systemu zamykania
7 innych sposobów, żeby ograniczyć ilość plastiku w swoim życiu:
Nie dla plastikowych słomek. Tak dla słomek wielokrotnego użytku.
Nie dla plastikowych toreb na zakup. Tak dla toreb zakupowych wielokrotnego użytku.
Nie dla jednorazowych butelek i kubków. Tak dla butelek i kubków wielokrotnego użytku.
Nie dla folii do zabezpieczenia żywności. Tak dla opakowań wielokrotnego użytku.
Nie dla jednorazowych foliowych torebek w sklepach. Tak dla wielorazowych opakowań zabieranych na zakupy.
Podejmij działanie. Lokalne zmiany mają ogromne znaczenie. Zmień nawyki, zaangażuj się w sprzątanie okolicy, inspiruj innych.
Graj zespołowo. Jesteśmy w tym razem i wspólnie możemy więcej.
Harmonogram Garnier Green ON
Więcej o produktach, marce oraz jej ekologicznych działaniach możesz dowiedzieć się podczas wydarzeń organizowanych w najbliższych miesiącach. Sprawdź mapkę Garnier i wspólnie świętuj 120. urodziny marki!
Już teraz zapisz w kalendarzu termin w pobliskim mieście!
11.05 - Warszawa (PKiN, wejście od strony Al. Jerozolimskich).
25.05 - Łódź (Rossmann Run, Ogrody Greyera).
22-23.06 – Kraków (Wianki, Bulwar Czerwieński).
29-30.06 – Poznań (park przy Starym Browarze, wejście od ulicy Ogrodowej).
19-20.07 – Wrocław (galeria Wroclavia, róg borowskiej i Suchej).
27-28.07-Gdańsk (Jarmark Dominikański, Wyspa Ołowianka, parking przy Filharmonii).
Dzięki wydarzeniu można poznać kosmetyki Garnier z różnych linii – Garnier Skin Naturals, Garnier Fructis, Garnier Pure Active, Garnier Hair Food czy Garnier Color Sensation. Ta różnorodność pokazuje, że z marką można kompleksowo zadbać o pielęgnację i nie tylko o nią. Cały przekrój kosmetyków pozwala bowiem skompletować pełną rutynę. Pielęgnacja twarzy i pielęgnacja ciała to nie wszystko. W grę wchodzi bowiem nie tylko pielęgnacja skóry, ale również pielęgnacja włosów i koloryzacja włosów. Dzięki Garnier można zatem znaleźć ulubiony krem lub serum do twarzy, a także zadbać o demakijaż. Nowy szampon do włosów i maska do włosów, która odmieni fryzurę, także są na wyciągnięcie ręki, a to wszystko pod hasłem #greenon.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?